En liten konstig fråga men...
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    En liten konstig fråga men...

    hur bajsar era små???? Sigge har lös avföring jämt, han har ALDRIG haft någon form av "bajskorv" eller något i den vägen??? Han äter som en skogshuggarkarl, har aldrig ont i magen, äter alltid vanlig mat, jag tycker att han ska ha en fastare avföring. När jag var hos läkaren i januari så påpekade jag det så då gjorde de ett gluten test men jag har inte hört något om provsvaren & skulle de ha visat positivt så skulle de ju hört av sig tycker man!
    Funderar på om jag måste trycka på detta med bajseriet för doktorn???!!!

    Herregud har inte varit här inne på evigheter!!

    Kram på er <3
  2. 1
    En liten konstig fråga men... hur bajsar era små???? Sigge har lös avföring jämt, han har ALDRIG haft någon form av "bajskorv" eller något i den vägen??? Han äter som en skogshuggarkarl, har aldrig ont i magen, äter alltid vanlig mat, jag tycker att han ska ha en fastare avföring. När jag var hos läkaren i januari så påpekade jag det så då gjorde de ett gluten test men jag har inte hört något om provsvaren & skulle de ha visat positivt så skulle de ju hört av sig tycker man!
    Funderar på om jag måste trycka på detta med bajseriet för doktorn???!!!

    Herregud har inte varit här inne på evigheter!!

    Kram på er <3
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Får han välling?
    För jag har ochså funderat, och hon har "bra" avföring ibland, men för det mesta väldigt kletig smet...bläk.
    Och nu när vi skolat in på dagis så har jag nojat över detta, men en dag när jag byte blöja själv så sa fröken att ja hon har ju haft lite löst ett tag, hoppas du inte tror det kommer från dagiset utan det är vällingen som oftast gör det så. Mao dom flesta på inte dagis har mer löst än fast form på det som kommer ut.
  4. 2
    Får han välling?
    För jag har ochså funderat, och hon har "bra" avföring ibland, men för det mesta väldigt kletig smet...bläk.
    Och nu när vi skolat in på dagis så har jag nojat över detta, men en dag när jag byte blöja själv så sa fröken att ja hon har ju haft lite löst ett tag, hoppas du inte tror det kommer från dagiset utan det är vällingen som oftast gör det så. Mao dom flesta på inte dagis har mer löst än fast form på det som kommer ut.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Thor har varit konstant lös i magen sedan han var 6 månader. Nu när han hade vinterkräksjukan blev det värre än någonsin och gick aldrig över. Då bytte vi ut fullkornsvällingen mot majsvälling, och två veckor senare började Thor bajsa riktiga korvar för första gången någonsin! Och det har han fortsatt med! Aldrig mer fullkorns- eller havrevälling!!

    Kram!

    PS Vi var hos läkare med Thor för att kolla upp magen, och det var hon som tipsade om att byta ut vällingen. DS
  6. 3
    Thor har varit konstant lös i magen sedan han var 6 månader. Nu när han hade vinterkräksjukan blev det värre än någonsin och gick aldrig över. Då bytte vi ut fullkornsvällingen mot majsvälling, och två veckor senare började Thor bajsa riktiga korvar för första gången någonsin! Och det har han fortsatt med! Aldrig mer fullkorns- eller havrevälling!!

    Kram!

    PS Vi var hos läkare med Thor för att kolla upp magen, och det var hon som tipsade om att byta ut vällingen. DS
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Här blir magen också riktigt lös av fullkornsvälling. Bättre med vanlig välling för vissa små magar. Ibland kan han istället bli hård, men vi brukar ha en tesked rapsolja i vällingen emellanåt för att motverka detta.
  8. 4
    Här blir magen också riktigt lös av fullkornsvälling. Bättre med vanlig välling för vissa små magar. Ibland kan han istället bli hård, men vi brukar ha en tesked rapsolja i vällingen emellanåt för att motverka detta.

Liknande trådar

  1. Konstig fråga ?????
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 19:42
  2. Konstig fråga så här på
    By AnneF med 3 busar in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 07:24
  3. Ville fråga en konstig fråga
    By Anonyyyym in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 11:38
  4. Konstig fråga?
    By S in forum Föräldraledighet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 12:20
  5. Konstig fråga?
    By Samanthan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 18:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar