När "fryser" dagarna inne
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    När "fryser" dagarna inne

    Det var länge sen jag skrev här, men brukar gå in och titta med jämna mellanrum.

    Nu när barnen snart fyller sju börjar jag fundera på när föräldrapenningdagarna "fryser inne" dvs om man inte tagit ut dem går de förlorade. Jag har hört flera alternativ på dessa regler bla den dag de fyller 8 eller det närmaste halvåret innan de fyller 8 och även årsskiftet innan de fyller 8. Är det nån som vet vilka regler som gäller? På FK:s hemsida har jag inte lyckats hitta denna information, men här kanske ngn vet?
  2. 1
    När "fryser" dagarna inne Det var länge sen jag skrev här, men brukar gå in och titta med jämna mellanrum.

    Nu när barnen snart fyller sju börjar jag fundera på när föräldrapenningdagarna "fryser inne" dvs om man inte tagit ut dem går de förlorade. Jag har hört flera alternativ på dessa regler bla den dag de fyller 8 eller det närmaste halvåret innan de fyller 8 och även årsskiftet innan de fyller 8. Är det nån som vet vilka regler som gäller? På FK:s hemsida har jag inte lyckats hitta denna information, men här kanske ngn vet?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Vädigt sent svar

    som egentligen inte är ett ordentligt svar heller, men jag kan med största sannolikhet säga att det iallafall inte är innan de fyller 8. Jag skulle chansa på halvårsskiftet efter födelsedagen. Mina elevers försäldrar tar nämligen ut dagar på löpande band just nu för att göra av med dem, och det är elever som fyllt 8 i början på året. Man ska dock tänka på att om man tar dagar när barnet går i skolan så får man bara halva dagar, på loven går det förstås bra med heldagar.
  4. 2
    Vädigt sent svar som egentligen inte är ett ordentligt svar heller, men jag kan med största sannolikhet säga att det iallafall inte är innan de fyller 8. Jag skulle chansa på halvårsskiftet efter födelsedagen. Mina elevers försäldrar tar nämligen ut dagar på löpande band just nu för att göra av med dem, och det är elever som fyllt 8 i början på året. Man ska dock tänka på att om man tar dagar när barnet går i skolan så får man bara halva dagar, på loven går det förstås bra med heldagar.

Liknande trådar

  1. Husläkare som är inne på "fel" spår
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 09:27
  2. Här var det "Ack ack" hela dagarna!
    By Anki33 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 08:49
  3. Någon "datakunnig" här inne (OT)?
    By cacs in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 19:52
  4. Liten "dagarna före jul" enkät!
    By mor72 in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 19:15
  5. Även inne på "studier"
    By The Perny in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar