Frysa paj?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Frysa paj?

    Är det nån som vet om det funkar bra att frysa köttfärspaj, dvs hela pajen och sen ta upp och värma den och bjuda på? Skulle haft lunchgäster på torsdag, som nu meddelade att de ej kan komma förrän nästa vecka och jag har handlat ingredienserna idag. Det är köttfärspaj med äggstanning som jag tänkt göra.
  2. 1
    Frysa paj? Är det nån som vet om det funkar bra att frysa köttfärspaj, dvs hela pajen och sen ta upp och värma den och bjuda på? Skulle haft lunchgäster på torsdag, som nu meddelade att de ej kan komma förrän nästa vecka och jag har handlat ingredienserna idag. Det är köttfärspaj med äggstanning som jag tänkt göra.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Det går att frysa pajen, men jag skulle nog hellre fryst färsen. Resten av ingredienserna håller sig vä/kan du väl använda till annat? Alltid godast med nylagat om man har möjlighet!
  4. 2
    Det går att frysa pajen, men jag skulle nog hellre fryst färsen. Resten av ingredienserna håller sig vä/kan du väl använda till annat? Alltid godast med nylagat om man har möjlighet!
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Tack för svaret. Nylagat brukar vara godast, men jag hoppas den ändå blir ok i frysen. Tyvärr måste jag slänga flera ingredienser annars eller vi får äta paj i flera dagar och jag måste hitta nåt annat att bjuda på och det är svårt.
  6. 3
    Tack för svaret. Nylagat brukar vara godast, men jag hoppas den ändå blir ok i frysen. Tyvärr måste jag slänga flera ingredienser annars eller vi får äta paj i flera dagar och jag måste hitta nåt annat att bjuda på och det är svårt.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Nu blir jag jättenyfikan Vad är det för ingredienser du har som inte håller sig i en vecka och som det bara går att gör paj av? (jag tänker liksom köttfärs, lök, mjöl, smör, ägg och mjölk så jag får inte ihop det helt enkelt ).
  8. 4
    Nu blir jag jättenyfikan Vad är det för ingredienser du har som inte håller sig i en vecka och som det bara går att gör paj av? (jag tänker liksom köttfärs, lök, mjöl, smör, ägg och mjölk så jag får inte ihop det helt enkelt ).
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Det går alldeles utmärkt. Inför dotterns namngivningskalas gjorde jag flera pajer, både köttfärs och vegetariska, och frös ner. Sen värmde jag dem i tinade i ugnen på 100 el 150 grader. De smakade lika bra som nygjorda.
  10. 5
    Det går alldeles utmärkt. Inför dotterns namngivningskalas gjorde jag flera pajer, både köttfärs och vegetariska, och frös ner. Sen värmde jag dem i tinade i ugnen på 100 el 150 grader. De smakade lika bra som nygjorda.
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Tack. Det låter jättebra.
  12. 6
    Tack. Det låter jättebra.
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Tomater, har köpt många och jag äter inte tomater (hate). Äggen var bäst före igår och vill inte spara dem en vecka (jag har jättemånga så var så glad att jag skulle få användning för dem). Grädden står sig inte heller och jag ska inte laga nåt med grädde. Alltså jag hinner normalt sett inte laga ordentlig mat, men min sambo passade barnen ikväll så jag kunde göra pajerna.
  14. 7
    Tomater, har köpt många och jag äter inte tomater (hate). Äggen var bäst före igår och vill inte spara dem en vecka (jag har jättemånga så var så glad att jag skulle få användning för dem). Grädden står sig inte heller och jag ska inte laga nåt med grädde. Alltså jag hinner normalt sett inte laga ordentlig mat, men min sambo passade barnen ikväll så jag kunde göra pajerna.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Aha, då klarnar bilden
  16. 8
    Aha, då klarnar bilden

Liknande trådar

  1. Frysa eller inte frysa brödet?
    By malva_ in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 22:26
  2. Frysa eller inte frysa, det är frågan
    By ~Trixie~ in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 10:08
  3. Kan man frysa
    By delfeye in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 13:14
  4. Frysa el inte frysa?
    By ~Trixie~ in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 21:51
  5. Kan man frysa
    By Jaana med pojkarna in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 15:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar