Tappa tänder?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Tappa tänder?

    För en vecka sen kom Superfina och visade sin första lösa tand och igår var det dags att tappa den på riktigt så tandfen kunde komma.
    Är det fler som tappat sina första tänder?

    Plötsligt blev hon så stor, pga en glugg i munnen men vissla kan hon fortfarande
    Mamma till Robin -02, Rebecca -05 & Oliver -07
    http://trollungarna.blogg.se/
  2. 1
    Tappa tänder? För en vecka sen kom Superfina och visade sin första lösa tand och igår var det dags att tappa den på riktigt så tandfen kunde komma.
    Är det fler som tappat sina första tänder?

    Plötsligt blev hon så stor, pga en glugg i munnen men vissla kan hon fortfarande
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Nej, inte ännu här. Elisas storasyster tappade dock sin första tand vid 5,5 år så allt kan ju hända i år. Har en kompis vars lilla tjej tappade sin första två månader före sin 5-årsdag, så en del är tidiga.
  4. 2
    Nej, inte ännu här. Elisas storasyster tappade dock sin första tand vid 5,5 år så allt kan ju hända i år. Har en kompis vars lilla tjej tappade sin första två månader före sin 5-årsdag, så en del är tidiga.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    oj vilken stor tjej Nej här är inga lösa tänder än. Syskonen var nog i sexårsåldern innan de tappade första så det blir nog samma här
  6. 3
    oj vilken stor tjej Nej här är inga lösa tänder än. Syskonen var nog i sexårsåldern innan de tappade första så det blir nog samma här
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4
    Min 05:a slog i sina framtänder förra vintern. Tänderna blev ytte-pytte-lite lösa. Framåt maj hade den ena tanden "plötsligt" blivit jättelös så då tappade han den ena. Den andra tanden satt stabilt däremot, men under sommaren blev den oxå jättelös. Så numera har vi en helt framtandslös kille.

    Nu är två av de nedre tänderna lite lösa, den ena mer än den andra. Lite tidigt tycker jag, men jag har hört att om barnen får tänder tidigt så börjar man tappa dem tidigare oxå. Min kille var 4 mån då den första tanden kom och han hade samtliga 16 tänder då han var 14 månader gammal...
  8. 4
    Min 05:a slog i sina framtänder förra vintern. Tänderna blev ytte-pytte-lite lösa. Framåt maj hade den ena tanden "plötsligt" blivit jättelös så då tappade han den ena. Den andra tanden satt stabilt däremot, men under sommaren blev den oxå jättelös. Så numera har vi en helt framtandslös kille.

    Nu är två av de nedre tänderna lite lösa, den ena mer än den andra. Lite tidigt tycker jag, men jag har hört att om barnen får tänder tidigt så börjar man tappa dem tidigare oxå. Min kille var 4 mån då den första tanden kom och han hade samtliga 16 tänder då han var 14 månader gammal...
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    JJa, Greta har faktiskt tappat TVÅ tänder, och det var ett tag sedan! Vi blev rätt oroliga när det visade sig att Greta hade två lösa tänder alldeles "för tidigt", men tandläkaren försäkrade att det inte var någon fara. Och visst har det kommit två permanenta tänder också. Nu när hon fyllde fem hade hon redan två nya tänder på plats och ytterligare ett par lösa :-)
  10. 5
    JJa, Greta har faktiskt tappat TVÅ tänder, och det var ett tag sedan! Vi blev rätt oroliga när det visade sig att Greta hade två lösa tänder alldeles "för tidigt", men tandläkaren försäkrade att det inte var någon fara. Och visst har det kommit två permanenta tänder också. Nu när hon fyllde fem hade hon redan två nya tänder på plats och ytterligare ett par lösa :-)
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    en lös tand här

    Jag blev lite förvånad, men en tand är lös och hon går och vickar på den. Storebror var 5 år och 8 mån innan han fick en lös tand.
  12. 6
    en lös tand här Jag blev lite förvånad, men en tand är lös och hon går och vickar på den. Storebror var 5 år och 8 mån innan han fick en lös tand.

Liknande trådar

  1. På tal om att tappa tänder
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 21:37
  2. Tappa tänder?
    By nikecam in forum _01 Höstbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 19:14
  3. Tappa tänder?
    By lannagirl in forum _02 Vårbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 10:21
  4. tappa tänder?
    By jessica_f in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 09:28
  5. Ang. att tappa tänder.
    By Martina med B+V+G in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar