Semesterplaner?
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Semesterplaner?

    Idag har jag bokat stuga vid havet som jag och barnen ska åka till. Mannen blir nog hemma eftersom han ska jobba men va det ska bli skönt och härligt! Vi åker samma dag som skolavslutningen och stannar i en vecka så nu hoppas vi på okej väder. Annars så får vi roa oss på annat vis

    Längre fram i sommar vet jag inte ännu hur jag ska jobba/ vara ledig eftersom jag studerar så får jag allt jobba under sommaren. Men jag hoppas att vi kan få in en tripp till Legoland, men vi får se. Är det någon som har tips på en prisvärd stuga/hus som man kan hyra i närheten? Det gör inget om den är STOR så att jag kan få med mig Susanna med familj

    Vad har ni andra för semesterplaner? Har ni hunnit planera ännu?
    Mamma till Jesper Maj-03, Filip Mars-05 och Felicia Februari-07
    http://tappbo.blogg.se
  2. 1
    Semesterplaner? Idag har jag bokat stuga vid havet som jag och barnen ska åka till. Mannen blir nog hemma eftersom han ska jobba men va det ska bli skönt och härligt! Vi åker samma dag som skolavslutningen och stannar i en vecka så nu hoppas vi på okej väder. Annars så får vi roa oss på annat vis

    Längre fram i sommar vet jag inte ännu hur jag ska jobba/ vara ledig eftersom jag studerar så får jag allt jobba under sommaren. Men jag hoppas att vi kan få in en tripp till Legoland, men vi får se. Är det någon som har tips på en prisvärd stuga/hus som man kan hyra i närheten? Det gör inget om den är STOR så att jag kan få med mig Susanna med familj

    Vad har ni andra för semesterplaner? Har ni hunnit planera ännu?
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Jag är ju hemma föräldraledig så för mig blir det ju ingen "semester"

    Maken lämnade in sin semesteransökan igår och det blir sen semester i år, sista veckan i juli och hela augusti. Han kommer nog att jobba större delen av sin semester som vanligt så det blir bara kortare dagsutflykter eller möjligtvis ett par dagar i stugan i Blekinge skärgård. Åker inte gärna själv med alla barnen så vi kommer bara iväg om maken är med.

    Vi firar Tuwas storasyster Thea som fyller 7 år på skolavslutningen 18/6

    Jag har startat upp en kvällskurs en kväll varannan vecka vilket är precis vad jag hinner just nu. Skönt ändå att få komma ut och jobba lite även om det bara är några timmar

    Har inte riktigt bestämt mig för hur länge jag ska vara hemma med Maja. Funderar på att börja studera på heltid i oktober när hon fyllt 1 år men allt hänger ju på att maken kan ta över och vara föräldraledig åtminstone fram till januari 2011. Vi får se hur det blir med det

    Låter skönt med stuga vid havet! Vår sommarstuga ligger på en ö i Blekinge skärgård och det är kanske 15-20 minuters promenad till "stranden".
  4. 2
    Jag är ju hemma föräldraledig så för mig blir det ju ingen "semester"

    Maken lämnade in sin semesteransökan igår och det blir sen semester i år, sista veckan i juli och hela augusti. Han kommer nog att jobba större delen av sin semester som vanligt så det blir bara kortare dagsutflykter eller möjligtvis ett par dagar i stugan i Blekinge skärgård. Åker inte gärna själv med alla barnen så vi kommer bara iväg om maken är med.

    Vi firar Tuwas storasyster Thea som fyller 7 år på skolavslutningen 18/6

    Jag har startat upp en kvällskurs en kväll varannan vecka vilket är precis vad jag hinner just nu. Skönt ändå att få komma ut och jobba lite även om det bara är några timmar

    Har inte riktigt bestämt mig för hur länge jag ska vara hemma med Maja. Funderar på att börja studera på heltid i oktober när hon fyllt 1 år men allt hänger ju på att maken kan ta över och vara föräldraledig åtminstone fram till januari 2011. Vi får se hur det blir med det

    Låter skönt med stuga vid havet! Vår sommarstuga ligger på en ö i Blekinge skärgård och det är kanske 15-20 minuters promenad till "stranden".
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Semesterplanerna är lite upphackade i år. En vecka i slutet av maj åker vi till London för att uppmärksamma min mamma som fyller 60, vår 10-åriga bröllopsdag samt att min moster flyttar därifrån för att nu istället bo i södra Spanien...

    I juli har vi tre gemensamma veckor, så vi inte ska göra så mycket mer än möjligen åka till Skåne en sväng, besöka Astrid Lindgrens värld samt obligatoriska Liseberg.

    I september åker vi med hela familjen (inklusive mina föräldrar och min bror och hans familj) till Spanien i minst en vecka...
  6. 3
    Semesterplanerna är lite upphackade i år. En vecka i slutet av maj åker vi till London för att uppmärksamma min mamma som fyller 60, vår 10-åriga bröllopsdag samt att min moster flyttar därifrån för att nu istället bo i södra Spanien...

    I juli har vi tre gemensamma veckor, så vi inte ska göra så mycket mer än möjligen åka till Skåne en sväng, besöka Astrid Lindgrens värld samt obligatoriska Liseberg.

    I september åker vi med hela familjen (inklusive mina föräldrar och min bror och hans familj) till Spanien i minst en vecka...
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Våra skolor slutar i mitten av juli och så kommer det ju en baby i juni... så vi kommer inte iväg till Sverige förrän i slutet av juli/början av augusti men sedna ska vi njuta av att det förhoppningsvis är en fin sensommar! ...samt hoppas att maken kommer med iallafall ett par veckor.
  8. 4
    Våra skolor slutar i mitten av juli och så kommer det ju en baby i juni... så vi kommer inte iväg till Sverige förrän i slutet av juli/början av augusti men sedna ska vi njuta av att det förhoppningsvis är en fin sensommar! ...samt hoppas att maken kommer med iallafall ett par veckor.

Liknande trådar

  1. Semesterplaner?
    By Fia med 4 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 10:51
  2. Semesterplaner?
    By Karamella in forum Vikt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 08:25
  3. Vad har ni för semesterplaner?
    By ms_chili in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 11:41
  4. Semesterplaner?
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 19:01
  5. Vad har ni för semesterplaner?
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar