Svarta pigmentfläckar
_1005 Majbarn
  1. jag
    #1

    Svarta pigmentfläckar

    Har alltid haft mycket pigmentfläckar. KOllade mig senast i augusti 2009 hos en hud läkare.

    Men det var ju ett tag sedan.

    Jag tänker kolla mig nu snart igen. Jag ska ringa imorgon och boka tid men vill veta från er andra.

    Jag har upptcäckt en svart pigment fläck högt upp på ryggen. Ser inte konstig ut och kliar inte osv osv men är svart. Har ganska många bruna osv så det är svårt att veta om den är ny eller inte. Men den är svart.

    Sedan så har jag som en liten liten knöl som en finne fasst det inte är det.
    båda dessa har uppkommit under graviditeten tror jag. ngn med liknande?n
  2. 1
    Svarta pigmentfläckar Har alltid haft mycket pigmentfläckar. KOllade mig senast i augusti 2009 hos en hud läkare.

    Men det var ju ett tag sedan.

    Jag tänker kolla mig nu snart igen. Jag ska ringa imorgon och boka tid men vill veta från er andra.

    Jag har upptcäckt en svart pigment fläck högt upp på ryggen. Ser inte konstig ut och kliar inte osv osv men är svart. Har ganska många bruna osv så det är svårt att veta om den är ny eller inte. Men den är svart.

    Sedan så har jag som en liten liten knöl som en finne fasst det inte är det.
    båda dessa har uppkommit under graviditeten tror jag. ngn med liknande?n
  3. Medlem sedan
    Mar 1999
    #2
    Hej!

    Jag var hos "världens bästa" hudläkare i våras för att kolla upp mig. Hon tog hål på alla mina fördomar om fläckar, prickar och knölar. Berättade att så länge man åldras (vilket innebär hela livet) ändras hudens egenskaper och pigmentbilden. Man bör dock "kolla upp" fläckar, gamla eller nya som växer väldigt fort både i utbredning och på höjden. Hon sa också att de ofärgade hudförändringarna ofta är mer att oroa sig för än de mörka.

    Hittade också detta på nätet som ju kan förklara en del varför du har fått dem just nu.
    "Förändringar i hudens pigment är vanliga under graviditeten och beror troligen på en ökad produktion av melanocytstimulerande hormon som påverkar melanocyterna att framställa melanin som är hudens färgämne."
  4. 2
    Hej!

    Jag var hos "världens bästa" hudläkare i våras för att kolla upp mig. Hon tog hål på alla mina fördomar om fläckar, prickar och knölar. Berättade att så länge man åldras (vilket innebär hela livet) ändras hudens egenskaper och pigmentbilden. Man bör dock "kolla upp" fläckar, gamla eller nya som växer väldigt fort både i utbredning och på höjden. Hon sa också att de ofärgade hudförändringarna ofta är mer att oroa sig för än de mörka.

    Hittade också detta på nätet som ju kan förklara en del varför du har fått dem just nu.
    "Förändringar i hudens pigment är vanliga under graviditeten och beror troligen på en ökad produktion av melanocytstimulerande hormon som påverkar melanocyterna att framställa melanin som är hudens färgämne."
  5. Medlem sedan
    Jul 2015
    #3
    Kräm mot pigmentfläckar - http://shytobuy.se
  6. 3
    Kräm mot pigmentfläckar - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Pigmentfläckar i ansiktet
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 09:01
  2. Pigmentfläckar
    By elsan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 08:59
  3. Pigmentfläckar
    By kian010319 in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 08:55
  4. Pigmentfläckar
    By Helena_2E in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-19, 05:40
  5. Pigmentfläckar i ett ärr?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar