Cykelhjälm?
_96 Alla barn
  1. Anonym
    #1

    Cykelhjälm?

    Min dotter är 13 år och har slutat helt att cykla vilket hon alltid gjorde förr. Jag undrade varför och efter många om och men var det för att hon tyckte det var pinsamt att hon är tvungen att ha på sig cykelhjälm. INGEN annan av hennes kompisar måste det ??!! Hur gör ni, låter ni era barn cykla utan hjälm?
  2. 1
    Cykelhjälm? Min dotter är 13 år och har slutat helt att cykla vilket hon alltid gjorde förr. Jag undrade varför och efter många om och men var det för att hon tyckte det var pinsamt att hon är tvungen att ha på sig cykelhjälm. INGEN annan av hennes kompisar måste det ??!! Hur gör ni, låter ni era barn cykla utan hjälm?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Det genrella svaret är nej. Min dotter cyklar till skolan varje dag och hjälmen diskuteras över huvudtaget inte. Jag cyklar också och har alltid hjälm. Men det finns enstaka tillfällen när jag har låtit henne cykla utan. Som till balettföreställningen till exempel då vi arbetar länge hemma med en jobbig frisyr som omöjligen får plats under hjälmen. Men det är undantagsfall.
  4. 2
    Det genrella svaret är nej. Min dotter cyklar till skolan varje dag och hjälmen diskuteras över huvudtaget inte. Jag cyklar också och har alltid hjälm. Men det finns enstaka tillfällen när jag har låtit henne cykla utan. Som till balettföreställningen till exempel då vi arbetar länge hemma med en jobbig frisyr som omöjligen får plats under hjälmen. Men det är undantagsfall.
  5. Anonym
    #3
    Tack för ditt svar! Känner också att det är helt klart att hon skall ha hjälm på sig men det är alltid intressant att höra andra åsikter.
  6. 3
    Tack för ditt svar! Känner också att det är helt klart att hon skall ha hjälm på sig men det är alltid intressant att höra andra åsikter.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    ja, kör på hjälm!

    mina blir 15 i höst och har fortfarande hjälm.
  8. 4
    ja, kör på hjälm!

    mina blir 15 i höst och har fortfarande hjälm.

Liknande trådar

  1. Cykelhjälm
    By madicken73 in forum _95 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 21:57
  2. Cykelhjälm?
    By Tinak in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 12:41
  3. Cykelhjälm
    By zucchini in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 14:19
  4. Cykelhjälm?
    By -liten- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 10:16
  5. Cykelhjälm
    By Ansi64 in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 06:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar