Hur mycket sover era små?
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Hur mycket sover era små?

    Tänk vad fort man glömmer hur det var förra gången.
    Men jag har inger minne av att storebror sov så otroligt mycket i början. Lillebror Ville, som nu är 5 dagar gammal, sover säkert 20 timmar per dygn. Vaknar bara upp och äter lite och somnar sen om igen.
    Väldigt lättskött än så länge alltså, men man blir ju nästan lite orolig.

    Hur mycket sover era små nyfödda?
    Mamma till ♥Malte♥ 080824 och väntar på Ärtan med bf i mars 2010.

    http://sofst.blogspot.com/
  2. 1
    Hur mycket sover era små? Tänk vad fort man glömmer hur det var förra gången.
    Men jag har inger minne av att storebror sov så otroligt mycket i början. Lillebror Ville, som nu är 5 dagar gammal, sover säkert 20 timmar per dygn. Vaknar bara upp och äter lite och somnar sen om igen.
    Väldigt lättskött än så länge alltså, men man blir ju nästan lite orolig.

    Hur mycket sover era små nyfödda?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Känner igen det där!

    Jag fick mitt tredje barn i måndags morse, Ester. Hon är alltsså 4 dagar gammal nu och sover också otroligt mycket! Minns inte heller att mina två första sov så här mycket. Som idag har hon varit vaken max 2h hittills och kl är nu snart 16. Pratade med bvc idag och de sa att så länge de vaknar av sig själva och vill äta och har vissa pigga stunder då man har bra kontakt så är det ingen fara. Men håller med, ibland blir man lite orolig... Hade tänkt ta en vårpromenad nu och amma lite först, men Ester bara sover och sover.. och jag har inte hjärta att väcka henne.. Samtidigt hinner man ju verkligen vänja sig att bli trebarnsmamma i långsamt tempo när det är så här : ) Hinner allt möjligt : )
    Linkmamman
  4. 2
    Känner igen det där! Jag fick mitt tredje barn i måndags morse, Ester. Hon är alltsså 4 dagar gammal nu och sover också otroligt mycket! Minns inte heller att mina två första sov så här mycket. Som idag har hon varit vaken max 2h hittills och kl är nu snart 16. Pratade med bvc idag och de sa att så länge de vaknar av sig själva och vill äta och har vissa pigga stunder då man har bra kontakt så är det ingen fara. Men håller med, ibland blir man lite orolig... Hade tänkt ta en vårpromenad nu och amma lite först, men Ester bara sover och sover.. och jag har inte hjärta att väcka henne.. Samtidigt hinner man ju verkligen vänja sig att bli trebarnsmamma i långsamt tempo när det är så här : ) Hinner allt möjligt : )
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Precis så har vi oxå det. Vi får väcka henne för att ge henne mat och sen somnar hon mer eller mindre direkt när hon är klar.
  6. 3
    Precis så har vi oxå det. Vi får väcka henne för att ge henne mat och sen somnar hon mer eller mindre direkt när hon är klar.
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Han sover mkt! Nu är ju vår son 5 veckor vid det här laget och börjar vara vaken lite mer men i början sov han nästan jämt. Vaknade för att äta typ
  8. 4
    Han sover mkt! Nu är ju vår son 5 veckor vid det här laget och börjar vara vaken lite mer men i början sov han nästan jämt. Vaknade för att äta typ
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Tack för svaren. Det lugnar alltid att höra att andra har det likadant.
    Jag ringde faktiskt till BB igår bara för säkerhets skull, och de erbjöd oss komma upp och kolla om vi ville. Men oron släppte nästan direkt efter att jag pratat med dem, och vi lyckades också väcka Ville och hålla honom vaken ett tag.

    Så det är väl bara den vanliga mamma-oron som spökar...
  10. 5
    Tack för svaren. Det lugnar alltid att höra att andra har det likadant.
    Jag ringde faktiskt till BB igår bara för säkerhets skull, och de erbjöd oss komma upp och kolla om vi ville. Men oron släppte nästan direkt efter att jag pratat med dem, och vi lyckades också väcka Ville och hålla honom vaken ett tag.

    Så det är väl bara den vanliga mamma-oron som spökar...
  11. Medlem sedan
    Oct 2009
    #6
    Hej!
    Jag har oxå fått en som sover väldigt mycket! Och det är en ny upplevelse! De andra tre har varit mycket mer vakna och aktiva. Nykomlingen kan dessutom läggas ner vaken ibland och somna själv, helt otroligt, om man jämför med mina tidigare erfarenheter. Syskonen har varit mycket mer lättväckta och man har fått lägga ner så försiktigt så försiktigt (om alls) för att de inte skulle vakna. Denna lilla ljuvling var dock annorlunda från början, mycket lugnare redan i magen.


    Tänk vad fort man glömmer hur det var förra gången.
    Men jag har inger minne av att storebror sov så otroligt mycket i början. Lillebror Ville, som nu är 5 dagar gammal, sover säkert 20 timmar per dygn. Vaknar bara upp och äter lite och somnar sen om igen.
    Väldigt lättskött än så länge alltså, men man blir ju nästan lite orolig.

    Hur mycket sover era små nyfödda?
  12. 6
    Hej!
    Jag har oxå fått en som sover väldigt mycket! Och det är en ny upplevelse! De andra tre har varit mycket mer vakna och aktiva. Nykomlingen kan dessutom läggas ner vaken ibland och somna själv, helt otroligt, om man jämför med mina tidigare erfarenheter. Syskonen har varit mycket mer lättväckta och man har fått lägga ner så försiktigt så försiktigt (om alls) för att de inte skulle vakna. Denna lilla ljuvling var dock annorlunda från början, mycket lugnare redan i magen.


    Tänk vad fort man glömmer hur det var förra gången.
    Men jag har inger minne av att storebror sov så otroligt mycket i början. Lillebror Ville, som nu är 5 dagar gammal, sover säkert 20 timmar per dygn. Vaknar bara upp och äter lite och somnar sen om igen.
    Väldigt lättskött än så länge alltså, men man blir ju nästan lite orolig.

    Hur mycket sover era små nyfödda?

Liknande trådar

  1. hur mycket sover
    By femella in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 10:11
  2. Hur mycket sover era små?
    By Pyretopolarn in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 10:59
  3. Hur mycket sover era små?
    By peperomia in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 14:06
  4. sover mycket
    By trött! in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 23:08
  5. Vad ni sover mycket..
    By Achelois in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 01:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar