Klädfråga
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Klädfråga

    Nu när våren äntligen verkar vara här - hur klär ni era små? Det börjar ju bli för varmt med overallen (har Po.P:s tjockaste till Thor), men är det inte för tidigt att börja med skaljacka och skalbyxa? Även om man kör windfleece under jackan?

    Som idag när det var plus 10 t ex. Vad hade ditt barn på sig?
    Hanna med Thor 081010 & Calle 091124
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^
    Bloggar på: http://bröderna.linnander.se
  2. 1
    Klädfråga Nu när våren äntligen verkar vara här - hur klär ni era små? Det börjar ju bli för varmt med overallen (har Po.P:s tjockaste till Thor), men är det inte för tidigt att börja med skaljacka och skalbyxa? Även om man kör windfleece under jackan?

    Som idag när det var plus 10 t ex. Vad hade ditt barn på sig?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    vinter jacka, vinter stövlar och mössa. Men då var vi bara till affären, är vi ute mer så är det fortfarande overallen som gäller.
  4. 2
    vinter jacka, vinter stövlar och mössa. Men då var vi bara till affären, är vi ute mer så är det fortfarande overallen som gäller.
  5. Bellan
    #3
    Vi har fått ärva en jacka+byxor, som är galon utanpå och fleece på insidan. Kommer från H&M. Sedan kör vi någon slags tjocktröja under. Perfekt i ljummet slask som det varit nu vissa dagar.
  6. 3
    Vi har fått ärva en jacka+byxor, som är galon utanpå och fleece på insidan. Kommer från H&M. Sedan kör vi någon slags tjocktröja under. Perfekt i ljummet slask som det varit nu vissa dagar.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Det är jättesvårt med kläder nu när våren är på väg, ena dagen är det -10 nästa dag plusgrader???!!! Jag har en reimaoverall (vinter) på Sigge och när det är minusgrader har jag en fleccejacka under men nu kör jag bara"vanliga" kläder direkt under, annars blir det så himla varmt. Har tagit fram skalkläderna från Po.p men som du säger så funkar jackan med flecce under men så är det byxorna, tycker det blir korvstoppning då jag har fleccebyxor inuti. Jag kör Reiman så länge det går (tur den är vattentät) på dagis. Hemma kan jag köra skalkläderna!!
  8. 4
    Det är jättesvårt med kläder nu när våren är på väg, ena dagen är det -10 nästa dag plusgrader???!!! Jag har en reimaoverall (vinter) på Sigge och när det är minusgrader har jag en fleccejacka under men nu kör jag bara"vanliga" kläder direkt under, annars blir det så himla varmt. Har tagit fram skalkläderna från Po.p men som du säger så funkar jackan med flecce under men så är det byxorna, tycker det blir korvstoppning då jag har fleccebyxor inuti. Jag kör Reiman så länge det går (tur den är vattentät) på dagis. Hemma kan jag köra skalkläderna!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Vid 10+ hade hon vind- och vattentät Everestjacka, under hade hon en tunn fleectröja och under den en långärmad bomullströja.
    En tunn po.o-mössa
    Velourbyxor med strumpbyxor under.
    Fodrade gummistövlar.

    När det är runt 5-8 plusgrader har hon långärmad tröja, strumpbyxor,
    lite tjockare fleec jacka och byxor,
    galonisjacka och byxor,
    tunna sockor och fodrade gummistövlar,
    tunna vantar och galonisvantar
    samt en tunn mössa.

    En del barn fryser lättare än andra men det här är vad som passar Lovisa bäst iaf.
  10. 5
    Vid 10+ hade hon vind- och vattentät Everestjacka, under hade hon en tunn fleectröja och under den en långärmad bomullströja.
    En tunn po.o-mössa
    Velourbyxor med strumpbyxor under.
    Fodrade gummistövlar.

    När det är runt 5-8 plusgrader har hon långärmad tröja, strumpbyxor,
    lite tjockare fleec jacka och byxor,
    galonisjacka och byxor,
    tunna sockor och fodrade gummistövlar,
    tunna vantar och galonisvantar
    samt en tunn mössa.

    En del barn fryser lättare än andra men det här är vad som passar Lovisa bäst iaf.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Här behövs inga vårkläder ännu, men hoppas att den varma luften och solen kommer hit mycket snart
    Det är alltid lika svårt att klä barnen denna årstid!
    Beror mycket på om barnet rör sig eller sitter stilla i kärran. Om det blåser m.m
    Oftast klär man på barnet för mycket, i all synnerhet om de springer omkring och det är full fart hela tiden

    Har man varm fleece under jackan och vindtät jacka, så tycker jag det är ok. Men som sagt beror det mycket på om barnet rör sig, vind, skiner solen....

    LYCKA TILL
  12. 6
    Här behövs inga vårkläder ännu, men hoppas att den varma luften och solen kommer hit mycket snart
    Det är alltid lika svårt att klä barnen denna årstid!
    Beror mycket på om barnet rör sig eller sitter stilla i kärran. Om det blåser m.m
    Oftast klär man på barnet för mycket, i all synnerhet om de springer omkring och det är full fart hela tiden

    Har man varm fleece under jackan och vindtät jacka, så tycker jag det är ok. Men som sagt beror det mycket på om barnet rör sig, vind, skiner solen....

    LYCKA TILL

Liknande trådar

  1. Klädfråga!
    By Tweedy in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 20:18
  2. Klädfråga!
    By Annam.4 in forum _98 Alla barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:14
  3. Just ja..klädfråga
    By Lennox 07/10 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 08:43
  4. Klädfråga.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:37
  5. klädfråga då
    By Achelois in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar