Besked om dagisplats?
_0810 Oktoberbarn
  1. Bellan
    #1

    Besked om dagisplats?

    Sedan drygt ett år tillbaks står vi i dagiskö i Stockholm, och önskar få en plats fr.o.m augusti i år. När kan man tänkas få besked om/var man får en plats..? Första barnet så jag har inte gjort detta förr Men nu är det många i min närhet som börjar fråga oss vilket dagis vi ska ha, är det konstigt att man inte fått besked redan, är ca 4 månader kvar..?
  2. 1
    Besked om dagisplats? Sedan drygt ett år tillbaks står vi i dagiskö i Stockholm, och önskar få en plats fr.o.m augusti i år. När kan man tänkas få besked om/var man får en plats..? Första barnet så jag har inte gjort detta förr Men nu är det många i min närhet som börjar fråga oss vilket dagis vi ska ha, är det konstigt att man inte fått besked redan, är ca 4 månader kvar..?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Elias börjar dagis nästa tisdag, vi fick besked i sista veckan i januari. Alltså ca 2 mån och 1 vecka innan dagis start.

    Kram
  4. 2
    Elias börjar dagis nästa tisdag, vi fick besked i sista veckan i januari. Alltså ca 2 mån och 1 vecka innan dagis start.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Jag skulle gissa på att du får besked någon gång mellan slutet av april och juni. Det beror ju på när de vet att de har en ledig plats, uppsägningstiden är nog bara en månad (det är den här i Haninge iaf).
  6. 3
    Jag skulle gissa på att du får besked någon gång mellan slutet av april och juni. Det beror ju på när de vet att de har en ledig plats, uppsägningstiden är nog bara en månad (det är den här i Haninge iaf).
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Håller tummarna att ni får svar snart!!!
    KRAMIS
  8. 4
    Håller tummarna att ni får svar snart!!!
    KRAMIS
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    I Stockholm fick vi besked TVÅ veckor innan inskolningsstart. Vi han få plats på en privat förskola med egen kö/intagning innan dess och de gav besked 2 månader innan inskolningsstart. Hör av dig till kommunen/förskolan och hör när de tänkt ge besked!

    Här i Uppsala börjar platsbeskeden skickas ut i maj, de platser som blir över skickas ut nya platsbesked för i juni och så fortsätter det till alla platser är fulla/alla föräldrar tackat ja.
  10. 5
    I Stockholm fick vi besked TVÅ veckor innan inskolningsstart. Vi han få plats på en privat förskola med egen kö/intagning innan dess och de gav besked 2 månader innan inskolningsstart. Hör av dig till kommunen/förskolan och hör när de tänkt ge besked!

    Här i Uppsala börjar platsbeskeden skickas ut i maj, de platser som blir över skickas ut nya platsbesked för i juni och så fortsätter det till alla platser är fulla/alla föräldrar tackat ja.

Liknande trådar

  1. Dagisplats!
    By *Lottiz* in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 16:27
  2. Fick besked om dagisplats!
    By Dilbertina__ in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 19:53
  3. Fått besked om dagisplats
    By Maddis-m-4a in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 15:48
  4. Besked om dagisplats
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 20:20
  5. Besked om dagisplats?
    By Madicken-m4 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 18:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar