liten uppdatering bara
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    liten uppdatering bara

    Jag lovade er ju en uppdatering om hur det gick på rättegången som var den 18/3. så här kommer den:

    Varken skitstöveln eller hans advokat dök upp.

    Så efter 2 timmars jagande fick vi tag i hans advokat som via högtalartelefon påstod att "We didnt know there was a trial today". Min advokat påminde honom om att dem gemensamt kom överens om datumet via telefon i december redan varpå svaret blev "I dont recall us having that conversation". På frågan om han inte tyckte det var konstigt att han fick en massa brev och krav om papper som skulle levereras dagen av rättegången till rätten var svaret att ja, det tyckte han. inget mer.

    Så rätten var förberedd, vi var där men ja...skiten och hans advokat saknades. Domaren ansåg då (vilket jag tycker visar att han tar sitt jobb på allvar) att det här är en allt för stor fråga att döma i utan att ha hört båda sidorna att rättegången helt enkelt blev flyttad....till maj.

    Så så ser det ut. Nytt datum är 26. Maj.

    Jävligt irriterande, men ändå ingen onödig resa: vi hade några helt underbara dagar med töserna och snart ska vi få se dem igen....det är ju trots allt inte så långt till nästa resa dit.

    Nu är det dags att ringa dem och sen ska jag sova.

    *bamsekram*
    Krama om dina barn lite extra idag, dem är en gåva!
  2. 1
    liten uppdatering bara Jag lovade er ju en uppdatering om hur det gick på rättegången som var den 18/3. så här kommer den:

    Varken skitstöveln eller hans advokat dök upp.

    Så efter 2 timmars jagande fick vi tag i hans advokat som via högtalartelefon påstod att "We didnt know there was a trial today". Min advokat påminde honom om att dem gemensamt kom överens om datumet via telefon i december redan varpå svaret blev "I dont recall us having that conversation". På frågan om han inte tyckte det var konstigt att han fick en massa brev och krav om papper som skulle levereras dagen av rättegången till rätten var svaret att ja, det tyckte han. inget mer.

    Så rätten var förberedd, vi var där men ja...skiten och hans advokat saknades. Domaren ansåg då (vilket jag tycker visar att han tar sitt jobb på allvar) att det här är en allt för stor fråga att döma i utan att ha hört båda sidorna att rättegången helt enkelt blev flyttad....till maj.

    Så så ser det ut. Nytt datum är 26. Maj.

    Jävligt irriterande, men ändå ingen onödig resa: vi hade några helt underbara dagar med töserna och snart ska vi få se dem igen....det är ju trots allt inte så långt till nästa resa dit.

    Nu är det dags att ringa dem och sen ska jag sova.

    *bamsekram*
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Äh, vad trist! Å vad är det för jävla advokat. Snacka om att inte ta sitt jobb på allvar! Vilket rykte får en sån advokat?? Tror de att de kommer undan genom att göra så?? Fy fan! Kan man inte få nån sorts varning för sånt?? Men härligt att du hade det bra med tjejerna. Stor kram!
  4. 2
    Äh, vad trist! Å vad är det för jävla advokat. Snacka om att inte ta sitt jobb på allvar! Vilket rykte får en sån advokat?? Tror de att de kommer undan genom att göra så?? Fy fan! Kan man inte få nån sorts varning för sånt?? Men härligt att du hade det bra med tjejerna. Stor kram!
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Nä fy , vilken sk**** till advokat. Men det måste ju vara ett plus i kanten för dig ändå.
    Härligt att höra att ni har det underbart när ni ses,dom ger dig styrka vännen...
    Många kramar
  6. 3
    Nä fy , vilken sk**** till advokat. Men det måste ju vara ett plus i kanten för dig ändå.
    Härligt att höra att ni har det underbart när ni ses,dom ger dig styrka vännen...
    Många kramar
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Men fy så trist. Borde verkligen inte vara ok att göra så, fast det kanske blir till hans nackdel? Håller tummarna att det går bra nästa gång, fast det hade ju varit skönt om det var avklarat nu.

    *kram*
  8. 4
    Men fy så trist. Borde verkligen inte vara ok att göra så, fast det kanske blir till hans nackdel? Håller tummarna att det går bra nästa gång, fast det hade ju varit skönt om det var avklarat nu.

    *kram*
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Usch, vad tråkigt att det blev uppskjutet, men det lät ju ändå som ni har visst stöd, både av advokaten och domaren. Lycka till! Ser till att krama mina barn (om jag lyckas med tvåmeterssorten) lite extra. Är så glad för att ha dem nära. Tänkte lite på dig, när min nu 20-åriga dotter far till avlägsna platser för att träffa killkompisar och jag hoppas hon inte bosätter sig permanent allt för långt bort från lilla mamsen.

    Stor kram till dig!
  10. 5
    Usch, vad tråkigt att det blev uppskjutet, men det lät ju ändå som ni har visst stöd, både av advokaten och domaren. Lycka till! Ser till att krama mina barn (om jag lyckas med tvåmeterssorten) lite extra. Är så glad för att ha dem nära. Tänkte lite på dig, när min nu 20-åriga dotter far till avlägsna platser för att träffa killkompisar och jag hoppas hon inte bosätter sig permanent allt för långt bort från lilla mamsen.

    Stor kram till dig!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Härligt och surt!

    Härligt att ni fick vara tillsammans med dina tjejer och surt att det blev uppskjutet, men jag håller tummarna att det är din tur nästa gång! 26 maj så håller vi alla tummar för dig!
  12. 6
    Härligt och surt! Härligt att ni fick vara tillsammans med dina tjejer och surt att det blev uppskjutet, men jag håller tummarna att det är din tur nästa gång! 26 maj så håller vi alla tummar för dig!
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Ja jösses... vad säger man?! Vilka riksp***on alltså. Fortsätter hålla tummarna till maj då... och gläder mig åt att du iaf fick vara med hela din familj på en gång! Kram!
  14. 7
    Ja jösses... vad säger man?! Vilka riksp***on alltså. Fortsätter hålla tummarna till maj då... och gläder mig åt att du iaf fick vara med hela din familj på en gång! Kram!

Liknande trådar

  1. Bara en liten uppdatering....
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 08:51
  2. bara en liten uppdatering :)
    By -Louisa- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 21:04
  3. liten uppdatering bara
    By -Louisa- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 20:53
  4. Bara liten uppdatering
    By azza in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 09:09
  5. Bara en liten uppdatering
    By Kine62 in forum Vikt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 10:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar