Börja på annan skola än den vanliga?
Förskoleklass (6-års.)
  1. Anonym
    #1

    Börja på annan skola än den vanliga?

    Hur gör ni som har barn som inte kommer börja på den skola som alla (eller majoriteten) av barnen på samma dagis kommer börja på?
    Om det är inplanerade besök/inskolning på skolan, följer ert barn med då eller stannar det kvar på dagiset?
  2. 1
    Börja på annan skola än den vanliga? Hur gör ni som har barn som inte kommer börja på den skola som alla (eller majoriteten) av barnen på samma dagis kommer börja på?
    Om det är inplanerade besök/inskolning på skolan, följer ert barn med då eller stannar det kvar på dagiset?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Jag vet inte hur man gör på andra håll, men på dotterns dagis stannar de barn som valt annan skola kvar med de yngre och besöker sedan sin skola vid tillfälle.
  4. 2
    Jag vet inte hur man gör på andra håll, men på dotterns dagis stannar de barn som valt annan skola kvar med de yngre och besöker sedan sin skola vid tillfälle.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Mycket intressant fråga.
    Min dotter går på en förskola som sitter ihop med en skola och är den enda som ine ska gå på den skolan, något vi varit öppna med både mot henne och personalen. De har dock redan börjat skola in barnen genom att de får gå på fritids ett par dagar i veckan. Jag tror att de hoppades övertyga oss om att välja den skolan Min dotter har iaf fått följa med och kommer att få fortsätta med det. Jag betvivlar att dagis överhuvudtaget kommer att vara behjälpliga med någon som helst onskolning på den andra skolan (som har samma rektor och ligger fem minuter bort... De har dock en annan inriktning varför vi valde den till vår äldsta dotter och är så nöjda att vi vill att även nästa ska gå på den)
  6. 3
    Mycket intressant fråga.
    Min dotter går på en förskola som sitter ihop med en skola och är den enda som ine ska gå på den skolan, något vi varit öppna med både mot henne och personalen. De har dock redan börjat skola in barnen genom att de får gå på fritids ett par dagar i veckan. Jag tror att de hoppades övertyga oss om att välja den skolan Min dotter har iaf fått följa med och kommer att få fortsätta med det. Jag betvivlar att dagis överhuvudtaget kommer att vara behjälpliga med någon som helst onskolning på den andra skolan (som har samma rektor och ligger fem minuter bort... De har dock en annan inriktning varför vi valde den till vår äldsta dotter och är så nöjda att vi vill att även nästa ska gå på den)
  7. Anonym8
    #4
    Här bokar vi föräldrar in ett besök på skolan och går dit tillsammans med vårt barn.
    Förskolan har inte alls med saken att göra.
  8. 4
    Här bokar vi föräldrar in ett besök på skolan och går dit tillsammans med vårt barn.
    Förskolan har inte alls med saken att göra.
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #5
    Hos oss,i fjol, så gick vi föräldrar med barnen över på skolan och hälsade på först 1.5 timme och nästa gång 2 tim och sedan avslutades det med en korv grillnings utflykt sista gången. Några föräldrar var med..
    Det var helt vårat ansvar vad gäller barnen då förskolan inte hade ansvar för barnet under denna tid.
    Först kom dom blivande fröknarna och hälsade på hos barnen i förskolan,alla som skulle börja till hösten.
    Dom barn som skulle börja på friskolan var inte med på detta, ej heller följde dom över till skolan.
  10. 5
    Hos oss,i fjol, så gick vi föräldrar med barnen över på skolan och hälsade på först 1.5 timme och nästa gång 2 tim och sedan avslutades det med en korv grillnings utflykt sista gången. Några föräldrar var med..
    Det var helt vårat ansvar vad gäller barnen då förskolan inte hade ansvar för barnet under denna tid.
    Först kom dom blivande fröknarna och hälsade på hos barnen i förskolan,alla som skulle börja till hösten.
    Dom barn som skulle börja på friskolan var inte med på detta, ej heller följde dom över till skolan.

Liknande trådar

  1. flytta och börja ny skola
    By Pandris in forum Skolbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 21:12
  2. att börja (för)skola(klass)
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 08:27
  3. tufft att börja i ny skola
    By Ledsen mamma in forum Skolbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 17:32
  4. Skönt att de börja 8.30 i min sons skola
    By Mamman1 in forum Skolbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 08:42
  5. börja skola och bvcträff
    By eva_n m linnea&elin in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 10:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar