Skrivet: 2010-04-05, 01:06
Hur är det med allihopa?
Det är ju väldans dött här inne, antar att ni alla har fullt upp med allt! ;-)
Här hemma är det ju full rulle, med en pappa som jobbar dygnet om samt ofta pendlar till Uppsala/Stockholm och en mamma som heltidsstuderar blir det låååånga dagar på dagis. Mammas dåliga samvete... men Lily älskar dagis, så egentligen tror jag inte hon mår bra av det, men ändå...
Nu är det snart skola... Lily läääängar! Jag blir lite orolig för att hon skall tycka det är tråkigt, men hon har en förmåga att passa in sig, eller hur man säger, så jag hoppas det går bra. Och jag hoppas att läraren har förmåga att ge henne "något att bita i", så att hon får utvecklas från där hon är i dag. Hon läser numera obehindrat med riktigt bra flyt, hon skriver jättebra (dock blir det ju att hon skriver som man säger en hel del), och hon räknar med både +, -, * och :, räknar lätt 2:ans matte, en hel del av det min dotter i 3:an håller på med också. Men... hon har ju fattat att hon är duktig och självförtroende är det inget fel på... hon tror nog lätt hon är bäst i världen typ... hm....
Pojkvän har hon med ;-) Så gulliga ;-) Han är 8 år och de leker jättebra ihop. Han skall bli hockeyproffs i USA, och sa till sin mamma här om sistens att då skulle han ta Lilys efternamn, för man kunde ju även ta fruns efternamn ;-) (han gillar inte sitt eget).
Sova över är det nya stora nu, i natt sover hon hos en kompis, och tycker det är lika roligt varje gång hon får gör det. Vet inte vad det är med mina barn, alla har tyckt det varit jätteroligt att få sova över (har annars haft kompisar här hemma som man fått ringa efter föräldrarna vid midnatt...)
Ja, bara lite från oss, för att visa att vi lever och mår bra! Vi har nyss firat lillebrors 2 års dag och inser att vi inte har bebiar i familjen längre...känns konstigt, 2 år och ingen ny på gång ens!! ;-)