Hej på er!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Hej på er!

    En del av er hänger ju på andra ställen på AFF och är kompisar på FB och sådär så ni är kanske uppdaterade på att jag blivit sjuk, fått bröstcancer med spridning till lymfkörtlar och lungor. Det har gått himla snabbt från diagnos i tisdags till första behandling i torsdags, just nu ligger jag inne på sjukhuset och mår ganska OK men jag får ju hjälp med div. mediciner förstås.

    Det är otroligt tufft med N, ja ni kan ju tänka er själva. Hon får mig att vilja leva så mycket så mycket men självklart skapar hela situationen också en oerhört ångest.

    Frisk finns det ingen möjlighet att bli i dagsläget, men det finns i alla fall ganska stora chanser att leva rätt länge till. I många år faktiskt med lite tur. Det är det fokus jag får ha just nu.

    Bloggar också här, där uppdaterar jag lite mer kontinuerligt: spenatmamman.blogspot.com

    Kram!
  2. 1
    Hej på er! En del av er hänger ju på andra ställen på AFF och är kompisar på FB och sådär så ni är kanske uppdaterade på att jag blivit sjuk, fått bröstcancer med spridning till lymfkörtlar och lungor. Det har gått himla snabbt från diagnos i tisdags till första behandling i torsdags, just nu ligger jag inne på sjukhuset och mår ganska OK men jag får ju hjälp med div. mediciner förstås.

    Det är otroligt tufft med N, ja ni kan ju tänka er själva. Hon får mig att vilja leva så mycket så mycket men självklart skapar hela situationen också en oerhört ångest.

    Frisk finns det ingen möjlighet att bli i dagsläget, men det finns i alla fall ganska stora chanser att leva rätt länge till. I många år faktiskt med lite tur. Det är det fokus jag får ha just nu.

    Bloggar också här, där uppdaterar jag lite mer kontinuerligt: spenatmamman.blogspot.com

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Men...vad är de jag läser!!

    Jag blir helt stum..
    Herre min skapare!
    Tänker följa din blogg.. och följa din resa.. kämpa med dig o gråta med dig! Glädjas med dig, och ge dig av min styrka!!

    Stoora kramar till dig!!
  4. 2
    Men...vad är de jag läser!! Jag blir helt stum..
    Herre min skapare!
    Tänker följa din blogg.. och följa din resa.. kämpa med dig o gråta med dig! Glädjas med dig, och ge dig av min styrka!!

    Stoora kramar till dig!!
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Jadu... stum blir man. Livet kan onekligen ta oväntade vändningar när man minst anar det.

    Kram tillbaka!
  6. 3
    Jadu... stum blir man. Livet kan onekligen ta oväntade vändningar när man minst anar det.

    Kram tillbaka!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag har tänkt mycket på dig sen jag läste det på FB. Många människor får ju cancerbesked varje dag och det är nästan lite märkligt hur en människa (som jag egentligen inte känner speciellt väl) kan fånga mina tankar så totalt. Troligen just pga vår gemensamma faktor, just denna ankomstgrupp, som gör att man relaterar på ett sätt som "skrämmer" mig. Ditt besked är ju ett av det hemskaste man kan få och ångesten och rädslan inför att lämna sina barn måste vara så total. Våra små förstår ju inte så mycket av vad det egentligen innebär att vara jättesjuk och vad som kan hända, samtidigt som de förstår mer än man tror och funderar så mycket på både stort och smått.

    Jag lider verkligen med dig men tror att du har kämparglöden och hoppas innerligt att du kan hålla cancern på en bra nivå i många, många år framöver! Du klarar detta!!!

    Stor styrkekram
  8. 4
    Jag har tänkt mycket på dig sen jag läste det på FB. Många människor får ju cancerbesked varje dag och det är nästan lite märkligt hur en människa (som jag egentligen inte känner speciellt väl) kan fånga mina tankar så totalt. Troligen just pga vår gemensamma faktor, just denna ankomstgrupp, som gör att man relaterar på ett sätt som "skrämmer" mig. Ditt besked är ju ett av det hemskaste man kan få och ångesten och rädslan inför att lämna sina barn måste vara så total. Våra små förstår ju inte så mycket av vad det egentligen innebär att vara jättesjuk och vad som kan hända, samtidigt som de förstår mer än man tror och funderar så mycket på både stort och smått.

    Jag lider verkligen med dig men tror att du har kämparglöden och hoppas innerligt att du kan hålla cancern på en bra nivå i många, många år framöver! Du klarar detta!!!

    Stor styrkekram
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Skickar många

    krya på dig kramar och hoppas att du orkar kämpa hårt!
  10. 5
    Skickar många krya på dig kramar och hoppas att du orkar kämpa hårt!
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Ja det är tufft. Det är en ständig berg- och dalbana av känslor. Jag har ju haft lite tur också som fått en cancersort som både antikroppar och antiöstrogener (tror jag det heter) biter på, lite tur i oturen. Så det FINNS ju hopp och så länge det finns hopp så tänker jag klamra mig kvar så länge det bara går!

    Fick första behandlingen för fyra dagar sen, det är också otroligt skönt att vara igång med detta så snabbt.

    Kram!
  12. 6
    Ja det är tufft. Det är en ständig berg- och dalbana av känslor. Jag har ju haft lite tur också som fått en cancersort som både antikroppar och antiöstrogener (tror jag det heter) biter på, lite tur i oturen. Så det FINNS ju hopp och så länge det finns hopp så tänker jag klamra mig kvar så länge det bara går!

    Fick första behandlingen för fyra dagar sen, det är också otroligt skönt att vara igång med detta så snabbt.

    Kram!
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Tack! Kramar tillbaka!
  14. 7
    Tack! Kramar tillbaka!
  15. Cissi med G och A
    #8

    Kära du!

    Blir så ledsen när jag läser......vad livet kan va orättvist! Många styrkekramar till dig från mig och Gustav!
  16. 8
    Kära du! Blir så ledsen när jag läser......vad livet kan va orättvist! Många styrkekramar till dig från mig och Gustav!
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Ja riktigt rättvist känns det inte direkt . Kram tillbaka!
  18. 9
    Ja riktigt rättvist känns det inte direkt . Kram tillbaka!
  19. Medlem sedan
    Feb 2001
    #10
    Av en slump gick jag in här och läste, har inte varit in på oktobersidan på väldigt väldigt länge. Nu sitter jag här med en stor klump i halsen. Känns som att du är en av dem man "känner" sen gammlt och jag blir verkligen berörd av det du skriver. Du är en av dem på okribersidan jag minns mest. Kära kära du, kämpa på allt vad du orkar!! Det här måste bara fixa sig! Många styrkekramar!! /Mika (även "Majsan")
  20. 10
    Av en slump gick jag in här och läste, har inte varit in på oktobersidan på väldigt väldigt länge. Nu sitter jag här med en stor klump i halsen. Känns som att du är en av dem man "känner" sen gammlt och jag blir verkligen berörd av det du skriver. Du är en av dem på okribersidan jag minns mest. Kära kära du, kämpa på allt vad du orkar!! Det här måste bara fixa sig! Många styrkekramar!! /Mika (även "Majsan")
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #11
    Jag kämpar för fullt, jag är inte den som ger upp i första taget

    Idag har jag dessutom fått så bra besked man kan få. En vecka efter min första behandling märks det en klar förbättring och man tror "utan att säga för mycket" att medicinen faktiskt har haft effekt. Jag är nu bortkopplad från syrgasslangen, wiiiiii! Och imorgon får jag åka hem!

    Planen just nu är ytterligare 2 behandlingar - en om 2 veckor, och sedan en om ytterligare tre veckor. Sedan görs en utvärdering lite mer noggrant och anser man att det fungerar så kör man på med några fler behandlingar till. Och så försöker man hålla det i schack. Det finns många behandlingsmöjligheter att ta till och testa än så länge. Kanske kommer några funka och några inte, men just nu verkar det inte vara någon överhängande akut fara för mitt liv i alla fall. Så jag lever så, i nuet, njuter och gör helt enkelt det bästa av att det är så här nu.

    Kram!
  22. 11
    Jag kämpar för fullt, jag är inte den som ger upp i första taget

    Idag har jag dessutom fått så bra besked man kan få. En vecka efter min första behandling märks det en klar förbättring och man tror "utan att säga för mycket" att medicinen faktiskt har haft effekt. Jag är nu bortkopplad från syrgasslangen, wiiiiii! Och imorgon får jag åka hem!

    Planen just nu är ytterligare 2 behandlingar - en om 2 veckor, och sedan en om ytterligare tre veckor. Sedan görs en utvärdering lite mer noggrant och anser man att det fungerar så kör man på med några fler behandlingar till. Och så försöker man hålla det i schack. Det finns många behandlingsmöjligheter att ta till och testa än så länge. Kanske kommer några funka och några inte, men just nu verkar det inte vara någon överhängande akut fara för mitt liv i alla fall. Så jag lever så, i nuet, njuter och gör helt enkelt det bästa av att det är så här nu.

    Kram!
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12
    Jag hejjar på dig här också förstås!/ Kramar från oss!
  24. 12
    Jag hejjar på dig här också förstås!/ Kramar från oss!
  25. Medlem sedan
    Sep 2001
    #13

    Stora styrkekramar!

    Jag har också blivit oerhört berörd av din historia, som jag följt symptom för symptom. Jag fascineras av hur oerhört stark och målmedveten du är! Men om det kommer en dag när du inte känner dig lika stark, så har du många många vänner som stöttar dig tills du orkar kämpa själv igen!

    Stor kram!
    Mamma till fyra barn, 3, 7, 9 och 15 år gamla.
  26. 13
    Stora styrkekramar! Jag har också blivit oerhört berörd av din historia, som jag följt symptom för symptom. Jag fascineras av hur oerhört stark och målmedveten du är! Men om det kommer en dag när du inte känner dig lika stark, så har du många många vänner som stöttar dig tills du orkar kämpa själv igen!

    Stor kram!
  27. Medlem sedan
    May 2009
    #14
    Det är bra . Just nu är ju allt så himla bra som det kan vara i detta läge, med behandling som verkar funka och allt det där, kan ju ändra sig framöver men tills vidare så njuter jag bara av att det är så nu. Kram tillbaka!
  28. 14
    Det är bra . Just nu är ju allt så himla bra som det kan vara i detta läge, med behandling som verkar funka och allt det där, kan ju ändra sig framöver men tills vidare så njuter jag bara av att det är så nu. Kram tillbaka!
  29. Medlem sedan
    May 2009
    #15
    Ja de dagarna kommer nog antar jag. Även om jag nu LYCKLIGTVIS råkar vara född envis som en röd gris. En irriterande egenskap i många fall, men just idag är jag väldigt glad för att jag råkar se på livet på det här sättet. Det gör saken lite enklare tror jag

    Kram!
  30. 15
    Ja de dagarna kommer nog antar jag. Även om jag nu LYCKLIGTVIS råkar vara född envis som en röd gris. En irriterande egenskap i många fall, men just idag är jag väldigt glad för att jag råkar se på livet på det här sättet. Det gör saken lite enklare tror jag

    Kram!
  31. Medlem sedan
    Sep 2005
    #16
    Jag är också väldigt berörd av din berättelse, följer dig både i bloggen och på Facebook. Skickar över en stor kram till dig!
  32. 16
    Jag är också väldigt berörd av din berättelse, följer dig både i bloggen och på Facebook. Skickar över en stor kram till dig!
  33. Medlem sedan
    May 2009
    #17
    Tack för kramen!
  34. 17
    Tack för kramen!
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18
    Önskar dig all tur som är möjlig att uppbåda, att du fixar det här!

    Har följt dig på OÄF och har hittat till din blogg och jag beundrar dig, hur klarsynt och starkt du beskriver din situation.
    Tror och hoppas att den styrkan kommer att hjälpa dig mycket, du verkar vara inställd på att ge cancern en fight.
    Jag hejjar på dig!!!

    Stor kram,
    Lotta

    Ps. Du är lika snygg med ditt nya hår som utan något alls! D.s
  36. 18
    Önskar dig all tur som är möjlig att uppbåda, att du fixar det här!

    Har följt dig på OÄF och har hittat till din blogg och jag beundrar dig, hur klarsynt och starkt du beskriver din situation.
    Tror och hoppas att den styrkan kommer att hjälpa dig mycket, du verkar vara inställd på att ge cancern en fight.
    Jag hejjar på dig!!!

    Stor kram,
    Lotta

    Ps. Du är lika snygg med ditt nya hår som utan något alls! D.s
  37. Medlem sedan
    May 2009
    #19
    Bara jag har turen med mig ska det nog gå vägen också, känner mig urstark och på ett jävla humör gentemot den där cancern....

    Hittills har jag ju blivit så mycket bättre att jag vågar ha lite hopp, och jag har bara fått en behandling - nästa imorgon!

    Stor kram tillbaka!
  38. 19
    Bara jag har turen med mig ska det nog gå vägen också, känner mig urstark och på ett jävla humör gentemot den där cancern....

    Hittills har jag ju blivit så mycket bättre att jag vågar ha lite hopp, och jag har bara fått en behandling - nästa imorgon!

    Stor kram tillbaka!
  39. Medlem sedan
    Feb 2006
    #20
    Men, här hänger man inte med alls!
    Vad ledsen jag blir när jag läser men vad jag känner av dig vet jag också att du har en ordentlig dos kämparglöd!

    Massor av kramar till dig!!!
  40. 20
    Men, här hänger man inte med alls!
    Vad ledsen jag blir när jag läser men vad jag känner av dig vet jag också att du har en ordentlig dos kämparglöd!

    Massor av kramar till dig!!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar