första steget avklarat
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    första steget avklarat

    Idag skrev dotterns pappa på papprena från familjerätten om att han vill komma på samarbetssamtal. Ska skicka in det imorgon
    Nu är det bara att vänta, kan ta upp till två månader att få tid. dessutom har vi begärt swahili tolk så det kan kanske ställa till det... Men men, första steget i alla fall!
    Frågade honom när vi träffades om han ville träffa dottern på lördag och han sa först att "okej jag kan väl ta henne då" men sen när jag frågade om han hade råd med det, för jag tänkte inte ge honom några pengar, nej då var det inte intressant längre... sorgligt....
  2. 1
    första steget avklarat Idag skrev dotterns pappa på papprena från familjerätten om att han vill komma på samarbetssamtal. Ska skicka in det imorgon
    Nu är det bara att vänta, kan ta upp till två månader att få tid. dessutom har vi begärt swahili tolk så det kan kanske ställa till det... Men men, första steget i alla fall!
    Frågade honom när vi träffades om han ville träffa dottern på lördag och han sa först att "okej jag kan väl ta henne då" men sen när jag frågade om han hade råd med det, för jag tänkte inte ge honom några pengar, nej då var det inte intressant längre... sorgligt....
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Bra. Då har ni kommit en bit. Trist att det ska vara sådana väntetider. Kanske är det trots allt bra med en tolk så att det inte blir några språkförbistringar.
  4. 2
    Bra. Då har ni kommit en bit. Trist att det ska vara sådana väntetider. Kanske är det trots allt bra med en tolk så att det inte blir några språkförbistringar.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    ja jag tror det är hemskt viktigt att han förstår vad som händer, och jag behöver helt klart hjälp med att t.ex förklara skillnaden mellan vårdnad och umgänge...
  6. 3
    ja jag tror det är hemskt viktigt att han förstår vad som händer, och jag behöver helt klart hjälp med att t.ex förklara skillnaden mellan vårdnad och umgänge...
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    OJ, oj oj ! Nu har jag också hittat din blogg Mama Chaka. Jag tycker du lämnar ut ditt barn och privatliv alldeles för mycket.

    Tänk på att såna uppgifter ibland kan användas på ett fult sätt av personer som inte alltid vill en väl. Tänk på att pappan och pappans vänner osv också kan läsa där. Dotter, hennes kompisar och kompisarnas föräldrar också när dottern blir äldre.

    Rent juridiskt så tror jag ocskå att om ni har gemensam vårdnad så måste pappan godkänna att du lägger ut bilder med namn på det här sättet.

    Rent jusidiskt så kan det du skriver på bloggen vändas mot dig i en ev tvist. Skriver du av dig ang pappan så kan han också anmäla dig för förtal. osv.
  8. 4
    OJ, oj oj ! Nu har jag också hittat din blogg Mama Chaka. Jag tycker du lämnar ut ditt barn och privatliv alldeles för mycket.

    Tänk på att såna uppgifter ibland kan användas på ett fult sätt av personer som inte alltid vill en väl. Tänk på att pappan och pappans vänner osv också kan läsa där. Dotter, hennes kompisar och kompisarnas föräldrar också när dottern blir äldre.

    Rent juridiskt så tror jag ocskå att om ni har gemensam vårdnad så måste pappan godkänna att du lägger ut bilder med namn på det här sättet.

    Rent jusidiskt så kan det du skriver på bloggen vändas mot dig i en ev tvist. Skriver du av dig ang pappan så kan han också anmäla dig för förtal. osv.
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    tack anonym för dina synpunkter.
  10. 5
    tack anonym för dina synpunkter.

Liknande trådar

  1. Första steget avklarat
    By erica76 in forum _1206 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 20:38
  2. Första steget?
    By Anonym undrande in forum Kärlek & relationer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 09:01
  3. Nu är första steget avklarat
    By mamman =( in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 22:20
  4. första steget OT
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 19:10
  5. Första steget avklarat
    By bastet in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 10:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar