BVC?
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 1998
    #1

    BVC?

    Hur ofta blir ni kallade på koll?
    Är det någon 3-års koll?
    Det känns som det var så länge sedan vi var iväg på nått, men det ska kanske vara så här sällan.
  2. 1
    BVC? Hur ofta blir ni kallade på koll?
    Är det någon 3-års koll?
    Det känns som det var så länge sedan vi var iväg på nått, men det ska kanske vara så här sällan.
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2
    Vi var på en 2 1/2, det är lite olika.
    Eftersom vi har småsyskon brukar jag ta med grabbarna o mäta och väga dem.
    I vår bvc-bok finns lite tips på vad man skall kolla efter,
    funkar bra och är det inget jag ororar mig över så tycker jag det är skönt att slippa gå dit.

    Har förstått att man gör olika i olika kommuner oxå.
    Ring till din bvcsköterska om du vill ha en tid,
    kan ju vara roligt att få en update om inte annat.
  4. 2
    Vi var på en 2 1/2, det är lite olika.
    Eftersom vi har småsyskon brukar jag ta med grabbarna o mäta och väga dem.
    I vår bvc-bok finns lite tips på vad man skall kolla efter,
    funkar bra och är det inget jag ororar mig över så tycker jag det är skönt att slippa gå dit.

    Har förstått att man gör olika i olika kommuner oxå.
    Ring till din bvcsköterska om du vill ha en tid,
    kan ju vara roligt att få en update om inte annat.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Vi var oxå på 2,5års kontroll. Nästa är vid 5 tror jag.
  6. 3
    Vi var oxå på 2,5års kontroll. Nästa är vid 5 tror jag.
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Tror inte det är ngn koll förrän vid 5 år nästa gång. Jag har passat på att ta med mig Tuwa till BVC när jag varit där med lillsyster Maja. Trots att de inte får ngn kallelse så är det ändå kul att dokumentera hur de växer från år till år.
  8. 4
    Tror inte det är ngn koll förrän vid 5 år nästa gång. Jag har passat på att ta med mig Tuwa till BVC när jag varit där med lillsyster Maja. Trots att de inte får ngn kallelse så är det ändå kul att dokumentera hur de växer från år till år.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Efter första året har vi kontroll vid 1½år, 3 år, 4 år och så en sista innan skolan vid 5½år. Vi var på treårskontrollen för en månad sedan och då hade "lillan" fördubblat sin födelselängd (50 cm till 100 cm).
  10. 5
    Efter första året har vi kontroll vid 1½år, 3 år, 4 år och så en sista innan skolan vid 5½år. Vi var på treårskontrollen för en månad sedan och då hade "lillan" fördubblat sin födelselängd (50 cm till 100 cm).
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar