vill inte gå på toa!
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    vill inte gå på toa!

    Plötsligt har det hänt att sonen inte vill eller hinner gå på toa med resultat att han kissar på sej. Händer oftast på dagis!
    När jag hämtar fr dagis går vi som regel å kissar innan vi åker hem. Och då är det ju knappt så han hinner sätta sej innan det kommer.
    Jag har påtalat för personalen och de försöker locka och säga till, men vill han inte så vill han inte...
    Varför nu detta märkliga beteende?
    Nu är det din stund på jorden.
  2. 1
    vill inte gå på toa! Plötsligt har det hänt att sonen inte vill eller hinner gå på toa med resultat att han kissar på sej. Händer oftast på dagis!
    När jag hämtar fr dagis går vi som regel å kissar innan vi åker hem. Och då är det ju knappt så han hinner sätta sej innan det kommer.
    Jag har påtalat för personalen och de försöker locka och säga till, men vill han inte så vill han inte...
    Varför nu detta märkliga beteende?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Jag har brukat köra med att "Du måste bara SITTA på toaletten, du måste inte kissa". Och det har inte varit förhandlingsbart. Sedan givetvis beröm för att det gått bra och möjligen, kanske en liten kommentar om att "vad skönt, nu kommer du inte kissa på dig".
    Förvånar mig faktiskt att personalen inte "lyckas" få honom att sätta sig på toaletten?
  4. 2
    Jag har brukat köra med att "Du måste bara SITTA på toaletten, du måste inte kissa". Och det har inte varit förhandlingsbart. Sedan givetvis beröm för att det gått bra och möjligen, kanske en liten kommentar om att "vad skönt, nu kommer du inte kissa på dig".
    Förvånar mig faktiskt att personalen inte "lyckas" få honom att sätta sig på toaletten?
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    nu har det inte hänt på ett par dagar och "fasen" kanske är över. En fröken berättade hur de kommit fram till ett knep med honom. Att de har liksom bestämt ett hemligt tecken, istället för att med ord påminna (=tjata) att ha nska på toa. Det verkar ha lyckats!

    Men jag hör ju här hemma på em och helger hur bråttom han har när han väl är på toa, så visst - han har liksom inte tid
  6. 3
    nu har det inte hänt på ett par dagar och "fasen" kanske är över. En fröken berättade hur de kommit fram till ett knep med honom. Att de har liksom bestämt ett hemligt tecken, istället för att med ord påminna (=tjata) att ha nska på toa. Det verkar ha lyckats!

    Men jag hör ju här hemma på em och helger hur bråttom han har när han väl är på toa, så visst - han har liksom inte tid
  7. Emblon
    #4
    Min -04 är likadan.
    För mig fungerar det med att säga att jag måste på toa och jag gärna vill att hon gör mig sällskap.

    Fast just nu har vi sluppit problemen ett tag eftersom hon har en lillasyster på 10 månader som älskar att dra i den där spaken så att toan låter sådär och det liksom virvlar i toaletten så hon nästan kiknar av skratt.
    Och då vill hon göra lillasyster glad ofta =)
  8. 4
    Min -04 är likadan.
    För mig fungerar det med att säga att jag måste på toa och jag gärna vill att hon gör mig sällskap.

    Fast just nu har vi sluppit problemen ett tag eftersom hon har en lillasyster på 10 månader som älskar att dra i den där spaken så att toan låter sådär och det liksom virvlar i toaletten så hon nästan kiknar av skratt.
    Och då vill hon göra lillasyster glad ofta =)

Liknande trådar

  1. bebis vill inte sova själv..men vi vill!
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 00:21
  2. Jag vill inte jobba i morgon, jag vill
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 17:23
  3. Vill inte ammas, vill inte dricka
    By lillungens mamma in forum _1006 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 07:38
  4. Vill inte vara ensam, men vill inte
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-19, 12:10
  5. Vill inte vill inte ta fram dunjackan..
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 19:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar