Ålder på barnvakt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Ålder på barnvakt

    Ni som brukar anlita barnvakt, eller om ni funderar på att göra det. Vilken tycker ni skulle vara den lägsta okejåldern?
  2. 1
    Ålder på barnvakt Ni som brukar anlita barnvakt, eller om ni funderar på att göra det. Vilken tycker ni skulle vara den lägsta okejåldern?
  3. Salander
    #2
    Beror på åldern på barnet som ska vaktas.
  4. 2
    Beror på åldern på barnet som ska vaktas.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Hm - klokt

    Fyra och ett halvt år är den yngsta.
  6. 3
    Hm - klokt Fyra och ett halvt år är den yngsta.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Jag tror att jag var 13 år då jag tog min 6-årige kusin på tåg till en släktträff. Det var på den gamla goda tiden då tågresor tog tid, gissar på 6-7 timmar för den resan, men inga byten. Jag skulle sedan ta oss från stationen till en bussterminal där vi skulle mötas av en faster ingen av oss sett på över ett år.
    Det kändes inte som något mer än ett äventyr.

    Trots det vet jag att jag förvånades över en väninna som hade en 12-årig barnvakt som passade hennes två barn (1 och 3 år) ett antal timmar på eftermiddagarna någon gång ibland.

    Men det beror väl mycket på åldern på barnet, hur lång tid barnet ska passas, om det inkluderar matlagning osv.
    Kanske 12 är en lägsta ålder?
  8. 4
    Jag tror att jag var 13 år då jag tog min 6-årige kusin på tåg till en släktträff. Det var på den gamla goda tiden då tågresor tog tid, gissar på 6-7 timmar för den resan, men inga byten. Jag skulle sedan ta oss från stationen till en bussterminal där vi skulle mötas av en faster ingen av oss sett på över ett år.
    Det kändes inte som något mer än ett äventyr.

    Trots det vet jag att jag förvånades över en väninna som hade en 12-årig barnvakt som passade hennes två barn (1 och 3 år) ett antal timmar på eftermiddagarna någon gång ibland.

    Men det beror väl mycket på åldern på barnet, hur lång tid barnet ska passas, om det inkluderar matlagning osv.
    Kanske 12 är en lägsta ålder?
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Barnen är

    4, 8 och 11 i det här fallet och även 14 och det är väl egentligen alla som tar hand om varandra. Det har de gjort många gånger på dagar och tidig kväll, men nu blir det lite senare. Vänner är involverade, den närmsta tio meter bort om det skulle vara något. Ville inte skriva allt för att se vad folk tyckte i allmänhet, men tänkte inte på att det såklart beror på barnets ålder. Det yngsta barnet sober förövrigt och om hon vaknar kan de ringa sin faster (andra sidan gatan) eller någon av de andra grannarna som vet att de är själva. Bara PK-människan i mig som undrar vad andra tycker. Att de klarar det tvekar jag egentligen inte om.
  10. 5
    Barnen är 4, 8 och 11 i det här fallet och även 14 och det är väl egentligen alla som tar hand om varandra. Det har de gjort många gånger på dagar och tidig kväll, men nu blir det lite senare. Vänner är involverade, den närmsta tio meter bort om det skulle vara något. Ville inte skriva allt för att se vad folk tyckte i allmänhet, men tänkte inte på att det såklart beror på barnets ålder. Det yngsta barnet sober förövrigt och om hon vaknar kan de ringa sin faster (andra sidan gatan) eller någon av de andra grannarna som vet att de är själva. Bara PK-människan i mig som undrar vad andra tycker. Att de klarar det tvekar jag egentligen inte om.

Liknande trådar

  1. Barnvakt eller inte barnvakt
    By ullen in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 15:06
  2. Barnvakt
    By gulltia in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 22:32
  3. Ang barnvakt.
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 14:32
  4. Barnvakt?
    By JessickaK in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 12:48
  5. barnvakt???
    By Annas&Emmas mamma in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 20:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar