4 års kontrollen avklarad...
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    4 års kontrollen avklarad...

    och hon följer sina kurvor, längd precis på normalkurvan 104,5 cm och vikt 15,6 kg en kurva under normal som hon alltid har gjort. Jag tycker 15,6 låter lite för en 4 åring men uppenbarligen inte

    I övrigt gick allt bra, balans, hoppa på ett ben, synen, rita, räkna, titta på bilder. Jag var imponerad av sin huvudfotig, där hon ritade hals, mage och ben, stora ögon och mun samt hår väldigt detaljerat. Det var kul att se henne koncentrera sig på att lägga till detaljer.

    Men hörseltestet ska vi göra om, det var lite osäkerhet kring de lägsta tonerna så vi ska göra om det om 2 månader. Och uttal har hon fortfarande lite problem med så vi ska träna en logoped eller vad det heter.

    Men det känns bra att vi följer upp och säkerställer i tid att det inte är något.
    Mamma till underbara och busiga Samuel född feb 2003
    och charmiga Kristin född mars 2006

    Ständigt inne på Viktsnack och försöker komma ner till slutvikt runt 60 kg.
    Börjat på Itrim för att nå målen slutligen.

    Scrappar på fritden, du får gärna kolla in min blogg http://scrapbymiakl.blogspot.com/
  2. 1
    4 års kontrollen avklarad... och hon följer sina kurvor, längd precis på normalkurvan 104,5 cm och vikt 15,6 kg en kurva under normal som hon alltid har gjort. Jag tycker 15,6 låter lite för en 4 åring men uppenbarligen inte

    I övrigt gick allt bra, balans, hoppa på ett ben, synen, rita, räkna, titta på bilder. Jag var imponerad av sin huvudfotig, där hon ritade hals, mage och ben, stora ögon och mun samt hår väldigt detaljerat. Det var kul att se henne koncentrera sig på att lägga till detaljer.

    Men hörseltestet ska vi göra om, det var lite osäkerhet kring de lägsta tonerna så vi ska göra om det om 2 månader. Och uttal har hon fortfarande lite problem med så vi ska träna en logoped eller vad det heter.

    Men det känns bra att vi följer upp och säkerställer i tid att det inte är något.
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Ida har också fåttt OK-stämpel i rumpan, men de testar inte alls lika mycket här. Inte för att det behövs, hon hoppar på ett ben och ritar huvudfotingar jämt hemma Dessutom har hon pratat rent sen hon var 2 ju.

    Ida väger drygt 17 kg och är 104 cm lång. Precis på normalkurvan både vikten och längden.
  4. 2
    Ida har också fåttt OK-stämpel i rumpan, men de testar inte alls lika mycket här. Inte för att det behövs, hon hoppar på ett ben och ritar huvudfotingar jämt hemma Dessutom har hon pratat rent sen hon var 2 ju.

    Ida väger drygt 17 kg och är 104 cm lång. Precis på normalkurvan både vikten och längden.
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Här kollar de inte hörseln. Men fick ok stämpeln han också, men hon fick "hjälpa" honom. han ritade cirkeln sen frågade hon om han inte tyckte att gubben behövde armar och ben mm. Han har en syster som är två år äldre som ritar enormt bra så han vill inte hjärna rita efter som han inte är lika duktig som hon.

    Han är dock lite större.
    22kg och 115,5 cm. Hon var helnöjd över att viktkurvan planat ut lite. Jag konstaterade att han växt ca tio cm/år sedan han var ett år. Undra när han skall sluta växa med denna raket fart?
  6. 3
    Här kollar de inte hörseln. Men fick ok stämpeln han också, men hon fick "hjälpa" honom. han ritade cirkeln sen frågade hon om han inte tyckte att gubben behövde armar och ben mm. Han har en syster som är två år äldre som ritar enormt bra så han vill inte hjärna rita efter som han inte är lika duktig som hon.

    Han är dock lite större.
    22kg och 115,5 cm. Hon var helnöjd över att viktkurvan planat ut lite. Jag konstaterade att han växt ca tio cm/år sedan han var ett år. Undra när han skall sluta växa med denna raket fart?
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Ja Saga fick också en ok-stämpel och det kändes väldigt bra att hon fick godkänt på hörseltesten då hon haft öroninflammation med brustna trumhinnor ungefär tvåhundrafemtioelva gånger. Ok kanske inte så många då men många ggr, numera går alltid båda trumhinnorna ist för "bara" en. 17.5 vägde hon och var 14.2 cm lång men har växt iaf 1 cm till sen kontrollen i slutet på mars.
    Saga ritar oxå väldigt detaljerat och för ett par månader sedan fick jag en jättefin teckning där hon ritat sig och sin bror, en lite mindre gubbe med blå tröja och snopp och en lite större gubbe med röd tröja och snippa
  8. 4
    Ja Saga fick också en ok-stämpel och det kändes väldigt bra att hon fick godkänt på hörseltesten då hon haft öroninflammation med brustna trumhinnor ungefär tvåhundrafemtioelva gånger. Ok kanske inte så många då men många ggr, numera går alltid båda trumhinnorna ist för "bara" en. 17.5 vägde hon och var 14.2 cm lång men har växt iaf 1 cm till sen kontrollen i slutet på mars.
    Saga ritar oxå väldigt detaljerat och för ett par månader sedan fick jag en jättefin teckning där hon ritat sig och sin bror, en lite mindre gubbe med blå tröja och snopp och en lite större gubbe med röd tröja och snippa
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    här är en stooor tjej, 113,5 å 25,7 kg ( å då hade hon gått ner från 27,2 sen besöket innan hallelujah!)
  10. 5
    här är en stooor tjej, 113,5 å 25,7 kg ( å då hade hon gått ner från 27,2 sen besöket innan hallelujah!)

Liknande trådar

  1. 6 mån kontrollen avklarad
    By Karin m A & N in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 20:19
  2. 5,5 år kontrollen avklarad
    By Melinskan in forum _02 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 19:21
  3. 8-mån kontrollen avklarad
    By Madde Albin & Simon in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 21:26
  4. 1 års-kontrollen avklarad!
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 14:29
  5. 10-mån kontrollen avklarad!
    By Therese & 3 små barn in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar