ber om ursäkt för alla svordomar som kommer komma nu men jag kan inte låta bli!

jag kollade på svt play och såg på en dokumentär (?) om barnmisshandel i uppfostrande syfte!!!

jag tittade på den i nån minut sen var jag rasande!

jag kan fan inte fatta hur man som vuxen människa kan tycka att det skulle vara ok att slå ett barn för att de inte uppför sig som den vuxne vill!!!

16 min in på videon nu och jag sitter och är illamående samtidigt som jag inte vet vart jag ska ta vägen!!!

att vuxna människor samlas på ett torg för att stötta en man som slagit en pojke i ansiktet flera gånger för att han cyklat på en tom uteservering!!
är de rent jävla dumma i huvudet?!!!
jag skulle fan velat åka dit och lappa till varenda jävel där och fråga om de tyckte det var ok eftersom det är sånt beteende de uppmuntrar!!!!!
jag blev så jävla arg,förbannad och totalt mållös att se vuxna människor applådera för att 90% av människorna i en undersökning i en tidning tyckt att barnaga skulle införas i vårt land igen!!!!!

våld föder våld!!!
jag skiter i hur mycket de snackar om att ungdomar behöver visa respekt för vuxna för vuxna får fan föregå med gott exempel och visa vägen hur det ska gå till!
och det är inte genom knytnävsslag, sparkar och örfilar på småbarn!!!!!!!!!

visst kan barn vara otroligt uppnosiga,uppkäftiga,jobbiga, trotsiga,hysteriska och gud vet allt....men de är vår framtid
de är våra barn
de är vårt ansvar
det är vi som ska skydda dem...inte slå dem!
det är vi som ska visa rätt väg....inte slå in okunnighet och ilska/rädsla!
det är vårt ansvar att förhindra våld...inte föra vidare och lära ut det!

alla som har/haft barn som varit så "hemska" i trotsåldern att de får hysteriska och väldigt destruktiva och våldsamma utbrott, har nog minst en gång tänkt tanken på att ta tag i örat eller en smisk på rumpan.....men man skulle ju aldrig göra det!!!
det "värsta" man är "tillåten" att göra mot ett barn är endast att tänka tanken
-jag skulle kunna....
men där SKA det sluta!!!!!

har man tagit det steget en gång så kommer man alltid göra det!
och har man tagit det steget att faktiskt fysiskt skada ett barn (oavsett ålder) så är man sjuk och behöver akut psykvård och en rejäl psykologisk utvärdering!!!!!


nu har jag fått skriva av mig lite av min ilska mot detta absurt sjuka ämnet att ens överväga barnaga som en uppfostringsmetod eller att ens tänka på att införa aga i skolan!!!!

klippet hittar ni med länken nedan:

http://svtplay.se/v/1947569/dokument...p103467,1,f,-1


/en arg och förbannad mamma,ung person,vuxen och kvinna som mer än gärna hade lappat till alla som anser att barnaga är ok!