Bröst?
_00/01 Vinterbarn
  1. Anonym
    #1

    Bröst?

    Hur långt har era tjejer kommit i utvecklingen?

    Vad jag kommer ihåg fick jag nog bröst vid 11 års ålder men min dotter på drygt 9 år har redan börjat att få små "knoppar"! Är inte det tidigt? Hur är det med era tjejer som är ungefär likadana?

    Mens - när brukar den dyka upp? Kommer inte alls ihåg när min kom men gissar på 12-13.
  2. 1
    Bröst? Hur långt har era tjejer kommit i utvecklingen?

    Vad jag kommer ihåg fick jag nog bröst vid 11 års ålder men min dotter på drygt 9 år har redan börjat att få små "knoppar"! Är inte det tidigt? Hur är det med era tjejer som är ungefär likadana?

    Mens - när brukar den dyka upp? Kommer inte alls ihåg när min kom men gissar på 12-13.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Kajsa har inte tillstymelse till det, men ett par av de litet rundare tjejerna i hennes klass, samt de två afrikanska tjejerna har börjat få. Jag var nog närmare 14 när jag fick mens, men det sägs ju att det kommer tidigare nuförtiden, mycket beroende på kosten. Minsn inte alls när jag fick bröst, men det var ganska sent och inte särskilt mycket någonsin!
  4. 2
    Kajsa har inte tillstymelse till det, men ett par av de litet rundare tjejerna i hennes klass, samt de två afrikanska tjejerna har börjat få. Jag var nog närmare 14 när jag fick mens, men det sägs ju att det kommer tidigare nuförtiden, mycket beroende på kosten. Minsn inte alls när jag fick bröst, men det var ganska sent och inte särskilt mycket någonsin!
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Dottern är snarare åt det smalare hållet men det verkar inte ha påverkat utveckligen.
  6. 3
    Dottern är snarare åt det smalare hållet men det verkar inte ha påverkat utveckligen.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Det är olika precis som allting annat. Emma har inte börjat få bröst än men ibland ser man att det är på G eftersom hon får som små knoppar men hittills har de försvunnit igen.
    En av hennes kusiner är fyra månader äldre(född i september) och hon har både fått bröst och hår. Den tjejen har inte ett uns fett på kroppen heller men har grekiskt påbrå om det kan påverka?
    Jag kommer inte ihåg exakt när jag fick men runt 11??? Både bröst och mens alltså, mens några månader senare.
  8. 4
    Det är olika precis som allting annat. Emma har inte börjat få bröst än men ibland ser man att det är på G eftersom hon får som små knoppar men hittills har de försvunnit igen.
    En av hennes kusiner är fyra månader äldre(född i september) och hon har både fått bröst och hår. Den tjejen har inte ett uns fett på kroppen heller men har grekiskt påbrå om det kan påverka?
    Jag kommer inte ihåg exakt när jag fick men runt 11??? Både bröst och mens alltså, mens några månader senare.
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Jodå, här har det allt börjat dyka upp så smått. Hon har även fått fett hår och lite utslag kring näsan.

    Min mens kom när jag var 11 och jag hoppas hon får vänta lite längre än så.
  10. 5
    Jodå, här har det allt börjat dyka upp så smått. Hon har även fått fett hår och lite utslag kring näsan.

    Min mens kom när jag var 11 och jag hoppas hon får vänta lite längre än så.
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    Inga bröst ännu vad jag kan se, men lite fjun i nertill har jag sett... känns som fel ordning...eller?
  12. 6
    Inga bröst ännu vad jag kan se, men lite fjun i nertill har jag sett... känns som fel ordning...eller?
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Nej....

    ...varken början till bröst eller hår. Hennes storasyster fick mens när hon var 11.... (inte samma pappa dock) Hennes (hel)storebror fyller snart 13 och är ganska tidigt utvecklad för att vara kille, så det kan nog bli ganska tidigt för Tilda med. Liiiite hoppas jag faktiskt på det, för har vi tur så stannar längdtillväxten upp då..
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  14. 7
    Nej.... ...varken början till bröst eller hår. Hennes storasyster fick mens när hon var 11.... (inte samma pappa dock) Hennes (hel)storebror fyller snart 13 och är ganska tidigt utvecklad för att vara kille, så det kan nog bli ganska tidigt för Tilda med. Liiiite hoppas jag faktiskt på det, för har vi tur så stannar längdtillväxten upp då..
  15. Anonym
    #8
    Jag har ingen dotter i den åldern (men son), men jag själv fick bröst i 8-årsåldern. Hår minns jag inte, men runt 10-11 tror jag. Mensen fick jag dagen innan jag fyllde 12

    Jag var riktigt smal som liten, om det har någon betydelse.
  16. 8
    Jag har ingen dotter i den åldern (men son), men jag själv fick bröst i 8-årsåldern. Hår minns jag inte, men runt 10-11 tror jag. Mensen fick jag dagen innan jag fyllde 12

    Jag var riktigt smal som liten, om det har någon betydelse.

Liknande trådar

  1. Bröst
    By Ceck in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 16:39
  2. Bröst!
    By 5barnsmamman in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 16:18
  3. Nya bröst
    By anonymt namn in forum Kroppsideal
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 12:39
  4. Bröst, enbart bröst
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 08:27
  5. Skillnad på bröst och bröst
    By Tina. in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 09:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar