yrsel
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    yrsel

    Min son är 16 och har de senaste dagarna klagat på yrsel. Är SÅ orolig. Ngn som har erafrenhet? Han har vuxit mkt och har mkt runt sig i skolan, men jag är orolig att det är ngt farligt...
  2. 1
    yrsel Min son är 16 och har de senaste dagarna klagat på yrsel. Är SÅ orolig. Ngn som har erafrenhet? Han har vuxit mkt och har mkt runt sig i skolan, men jag är orolig att det är ngt farligt...
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Själv hade jag mycket yrsel, i början av tonåren ingen läkare reagerade utan sa att det nog var stress.
    Annars kan det ju vara så att han äter dåligt? Dålig cirkulation? Läste en artikel om att ungdomar med järnbrist fick yrsel. kanske?

    Hoppas det går bra det är säkert inget farlig.
  4. 2
    Själv hade jag mycket yrsel, i början av tonåren ingen läkare reagerade utan sa att det nog var stress.
    Annars kan det ju vara så att han äter dåligt? Dålig cirkulation? Läste en artikel om att ungdomar med järnbrist fick yrsel. kanske?

    Hoppas det går bra det är säkert inget farlig.
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Min son svimmade under en period och klagade på yrsel. Vi rusade iväg till doktorn men han hittade inget fel. Han sa däremot att det är vanligt att just pojkar drabbas av yrsel när de är i eller har avslutat den värsta tillväxtfasen. De får blodtrycksfall då blodomloppet (eller vad det nu var) ännu inte har anpassat sig till den nya längden. Har han vuxit mycket? Fast det kanske är bra om ni får det checkat i vilket fall som helst. För det kan ju vara anemi eller något annat också.
  6. 3
    Min son svimmade under en period och klagade på yrsel. Vi rusade iväg till doktorn men han hittade inget fel. Han sa däremot att det är vanligt att just pojkar drabbas av yrsel när de är i eller har avslutat den värsta tillväxtfasen. De får blodtrycksfall då blodomloppet (eller vad det nu var) ännu inte har anpassat sig till den nya längden. Har han vuxit mycket? Fast det kanske är bra om ni får det checkat i vilket fall som helst. För det kan ju vara anemi eller något annat också.
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Ja, han har verkligen vuxit mycket, så det är säkert det... det är mest när han reser sig upp...men fortsätter det så får vi kolla upp det. Jag är bara SÅ hypokondrisk...
  8. 4
    Ja, han har verkligen vuxit mycket, så det är säkert det... det är mest när han reser sig upp...men fortsätter det så får vi kolla upp det. Jag är bara SÅ hypokondrisk...

Liknande trådar

  1. Yrsel...
    By JenDun in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 14:53
  2. Yrsel..
    By Annaijärvsö in forum _0907 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-23, 10:05
  3. yrsel???
    By jessica st in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 17:44
  4. Yrsel
    By Empa in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 12:43
  5. Yrsel?
    By miom in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 21:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar