Hej!
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Hej!

    hur har ni det i vårsolen? Hur mår alla barnen, ja och ni mammor?
    Det är bara döda fiskar som simmar medströms...
  2. 1
    Hej! hur har ni det i vårsolen? Hur mår alla barnen, ja och ni mammor?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Här är det bra! Studsmattan har monterats i helgen, och sen har barnen hoppat som tokar. Härligt att se!
    De har även plockat vitsippor, spelat fotboll i trädgården och gjort annat som hör våren till.

    Jag mår också bra, men är lite less på en del saker just nu. Det ska jag dock inte ta upp här - har en tendens att bli en låååång och tråkig utläggning och diverse på mitt jobb. Dock inte allt. Jag gillar verkligen jobbet i grunden, det är bara vissa saker som är irriterande. Och som på något sätt ställs på sin spets i vår... *blir sur bara av att tänka på det*
  4. 2
    Här är det bra! Studsmattan har monterats i helgen, och sen har barnen hoppat som tokar. Härligt att se!
    De har även plockat vitsippor, spelat fotboll i trädgården och gjort annat som hör våren till.

    Jag mår också bra, men är lite less på en del saker just nu. Det ska jag dock inte ta upp här - har en tendens att bli en låååång och tråkig utläggning och diverse på mitt jobb. Dock inte allt. Jag gillar verkligen jobbet i grunden, det är bara vissa saker som är irriterande. Och som på något sätt ställs på sin spets i vår... *blir sur bara av att tänka på det*
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Bra...

    Med Sofia är det bra. Hon får antagligen sluta med sina mediciner i maj, håller tummarna.
    Annars har hon en släng av trots-sjukan men den har jag ju lärt mig av erfarenhet att den går över
    Härligt med vår när de kan vara ute mer utan en massa stök.
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  6. 3
    Bra... Med Sofia är det bra. Hon får antagligen sluta med sina mediciner i maj, håller tummarna.
    Annars har hon en släng av trots-sjukan men den har jag ju lärt mig av erfarenhet att den går över
    Härligt med vår när de kan vara ute mer utan en massa stök.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    trist när man har den känslan. Kanske dags att försöka sig på något annat?
    Själv passade jag på att få en utvecklingstjänst efter min föräldraledighet (efter 2.an). Så just nu provar jag på något helt annat. Får se efter 31 maj vad jag ska göra, kanske går jag tillbaka. Vi får se.

    Visst är våren härlig! Perferkt när man bara behöver ta en extra tröja och vara ute på altanen och i trädgården!
  8. 4
    trist när man har den känslan. Kanske dags att försöka sig på något annat?
    Själv passade jag på att få en utvecklingstjänst efter min föräldraledighet (efter 2.an). Så just nu provar jag på något helt annat. Får se efter 31 maj vad jag ska göra, kanske går jag tillbaka. Vi får se.

    Visst är våren härlig! Perferkt när man bara behöver ta en extra tröja och vara ute på altanen och i trädgården!
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Vad skönt om Sofia kan vara utan sina mediciner. Måste väl kännas bra både för henne och er
    Trotssjuka?! Vad är det?! Usch, ja, nog drabbas Jesper av det både då och då.
  10. 5
    Vad skönt om Sofia kan vara utan sina mediciner. Måste väl kännas bra både för henne och er
    Trotssjuka?! Vad är det?! Usch, ja, nog drabbas Jesper av det både då och då.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Bara bra

    Den lilla spindelmannenflickan har plötsligt fått för sig att tjejer måste ha rosa. Inte för att hon egentligen bryr sig, utan för att hon tror att det måste vara så. I övrigt lika busig och pysslig som vanligt. Leker mest med pojkar (hon känner sig väl mest hemma då )
    Själv har jag haft en rätt hektisk period på jobbet, men mår bra och har en hel del roligt framför mig både jobbmässigt och privat. På torsdag åker jag på kurs med övernattning, på vår kursgård - känns lite som semester
  12. 6
    Bara bra Den lilla spindelmannenflickan har plötsligt fått för sig att tjejer måste ha rosa. Inte för att hon egentligen bryr sig, utan för att hon tror att det måste vara så. I övrigt lika busig och pysslig som vanligt. Leker mest med pojkar (hon känner sig väl mest hemma då )
    Själv har jag haft en rätt hektisk period på jobbet, men mår bra och har en hel del roligt framför mig både jobbmässigt och privat. På torsdag åker jag på kurs med övernattning, på vår kursgård - känns lite som semester
  13. S-mamman
    #7
    Hej!
    Jo vi har det ganska okej. Barnen har precis varit sjuka i en vecka - hög feber + förkylning, men förhoppningsvis kan alla gå till skola/dagis imorgon.
    Leah växlar mellan att vara klok/rolig/glad och trotsig på gränsen till ... ja jag vet inte vad ärligt talat. Dessutom har hon, som talat rent sen hon var två, plötsligt tappat både R och S. Så kan det gå. Jag kör hårt på att jag inte förstår vad hon säger när hon pratar bebisspråk och hoppas problemet går över snart.
    Hon har iaf lärt sig cykla utan stödhjul nu och är mycket stolt över det.

    Mamman i huset är det dock inte mycket bevänt med nuförtiden... Hon har drabbats av nån märklig vårsjuka och ligger mest på soffan alternativt vaggar runt som en zombie. På fredag är det dags för henne att lägga sig under en ultraljudsapparat för att kolla om det är en, två eller tre därinne eller om hon rentav bara är skengravid. Livet är oförutsägbart!
    (p.s. det är en hemlis än så länge...)
  14. 7
    Hej!
    Jo vi har det ganska okej. Barnen har precis varit sjuka i en vecka - hög feber + förkylning, men förhoppningsvis kan alla gå till skola/dagis imorgon.
    Leah växlar mellan att vara klok/rolig/glad och trotsig på gränsen till ... ja jag vet inte vad ärligt talat. Dessutom har hon, som talat rent sen hon var två, plötsligt tappat både R och S. Så kan det gå. Jag kör hårt på att jag inte förstår vad hon säger när hon pratar bebisspråk och hoppas problemet går över snart.
    Hon har iaf lärt sig cykla utan stödhjul nu och är mycket stolt över det.

    Mamman i huset är det dock inte mycket bevänt med nuförtiden... Hon har drabbats av nån märklig vårsjuka och ligger mest på soffan alternativt vaggar runt som en zombie. På fredag är det dags för henne att lägga sig under en ultraljudsapparat för att kolla om det är en, två eller tre därinne eller om hon rentav bara är skengravid. Livet är oförutsägbart!
    (p.s. det är en hemlis än så länge...)
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Grattis till hemlisen! Du får berätta resultatet (1/2/3) sen.
  16. 8
    Grattis till hemlisen! Du får berätta resultatet (1/2/3) sen.
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9
    men oj! Hur har det gått?!
  18. 9
    men oj! Hur har det gått?!
  19. S-mamman
    #10
    jo det är en liten därinne som håller på och växer till sig. BF 16 november.
  20. 10
    jo det är en liten därinne som håller på och växer till sig. BF 16 november.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar