Kan era cykla?
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Kan era cykla?

    Blir så galet frustrerad på min 6-åring som ännu inte kan cykla! Har sprungit två somrar i rad och i slutet av förra kunde han cykla några gånger, men nu när vi provar igen så går det inte! Är inte ens nära, känns det som.

    Tycker det här känns pinsamt på något sätt, känns som om alla andra kan och att vi är ensamma kvar. Är det så tro?

    Tar tacksamt mot tips, om ni har några!
  2. 1
    Kan era cykla? Blir så galet frustrerad på min 6-åring som ännu inte kan cykla! Har sprungit två somrar i rad och i slutet av förra kunde han cykla några gånger, men nu när vi provar igen så går det inte! Är inte ens nära, känns det som.

    Tycker det här känns pinsamt på något sätt, känns som om alla andra kan och att vi är ensamma kvar. Är det så tro?

    Tar tacksamt mot tips, om ni har några!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Jämför inte ditt barn med alla andras! Din unge är fin som han är, även om han inte kan allt som "alla andra " kan.

    Mitt enda tips är att vänta tills han själv vill försöka igen, inte tjata.
  4. 2
    Jämför inte ditt barn med alla andras! Din unge är fin som han är, även om han inte kan allt som "alla andra " kan.

    Mitt enda tips är att vänta tills han själv vill försöka igen, inte tjata.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Jag vet, kände mig bara så frustrerad just då över att han hade glömt. Trodde inte att det skulle gå, faktiskt.

    Blev lite galen, men är frisk igen nu!

    Vill dock gärna fortfarande ha fler tips, om ni har några.
  6. 3
    Jag vet, kände mig bara så frustrerad just då över att han hade glömt. Trodde inte att det skulle gå, faktiskt.

    Blev lite galen, men är frisk igen nu!

    Vill dock gärna fortfarande ha fler tips, om ni har några.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    NU KAN HAN! Cyklade i ytterligare en bra stund idag, och då plötsligt lossnade det igen. Otroligt! Det är som i Trissreklamen: "Plötsligt händer det!"

    Lärdom här är väl att inte ge upp och att inte förlora förståndet!
  8. 4
    NU KAN HAN! Cyklade i ytterligare en bra stund idag, och då plötsligt lossnade det igen. Otroligt! Det är som i Trissreklamen: "Plötsligt händer det!"

    Lärdom här är väl att inte ge upp och att inte förlora förståndet!
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Tips till er alla, med cyklande 6-åringar eller inte:

    http://www.alltombarn.se/barn/nu-ar-...-cykla-1.33494
  10. 5
    Tips till er alla, med cyklande 6-åringar eller inte:

    http://www.alltombarn.se/barn/nu-ar-...-cykla-1.33494
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    Bra tips! Mina barn har dock cyklat med stödhjul för vårt cykelställe är platt och billös. Visst svänger de på annat sätt än vad man gör när man cyklar på riktigt men det är kul att cykla, de rör på sej och de kan leka tillsammans. En toppenrolig lek är ju att rita olika hus och vägar med gatkritor, så blir det som ett helt samhälle att cykla runt i
  12. 6
    Bra tips! Mina barn har dock cyklat med stödhjul för vårt cykelställe är platt och billös. Visst svänger de på annat sätt än vad man gör när man cyklar på riktigt men det är kul att cykla, de rör på sej och de kan leka tillsammans. En toppenrolig lek är ju att rita olika hus och vägar med gatkritor, så blir det som ett helt samhälle att cykla runt i

Liknande trådar

  1. Nu ska jag ut och cykla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 13:14
  2. Cykla med två
    By cykelmamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 20:08
  3. cykla
    By ann2 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 13:01
  4. Cykla, cykla, cykla, lunka, cykla
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 07:16
  5. Cykla?
    By P med fyra troll in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar