nu är lilla elin här!
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    nu är lilla elin här!

    hon hade lite bråttom för i v 37+0 kl 5 på morgonen så gick vattnet. eller först knäppte det till i magen och det kändes annorlunda, efter en liten stund gick jag upp och då rann det till så att trosorna blev genomblöt. ringde in och dom tyckte jag skulle åka in eftersom hon inte hade fixerat sig vid senaste bm-besöket.

    väl där och efter hjärtljudundersökning och gynundersökning så kom resten av vattnet. blev aldeles paff för jag räknade med att få åka hem igen man var ju inte såå långt kommen. men, kl 14.21 d 20 april föddes hon med kejsarsnitt. vägde 2730 g och mätte 48 cm så hon är liten, nästan ett kilo mindre än linnéa. men det är inte så konstigt förstås.

    hon är en nöjd bebis som äter, sover, kissar o bajsar som alla andra bebisar men nästan inget gråt. man känner sig så harmonisk och glad och kär i sina barn. trött som ett gnu men på något vis så stör det inte mig så mycket. inte som förra gången.

    men nu tror jag elin vaknade till och vill äta igen. ha det gott tjejer!

    kram! från en lycklig 2-barnsmamma
  2. 1
    nu är lilla elin här! hon hade lite bråttom för i v 37+0 kl 5 på morgonen så gick vattnet. eller först knäppte det till i magen och det kändes annorlunda, efter en liten stund gick jag upp och då rann det till så att trosorna blev genomblöt. ringde in och dom tyckte jag skulle åka in eftersom hon inte hade fixerat sig vid senaste bm-besöket.

    väl där och efter hjärtljudundersökning och gynundersökning så kom resten av vattnet. blev aldeles paff för jag räknade med att få åka hem igen man var ju inte såå långt kommen. men, kl 14.21 d 20 april föddes hon med kejsarsnitt. vägde 2730 g och mätte 48 cm så hon är liten, nästan ett kilo mindre än linnéa. men det är inte så konstigt förstås.

    hon är en nöjd bebis som äter, sover, kissar o bajsar som alla andra bebisar men nästan inget gråt. man känner sig så harmonisk och glad och kär i sina barn. trött som ett gnu men på något vis så stör det inte mig så mycket. inte som förra gången.

    men nu tror jag elin vaknade till och vill äta igen. ha det gott tjejer!

    kram! från en lycklig 2-barnsmamma
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Grattis, vilken överraskning! Fint namn som passar storasysters också
  4. 2
    Grattis, vilken överraskning! Fint namn som passar storasysters också
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Grattis här också! Hoppas att det fortfarande är bra med lilla stumpan.
  6. 3
    Grattis här också! Hoppas att det fortfarande är bra med lilla stumpan.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Grattis!!! Lite snopet att det blev lite tidigt, men å andra sidan hellre det än att gå över tiden...
  8. 4
    Grattis!!! Lite snopet att det blev lite tidigt, men å andra sidan hellre det än att gå över tiden...
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5
    Stort GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Är så glad för eran skull!
  10. 5
    Stort GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Är så glad för eran skull!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Jättegrattis ! Stor kram från Maria
  12. 6
    Jättegrattis ! Stor kram från Maria

Liknande trådar

  1. men lilla elin...
    By eva_n m linnea&elin in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 22:24
  2. Vår lilla Elin är här!
    By Cazie in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 20:05
  3. nu är lilla elin här!
    By eva_n m linnea&elin in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-29, 10:46
  4. Min lilla Elin är här!
    By JennymH&E in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 23:03
  5. lilla x å Elin..
    By Millan m. LMN in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 19:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar