Lite enkätish...
Ordet är fritt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Lite enkätish...

    NÄr jag åkte hem från jobbet idag så pratade de på radion om när dejten hade utvecklats till något mer så därför undrar jag

    När sa det klick mellan er och er partner?

    När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med?
  2. 1
    Lite enkätish... NÄr jag åkte hem från jobbet idag så pratade de på radion om när dejten hade utvecklats till något mer så därför undrar jag

    När sa det klick mellan er och er partner?

    När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Insikten växte fram med tiden. Att inte få leva med honom vid min sida kändes ohållbart.
  4. 2
    Insikten växte fram med tiden. Att inte få leva med honom vid min sida kändes ohållbart.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    På en gång och på en gång.
  6. 3
    På en gång och på en gång.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Det sa klick vid olika tillfällen - maken klickade mycket tidigare än jag

    Vi var båda i princip färdiga med våra studier när vi träffades på en klassisk studentfest Valborg - men jag var ganska rationell och tyckte det var dumt att inleda ett förhållande när jag snart skulle ha möjlighet att flytta vart jag ville för att få ett jobb.

    Maken var inte lika rationell och envisades med att se till att vi blev ett par innan terminen var över

    Sedan dess har jag nog aldrig tvivlat - på riktigt...
  8. 4
    Det sa klick vid olika tillfällen - maken klickade mycket tidigare än jag

    Vi var båda i princip färdiga med våra studier när vi träffades på en klassisk studentfest Valborg - men jag var ganska rationell och tyckte det var dumt att inleda ett förhållande när jag snart skulle ha möjlighet att flytta vart jag ville för att få ett jobb.

    Maken var inte lika rationell och envisades med att se till att vi blev ett par innan terminen var över

    Sedan dess har jag nog aldrig tvivlat - på riktigt...
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Det tog väl ... 5 minuter, om ens det. När han dök upp framför mig, så var det bara...
  10. 5
    Det tog väl ... 5 minuter, om ens det. När han dök upp framför mig, så var det bara...
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    När sa det klick mellan er och er partner?
    *Det hade väl gått några månader in på vår utbildning då våra blickar under en lektion möttes....(för ca 10 år sedan)

    När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med?
    *Ganska snart efter den blicken
  12. 6
    När sa det klick mellan er och er partner?
    *Det hade väl gått några månader in på vår utbildning då våra blickar under en lektion möttes....(för ca 10 år sedan)

    När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med?
    *Ganska snart efter den blicken
  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7
    Kul fråga! Eftersom svaret är: första gången jag såg honom. Låter klyschigt och icke trovärdigt, men så var det.
  14. 7
    Kul fråga! Eftersom svaret är: första gången jag såg honom. Låter klyschigt och icke trovärdigt, men så var det.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Det växte fram..

    med tiden. Tog väl nåt år eller nåt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Det växte fram.. med tiden. Tog väl nåt år eller nåt.
  17. ÅJ67 m 3 kidz
    #9
    Egna svar..

    Det klickade under en tågresa hem från Petersburg (Leningrad), vi satt och tåflirtade hela resan eftersom vi inte vill avslöja något för kompisarna som var med.

    Jag kom fram till att det var den här mannen jag vill få barn med och bli gammal tillsammans med ungefär ett halvår senare när vi var på tågluff och han fanns där i roligheter såväl som i tråkigheter.
  18. 9
    Egna svar..

    Det klickade under en tågresa hem från Petersburg (Leningrad), vi satt och tåflirtade hela resan eftersom vi inte vill avslöja något för kompisarna som var med.

    Jag kom fram till att det var den här mannen jag vill få barn med och bli gammal tillsammans med ungefär ett halvår senare när vi var på tågluff och han fanns där i roligheter såväl som i tråkigheter.
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    Vid första ögonkastet, typ
  20. 10
    Vid första ögonkastet, typ
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #11
    Det sa klick 1979.

    Det kom vi på 2004.
  22. 11
    Det sa klick 1979.

    Det kom vi på 2004.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Missade visst en fråga..

    "När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med"

    Har jag aldrig kommit på....har liksom aldrig tänkt så i dom tankebanorna överhuvudtaget.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Missade visst en fråga.. "När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med"

    Har jag aldrig kommit på....har liksom aldrig tänkt så i dom tankebanorna överhuvudtaget.
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    När han satt i sina kalsingar i mitt kök, fem minuter efter att vi träffats första gången. Då tänkte jag att en sån man vill jag ha, en som är avslappnad och som jag kunde vara liksom helt mig själv med.
    Det klickade direkt, redan innan fast det kan man ju inte veta på nätet riktigt. Man kan ju bara hoppas.

    Och så blev det såhär bra!
  26. 13
    När han satt i sina kalsingar i mitt kök, fem minuter efter att vi träffats första gången. Då tänkte jag att en sån man vill jag ha, en som är avslappnad och som jag kunde vara liksom helt mig själv med.
    Det klickade direkt, redan innan fast det kan man ju inte veta på nätet riktigt. Man kan ju bara hoppas.

    Och så blev det såhär bra!
  27. Medlem sedan
    Nov 2008
    #14

    Klick och klick...

    När sa det klick mellan er och er partner?
    *Ganska direkt men jag var mest bitter och kåt men istället för att rinna ut i sanden efter ons:et så blev det mer.

    När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med?
    *När han bara fanns där som en stor klippa och jag föll handlöst ner i det svarta hålet.
    "I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." — Marilyn Monroe


    Bloggen är uppdaterad 16/9-13
  28. 14
    Klick och klick... När sa det klick mellan er och er partner?
    *Ganska direkt men jag var mest bitter och kåt men istället för att rinna ut i sanden efter ons:et så blev det mer.

    När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med?
    *När han bara fanns där som en stor klippa och jag föll handlöst ner i det svarta hålet.
  29. Medlem sedan
    Sep 2003
    #15
    Direkt när jag såg honom (på krogen).

    Fast sedan dissade jag honom för att jag tyckte att han var alldeles för snygg. Utgick liksom ifrån att han skulle vara medveten om sitt utseende och leva högt på det.

    Men han och hans kompisar satte sig hos oss och när vi pratat en stund insåg jag att han var ju supertrevlig.

    Tre veckor senare flyttade han in hos mig och min då 3-åriga dotter. Det var bara alldeles självklart direkt att vi ska leva ihop.
  30. 15
    Direkt när jag såg honom (på krogen).

    Fast sedan dissade jag honom för att jag tyckte att han var alldeles för snygg. Utgick liksom ifrån att han skulle vara medveten om sitt utseende och leva högt på det.

    Men han och hans kompisar satte sig hos oss och när vi pratat en stund insåg jag att han var ju supertrevlig.

    Tre veckor senare flyttade han in hos mig och min då 3-åriga dotter. Det var bara alldeles självklart direkt att vi ska leva ihop.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Oj. Dela livet med?

    Jag tror nog att vi båda bara vaknade en dag och insåg att vi gjorde just det. Delade livet. *s* Och då tyckte vi väl båda två, var och en på sitt håll att det var en bra grej som gärna fick fortsätta
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  32. 16
    Oj. Dela livet med? Jag tror nog att vi båda bara vaknade en dag och insåg att vi gjorde just det. Delade livet. *s* Och då tyckte vi väl båda två, var och en på sitt håll att det var en bra grej som gärna fick fortsätta
  33. kerstimärta
    #17
    Jamen gud så viktig fråga!

    Det sa klick när han tog min hand när vi gick mot skolan efter vad jag från början tänkte på som ett ONS!

    Jag visste nog redan då, det kändes liksom högt upp i magen, nästan i bröstet....att gulp!

    Tack för att du påminde mig om detta. Känns ju som om man är nykär när man tänker på detta.
  34. 17
    Jamen gud så viktig fråga!

    Det sa klick när han tog min hand när vi gick mot skolan efter vad jag från början tänkte på som ett ONS!

    Jag visste nog redan då, det kändes liksom högt upp i magen, nästan i bröstet....att gulp!

    Tack för att du påminde mig om detta. Känns ju som om man är nykär när man tänker på detta.
  35. Medlem sedan
    Dec 2003
    #18
    så fort jag såg honom!
  36. 18
    så fort jag såg honom!
  37. Medlem sedan
    Dec 2001
    #19
    När sa det klick mellan er och er partner?
    Det sa aldrig klick, utan KABOOOM ...!! ... på en gång typ.

    När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med?
    Det var så starka känslor att jag var rädd och faktiskt gjorde slut, inte bara en utan två gånger. Han tog (tack och lov) tillbaka mig en tredje gång. I augusti firar vi 10-års jubileum tillsammans!
  38. 19
    När sa det klick mellan er och er partner?
    Det sa aldrig klick, utan KABOOOM ...!! ... på en gång typ.

    När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med?
    Det var så starka känslor att jag var rädd och faktiskt gjorde slut, inte bara en utan två gånger. Han tog (tack och lov) tillbaka mig en tredje gång. I augusti firar vi 10-års jubileum tillsammans!
  39. Medlem sedan
    Oct 1999
    #20
    När sa det klick mellan er och er partner?

    - Hm, i september 1997 ungefär. Vi blev ett par officiellt i oktober 1997.

    När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med?

    - Oj, nästan omgående! Vi bara visste helt enkelt båda två, kan inte förklara känslan...
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  40. 20
    När sa det klick mellan er och er partner?

    - Hm, i september 1997 ungefär. Vi blev ett par officiellt i oktober 1997.

    När kom ni på att this is the one and only som ni vill dela ert liv med?

    - Oj, nästan omgående! Vi bara visste helt enkelt båda två, kan inte förklara känslan...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkätish
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 18:12
  2. 4 års kontroll + lite enkätish
    By annie78 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 20:48
  3. enkätish
    By Jika in forum Ordet är fritt
    Svar: 99
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 23:11
  4. Enkätish
    By Jika in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 21:06
  5. *Enkätish* Har du och din
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 22:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar