Trött 9 åring och viktuppgång forst...
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Trött 9 åring och viktuppgång forst...

    Nu har vi varit till barnläkaren. De tyckte att allt var konstigt. De tog många prover och vi har även varit till vårdcentralen och tagit hormonprov. De hade inte tagit detta förut.

    Nu om 2 veckor ska vi till magnetröntgen. Vet inte varför dottern gått upp 11kg sedan i dec-2009.?

    Sedan detta med henns humör och trötthet. Jag blir tokig. Idag ville hon sova kl 17.00 (hon har itne sovit middag). Jag sa att om hon ska sova får hon lägga sig i sin säng. (hon låg i soffan nu)
    Hon blir vansinnig och tillslut går hon till rummet, slänger i alla dörrar, slänger alla saker i rummet så allt ligger nu på golvet.
    Hon blir helt förvirrad och arg. Inget är bra.

    Hon brukar sova middag kl 14-18, varje dag för att orka med. Hon lägger sig för kvällen kl 20.00 och gå upp kl 07.00, fast imorse vaknade hon kl 05.30. Då såg hon på tv till 07.00. Sedan sov hon till kl 08.00

    Hoppas att läkaren hittar något om vad som kan vara fel.
  2. 1
    Trött 9 åring och viktuppgång forst... Nu har vi varit till barnläkaren. De tyckte att allt var konstigt. De tog många prover och vi har även varit till vårdcentralen och tagit hormonprov. De hade inte tagit detta förut.

    Nu om 2 veckor ska vi till magnetröntgen. Vet inte varför dottern gått upp 11kg sedan i dec-2009.?

    Sedan detta med henns humör och trötthet. Jag blir tokig. Idag ville hon sova kl 17.00 (hon har itne sovit middag). Jag sa att om hon ska sova får hon lägga sig i sin säng. (hon låg i soffan nu)
    Hon blir vansinnig och tillslut går hon till rummet, slänger i alla dörrar, slänger alla saker i rummet så allt ligger nu på golvet.
    Hon blir helt förvirrad och arg. Inget är bra.

    Hon brukar sova middag kl 14-18, varje dag för att orka med. Hon lägger sig för kvällen kl 20.00 och gå upp kl 07.00, fast imorse vaknade hon kl 05.30. Då såg hon på tv till 07.00. Sedan sov hon till kl 08.00

    Hoppas att läkaren hittar något om vad som kan vara fel.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    oj, det lät jobbigt för henne. Hoppas ni får hjälp fort så hon orkar med dagarna igen.

    Mvh Tea m Totte
  4. 2
    oj, det lät jobbigt för henne. Hoppas ni får hjälp fort så hon orkar med dagarna igen.

    Mvh Tea m Totte
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Hej!
    Ett TSH på 2,8 är numera för vuxna indikation på att behandla med Levaxin om man har symotm på hypotyreos.
    Hur det är för barn vet jag inte, men du kan väl ändå ta upp det med barnläkarna, ifall det inte nåtts av sån information.
  6. 3
    Hej!
    Ett TSH på 2,8 är numera för vuxna indikation på att behandla med Levaxin om man har symotm på hypotyreos.
    Hur det är för barn vet jag inte, men du kan väl ändå ta upp det med barnläkarna, ifall det inte nåtts av sån information.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Tack, lägger det på minne till nästa läkarbesök.
  8. 4
    Tack, lägger det på minne till nästa läkarbesök.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Skickar många kramar till er och hoppas att allt ordnar sig!
  10. 5
    Skickar många kramar till er och hoppas att allt ordnar sig!
  11. Medlem sedan
    Jul 2000
    #6
    Usch, så jobbigt för er! (Även om "smälla i dörrar" m.m. säkerligen har med nioårsfasen att göra - se Nell's inlägg med svar här nedan.) Hoppas ni får svar på alla prover snart och att läkarna hitta nå't som kan åtgärdas!

    Kram!
  12. 6
    Usch, så jobbigt för er! (Även om "smälla i dörrar" m.m. säkerligen har med nioårsfasen att göra - se Nell's inlägg med svar här nedan.) Hoppas ni får svar på alla prover snart och att läkarna hitta nå't som kan åtgärdas!

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    Varit på Magnetröntgen

    Nu har vi varit på magnetröntgen, väntar på svar. Men vägde henne innen vi åkte och hon har gått upp ytterligare 2kg på en måndad. hjälp vad ska jag göra. Har meddelar barnläkaren detta.
    Hon har gått upp fast jag har dragit enr på mat, kakor, godis mm. Nu äter hon nästan inget.
  14. 7
    Varit på Magnetröntgen Nu har vi varit på magnetröntgen, väntar på svar. Men vägde henne innen vi åkte och hon har gått upp ytterligare 2kg på en måndad. hjälp vad ska jag göra. Har meddelar barnläkaren detta.
    Hon har gått upp fast jag har dragit enr på mat, kakor, godis mm. Nu äter hon nästan inget.
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8
    Oj vad jobbigt, hoppas att ni får reda på vad som har hänt med henne, då det är så explosions artad ökning..

    Kram till er..
  16. 8
    Oj vad jobbigt, hoppas att ni får reda på vad som har hänt med henne, då det är så explosions artad ökning..

    Kram till er..
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Loggade in för första gången på en hel evighet, och läste just om ditt problem.

    Jättintressant tycker jag som själv har problem med ämnesomsättningen, dock utan att man hittar något fel som kan behandlas.

    Kan iofs höra ihop med min diagnos ME/CFS, eller kroniskt trötthetssyndrom som det också kallas. Det innebär väldigt mycket mer än att man är trött.

    Hur som helst, i jakt på en förklaring till mina egna problem stötte jag på uttrycket Hypotyeros typ 2.

    Det innebär att man har sköldkörtelstörningar som är svåra att upptäcka med vanliga prover, men som ändå finns där. Vill du veta mer kan du söka på nätet eller kanske börja med att läsa lite här:
    http://www.hypo2.info/hem/hypotyreos-typ-2

    Hoppas ni får relevant hjälp! Varma kramar!
  18. 9
    Loggade in för första gången på en hel evighet, och läste just om ditt problem.

    Jättintressant tycker jag som själv har problem med ämnesomsättningen, dock utan att man hittar något fel som kan behandlas.

    Kan iofs höra ihop med min diagnos ME/CFS, eller kroniskt trötthetssyndrom som det också kallas. Det innebär väldigt mycket mer än att man är trött.

    Hur som helst, i jakt på en förklaring till mina egna problem stötte jag på uttrycket Hypotyeros typ 2.

    Det innebär att man har sköldkörtelstörningar som är svåra att upptäcka med vanliga prover, men som ändå finns där. Vill du veta mer kan du söka på nätet eller kanske börja med att läsa lite här:
    http://www.hypo2.info/hem/hypotyreos-typ-2

    Hoppas ni får relevant hjälp! Varma kramar!
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Men åh så jobbig situation för hela familjen! Håller tummarna för att ni får en diagnos snart så det kan sättas in behandling! Stor kram
  20. 10
    Men åh så jobbig situation för hela familjen! Håller tummarna för att ni får en diagnos snart så det kan sättas in behandling! Stor kram
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Hej Ellen!
    Bara undrar om du fått göra biopsi på din sköldkörtel. Jag vet att min läkare studerat detta med kroniskt trötthetssyndrom/utbrändhet (lite osäker på vilken diagnos) och kom fram till att många med bra blodvärden ändå hade en inflammation/autoimun sjukdom i sin sköldkörtel.
  22. 11
    Hej Ellen!
    Bara undrar om du fått göra biopsi på din sköldkörtel. Jag vet att min läkare studerat detta med kroniskt trötthetssyndrom/utbrändhet (lite osäker på vilken diagnos) och kom fram till att många med bra blodvärden ändå hade en inflammation/autoimun sjukdom i sin sköldkörtel.
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12

    Tack så mkt, intressant.

    Tack s mkt för intressant information. naturligtvis läste jag direkt. Samma sympton fanns med och andra saker också. Ska kolla vidare imorgon.
  24. 12
    Tack så mkt, intressant. Tack s mkt för intressant information. naturligtvis läste jag direkt. Samma sympton fanns med och andra saker också. Ska kolla vidare imorgon.
  25. Medlem sedan
    Sep 1999
    #13

    Behöver råd och tips.....

    Hur kan jag gå vidare? Ska man kontakta annan läkare eller ska jag ringa läkaren som vi har och säga att de tar ytterligare prov för att se ang. sköldkörteln?
    Hon har fortfarande många symptom som stämmer in på detta, fast de prover de nu tagit visar normalt säger läkaren.
  26. 13
    Behöver råd och tips..... Hur kan jag gå vidare? Ska man kontakta annan läkare eller ska jag ringa läkaren som vi har och säga att de tar ytterligare prov för att se ang. sköldkörteln?
    Hon har fortfarande många symptom som stämmer in på detta, fast de prover de nu tagit visar normalt säger läkaren.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Börja med att se till att få provsvaren på papper! www.turtles.egensajt.se är en bra sida med många kunniga som kan hjälpa dig tyda provsvaren. Är ni på vårdcentralen eller på barnkliniken? Dom måste väl ändå gå vidare med detta?
  28. 14
    Börja med att se till att få provsvaren på papper! www.turtles.egensajt.se är en bra sida med många kunniga som kan hjälpa dig tyda provsvaren. Är ni på vårdcentralen eller på barnkliniken? Dom måste väl ändå gå vidare med detta?
  29. Medlem sedan
    Sep 1999
    #15

    Tack för alla tips...

    Hej, vi har varit på vårdcentral. Efter många påtryckningar fick jag remiss till barnklinik. De har nu tagit prover och allt var bra. Magnetröntgen var också bra. Läkaren skulle nu prata med annan läkare på annat sjukhus för att höra efter om råd och tips. Första råder var att kanske besöka psykolog då hon var deppad i dec/jan. Men jag sa att det måste vara något annat fel.

    Jag söker information på alla sidor jag kan hitta. Har även mailat några läkare får se om jag får svar. Ska ring imorgon och få de senaste provsvaren på papper.
  30. 15
    Tack för alla tips... Hej, vi har varit på vårdcentral. Efter många påtryckningar fick jag remiss till barnklinik. De har nu tagit prover och allt var bra. Magnetröntgen var också bra. Läkaren skulle nu prata med annan läkare på annat sjukhus för att höra efter om råd och tips. Första råder var att kanske besöka psykolog då hon var deppad i dec/jan. Men jag sa att det måste vara något annat fel.

    Jag söker information på alla sidor jag kan hitta. Har även mailat några läkare får se om jag får svar. Ska ring imorgon och få de senaste provsvaren på papper.
  31. Medlem sedan
    Sep 1999
    #16

    hittar inget?

    Hej, när jag går in på sidan så står det bara att jag ska skapa en hemsida (webbhotell). Det vill jag inte ha. Eller måste jag göra detta för att se olika forum?
  32. 16
    hittar inget? Hej, när jag går in på sidan så står det bara att jag ska skapa en hemsida (webbhotell). Det vill jag inte ha. Eller måste jag göra detta för att se olika forum?
  33. Medlem sedan
    Sep 1999
    #17

    Tips på barnläkare

    Kan någon ge tips på barnläkare som förstår sig på sköldkörteln?
  34. 17
    Tips på barnläkare Kan någon ge tips på barnläkare som förstår sig på sköldkörteln?
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Den låg nere i går, testa igen!
  36. 18
    Den låg nere i går, testa igen!
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Hej!

    Nej, någon biopsi har inte gjorts, ska träffa läkare i morgon för att diskutera utförsäkring/ansökan om permanent sjukersättning och kan passa på att fråga om det då.

    Ska läsa på lite mer. Vart finns den läkare du nämner?

    Tack!
  38. 19
    Hej!

    Nej, någon biopsi har inte gjorts, ska träffa läkare i morgon för att diskutera utförsäkring/ansökan om permanent sjukersättning och kan passa på att fråga om det då.

    Ska läsa på lite mer. Vart finns den läkare du nämner?

    Tack!

Liknande trådar

  1. Trött 9 åring med viktuppgång...
    By smurfina in forum _01 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 22:17
  2. Kan alltid vara forst med Gomorron :)
    By Dilbertina__ in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 18:58
  3. Trött 9 åring med viktuppgång...
    By smurfina in forum _01 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 17:52
  4. Så trött på vår 5 1/2 åring!!
    By anonymt namn in forum _01 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 01:18
  5. Ha|! Forst ut! ;-)
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar