Gravid efter dagen-efter-piller?
Kropp & hälsa
  1. Anonym1
    #1

    Gravid efter dagen-efter-piller?

    Fler som blivit det?
    Jag sitter nu här i v6 efter att ha tagit dagen efter piller.
    Vi har tyvär inte plats i vårt liv för ett tredje barn. Ekonomin klarar det inte heller. Mår dessutom så jäääkla illa att jag inte skulle palla en till grviditet. Nu vill jag bara få aborten överstökad så fort som möjlig så jag ska slippa detta.
    Sen blir det nån form av p-medel. Vilket jag inte haft på 16 år.
    Vad ska man välja?? Hormoner går inte! Funderar på kopparspiral. Men är rädd! Fast hellre det en abort igen
    Hur går det till att få kopparspiral? Vad kostar det? Kan man få nån form av bedövning? Valium kanske (tror jag att jag skulle behöva).
  2. 1
    Gravid efter dagen-efter-piller? Fler som blivit det?
    Jag sitter nu här i v6 efter att ha tagit dagen efter piller.
    Vi har tyvär inte plats i vårt liv för ett tredje barn. Ekonomin klarar det inte heller. Mår dessutom så jäääkla illa att jag inte skulle palla en till grviditet. Nu vill jag bara få aborten överstökad så fort som möjlig så jag ska slippa detta.
    Sen blir det nån form av p-medel. Vilket jag inte haft på 16 år.
    Vad ska man välja?? Hormoner går inte! Funderar på kopparspiral. Men är rädd! Fast hellre det en abort igen
    Hur går det till att få kopparspiral? Vad kostar det? Kan man få nån form av bedövning? Valium kanske (tror jag att jag skulle behöva).
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2

    Finns många hormonfria metoder!

    Stackars dig. Lycka till med allt. Hormonfria alternativ är förutom kopparspiral och kondom, Femidom, Billingsmetoden ( du kan ha oregelbunden mens, lika säkert som p-piller)Slidpessar, Livmodertappspessaret FemCap ( bra om du vill lära dig Billingsmetoden) används tillsammans med pessargelet Contragel grön. Eller så kan din man( om man vill) göra vasektomi, enkelt, billigt och nej, påverkar inte potensen.
  4. 2
    Finns många hormonfria metoder! Stackars dig. Lycka till med allt. Hormonfria alternativ är förutom kopparspiral och kondom, Femidom, Billingsmetoden ( du kan ha oregelbunden mens, lika säkert som p-piller)Slidpessar, Livmodertappspessaret FemCap ( bra om du vill lära dig Billingsmetoden) används tillsammans med pessargelet Contragel grön. Eller så kan din man( om man vill) göra vasektomi, enkelt, billigt och nej, påverkar inte potensen.
  5. Anonym1
    #3
    Tack för svar. Provar nog kopparspiral först och ser om jag kan ha det.
    Kondom funkar inte. Inget av de andra alternativen som du ger verkar va nått för mig. Skulle va femcap isof. Har det som reserv. Men hålla på att föra upp något innan sex, nja jag vet inte. Då skulle nog lusten försvinna för mig. Svårt att få till det lite var som isof.
    Jag får hoppas på att spiralen funkar bra. Annars vet jag inte
  6. 3
    Tack för svar. Provar nog kopparspiral först och ser om jag kan ha det.
    Kondom funkar inte. Inget av de andra alternativen som du ger verkar va nått för mig. Skulle va femcap isof. Har det som reserv. Men hålla på att föra upp något innan sex, nja jag vet inte. Då skulle nog lusten försvinna för mig. Svårt att få till det lite var som isof.
    Jag får hoppas på att spiralen funkar bra. Annars vet jag inte
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Nej, FemCap håller man inte på med i samband med sex. MEftersom man kan ha den inne två dygn, sätter man in den t ex vid morgon tandborstning, eller kvällsdito. Sen låter man den sitta sex timmar efter senaste samlag. Det är därför pessar 'r så mycket bättre än kondom. Inget fippel när man håller på med annat liksom. För då tappar iaf jag lusten. Fördel fram spiral är ju att man inte blöder mer.
  8. 4
    Nej, FemCap håller man inte på med i samband med sex. MEftersom man kan ha den inne två dygn, sätter man in den t ex vid morgon tandborstning, eller kvällsdito. Sen låter man den sitta sex timmar efter senaste samlag. Det är därför pessar 'r så mycket bättre än kondom. Inget fippel när man håller på med annat liksom. För då tappar iaf jag lusten. Fördel fram spiral är ju att man inte blöder mer.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Femcap är det bästa pmedlet nånsin jag är helnöjd och mannen likaså =)
  10. 5
    Femcap är det bästa pmedlet nånsin jag är helnöjd och mannen likaså =)
  11. Medlem sedan
    May 2010
    #6
    Men du Tilei, när sätter du in den? Har du nåt system?
    Jag är också helnöjd.
  12. 6
    Men du Tilei, när sätter du in den? Har du nåt system?
    Jag är också helnöjd.
  13. Medlem sedan
    Jan 1999
    #7
    nej inte direkt, jag använder en ladycomp också så jag sätter in femcap vid röda dagar däremot så har jag haft lite svårt att pilla ut den så min man har tagit ut den vid ett par tillfällen och det funkar bra =)
  14. 7
    nej inte direkt, jag använder en ladycomp också så jag sätter in femcap vid röda dagar däremot så har jag haft lite svårt att pilla ut den så min man har tagit ut den vid ett par tillfällen och det funkar bra =)
  15. Medlem sedan
    May 2010
    #8
    Fiffigt!
  16. 8
    Fiffigt!
  17. Anonym1
    #9
    Oj, litar inte på min kropp. Jag tror jag får spontatn ägglossning vis orgasm. Har nästan alltid blivit gravid så fort jag fått sperma i mig.
    Men famCap. Den stoppar man alltså i och kan ha i två dygn. Sen måste man ta ut den? Och göra vad? Tvätta och sätta in?
    Då är det tyvär verkligen inget för mig. Jag skulle glömma och inte orka fippla med den. Jag skulle inte heller lita på den. Litar egentligen inte på spiral heller. Kommer va rädd att bli gravid igen! Kommer köra sperma utanför kropp ändå.
    MEN! Om inte spiral funkar så måste jag ju ha alternativ. Så jag kanske får fundera om i framtiden.
  18. 9
    Oj, litar inte på min kropp. Jag tror jag får spontatn ägglossning vis orgasm. Har nästan alltid blivit gravid så fort jag fått sperma i mig.
    Men famCap. Den stoppar man alltså i och kan ha i två dygn. Sen måste man ta ut den? Och göra vad? Tvätta och sätta in?
    Då är det tyvär verkligen inget för mig. Jag skulle glömma och inte orka fippla med den. Jag skulle inte heller lita på den. Litar egentligen inte på spiral heller. Kommer va rädd att bli gravid igen! Kommer köra sperma utanför kropp ändå.
    MEN! Om inte spiral funkar så måste jag ju ha alternativ. Så jag kanske får fundera om i framtiden.
  19. Medlem sedan
    Jan 1999
    #10
    japp, och så använder man contragel ett gel som spermierna inte gillar de blir slöa i detta
    Jag har min aldrig två dygn utan tar ut på morronen efter och som sagt var använder bara vid röda dagar väldigt smart om du frågar mig
    läs här www.femcap.se
  20. 10
    japp, och så använder man contragel ett gel som spermierna inte gillar de blir slöa i detta
    Jag har min aldrig två dygn utan tar ut på morronen efter och som sagt var använder bara vid röda dagar väldigt smart om du frågar mig
    läs här www.femcap.se
  21. Anonym
    #11
    Dagen efter-piller fungerar ju bara om man inte redan haft ägglossning..
  22. 11
    Dagen efter-piller fungerar ju bara om man inte redan haft ägglossning..

Liknande trådar

  1. Gravid efter dagen efter piller?
    By Anonym1 in forum Abort
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 18:57
  2. Gravid trots dagen-efter-piller?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 17:03
  3. gravid fast dagen efter piller
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 15:09
  4. Blöder efter dagen efter piller
    By Undrande in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 14:46
  5. blödningar efter dagen-efter-piller
    By törnrosa in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 12:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar