hårborttagning
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Jan 1999
    #1

    hårborttagning

    hej!

    Min 14 åring börjar prata om att raka benen. Vet ej om det är det bästa? Har hört att om man rakar så blir det kraftigare hår. Förslag?
  2. 1
    hårborttagning hej!

    Min 14 åring börjar prata om att raka benen. Vet ej om det är det bästa? Har hört att om man rakar så blir det kraftigare hår. Förslag?
  3. Anonym
    #2
    Nja, jag tror att detta är en myt. Har inte sett kraftigare hårväxt på varken mina egan ben eller mina söners (som trimmar hårväxten).
  4. 2
    Nja, jag tror att detta är en myt. Har inte sett kraftigare hårväxt på varken mina egan ben eller mina söners (som trimmar hårväxten).
  5. Medlem sedan
    Jun 1998
    #3
    Här hos oss blev det liv för en gång skull mellan barnen när sonen hade tagit dotterns intimrakhyvel. Så det slutade med att hon fick en ny och han fick behålla hennes.
    Jag tror inte att det blir kraftigare hår bara för att man rakar.
  6. 3
    Här hos oss blev det liv för en gång skull mellan barnen när sonen hade tagit dotterns intimrakhyvel. Så det slutade med att hon fick en ny och han fick behålla hennes.
    Jag tror inte att det blir kraftigare hår bara för att man rakar.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    myt.

    raka är ju en variant. Om hon inte har eksem eller kännslig hud kan ni testa hårborttagnings creme.. och om hon är en tuffing .. epilator. den är super men det tar tid att vänja sig.

    jag var nog cirka 15 när jag började ansa benen..
  8. 4
    myt.

    raka är ju en variant. Om hon inte har eksem eller kännslig hud kan ni testa hårborttagnings creme.. och om hon är en tuffing .. epilator. den är super men det tar tid att vänja sig.

    jag var nog cirka 15 när jag började ansa benen..
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Inte kraftigare hår, MEN hårda stubbar när håret växer tillbaka.
  10. 5
    Inte kraftigare hår, MEN hårda stubbar när håret växer tillbaka.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Finns ju billiga kallvax remsor så man kan vaxa själv. Varar längre än rakning och ger inte den otäcka stubben. Jag började nog vaxa benen när jag var tolv (men det var då det nu är man ju lite mer frusen och behöver sin hårväxt:-))
  12. 6
    Finns ju billiga kallvax remsor så man kan vaxa själv. Varar längre än rakning och ger inte den otäcka stubben. Jag började nog vaxa benen när jag var tolv (men det var då det nu är man ju lite mer frusen och behöver sin hårväxt:-))
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Myt! Hårsäcken påverkas inte av om man rakar, klipper eller låter bli att raka hårstrået. Alltså kan hårkvaliteten omöjligt påverkas av rakning. Däremot kan stubben kännas.

    Låt du 14-åringen raka benen om det känns viktigt. Hellre det än kemikalier eller tortyrmetoder.
  14. 7
    Myt! Hårsäcken påverkas inte av om man rakar, klipper eller låter bli att raka hårstrået. Alltså kan hårkvaliteten omöjligt påverkas av rakning. Däremot kan stubben kännas.

    Låt du 14-åringen raka benen om det känns viktigt. Hellre det än kemikalier eller tortyrmetoder.

Liknande trådar

  1. Permanent hårborttagning?
    By Blygfis in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-06-21, 07:07
  2. Permanent hårborttagning..
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-06-21, 07:05
  3. Hårborttagning?
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 08:22
  4. Om hårborttagning
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 07:40
  5. Hårborttagning
    By lillan2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 12:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar