Tips på födelsedagspresenter?
_99 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Tips på födelsedagspresenter?

    Hej,

    många av vårbarnen fyller ju 11 år nu under våren, men det har inte varit många inlägg om det detta året....

    Jag undrar lite vad barnen fått för presenter (det är svårare nu när de börjar bli större tycker jag) och hur ni arrangerat kalas, OM ni alls har arrangerat kalas. Börjar de bli för stora för det också?

    I år har Henke i alla fall bjudit tre killar, de ska åka till bowlinghallen, grilla hos oss hemma efteråt och sen se Avatar. Ett "kalas" som kommer att vara fem timmar. Men de är ju inte så många å andra sidan.

    Men på presentfronten har jag inte kommit så långt än.... Tips någon?

    /Henkes mamma
  2. 1
    Tips på födelsedagspresenter? Hej,

    många av vårbarnen fyller ju 11 år nu under våren, men det har inte varit många inlägg om det detta året....

    Jag undrar lite vad barnen fått för presenter (det är svårare nu när de börjar bli större tycker jag) och hur ni arrangerat kalas, OM ni alls har arrangerat kalas. Börjar de bli för stora för det också?

    I år har Henke i alla fall bjudit tre killar, de ska åka till bowlinghallen, grilla hos oss hemma efteråt och sen se Avatar. Ett "kalas" som kommer att vara fem timmar. Men de är ju inte så många å andra sidan.

    Men på presentfronten har jag inte kommit så långt än.... Tips någon?

    /Henkes mamma
  3. maylin
    #2

    Inte en aning

    Min vårkille fyller snart år (nästa vecka) och jag har inte ens börjat fundera på presenter. Men han har gjort en önskelista så vi vet vad han vill ha.

    Vi har flyttat till hus för ca 2 månader sedan och han har fått eget rum, så det är väl saker till rummet som vi i första hand tycker är nödvändigt. Men han vill inte ha nya möbler, utan helst gamla så vi får gå på loppis.
    Hans önskelista är följande: pengar, fotboll, Indiana Jones lego, gamla mynt, Titanic byggsats, kristallampa, flygplanstavla och trisslotter.

    Han vill bjuda hem killarna i klassen (de är totalt 7 st med honom) så vi får se hur vi gör. Kalaset blir nästa helg i alla fall. Vi håller på att renovera en hel del och skulle helst vilja slippa ha fullt av ungar här just nu. Vi har inget trappräcke alls så det känns osäkert med en bunt killar här som lever om. SOvrummen är på övervåningen så de lär väl vara i pojkens rum.
    Igår fyllde en annan kille i klassen år och de hade bowlingkalas, så det känns inte som om vi vill ha samma då.

    Men vi har stor tomt, så jag funderar på att ha grillning med dem och ha aktivitteer ute om det vara är väder. Bor i kalla norrland och vi har lite snö kvar ännu.
  4. 2
    Inte en aning Min vårkille fyller snart år (nästa vecka) och jag har inte ens börjat fundera på presenter. Men han har gjort en önskelista så vi vet vad han vill ha.

    Vi har flyttat till hus för ca 2 månader sedan och han har fått eget rum, så det är väl saker till rummet som vi i första hand tycker är nödvändigt. Men han vill inte ha nya möbler, utan helst gamla så vi får gå på loppis.
    Hans önskelista är följande: pengar, fotboll, Indiana Jones lego, gamla mynt, Titanic byggsats, kristallampa, flygplanstavla och trisslotter.

    Han vill bjuda hem killarna i klassen (de är totalt 7 st med honom) så vi får se hur vi gör. Kalaset blir nästa helg i alla fall. Vi håller på att renovera en hel del och skulle helst vilja slippa ha fullt av ungar här just nu. Vi har inget trappräcke alls så det känns osäkert med en bunt killar här som lever om. SOvrummen är på övervåningen så de lär väl vara i pojkens rum.
    Igår fyllde en annan kille i klassen år och de hade bowlingkalas, så det känns inte som om vi vill ha samma då.

    Men vi har stor tomt, så jag funderar på att ha grillning med dem och ha aktivitteer ute om det vara är väder. Bor i kalla norrland och vi har lite snö kvar ännu.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Vad är titanic byggsats för något?

    Låter spännande.... Var hittar man den? Vad ligger den på i pris ungefär?

    Jag har nu fått ihop: Wii guitar hero rockband tror jag det hette. Med trummor, gitarr, mikrofon osv. Det blir den stora presenten. Sen ska ha få tre böcker i serien Alla mina fans (tips från arbetskollega), en bok om spioner, fotboll (relikan av VM-fotbollen), DVD med Avatar och stor grön seg godisråtta på typ ett halv kilo. Så någon pysselgrej typ byggsatsen också vore inte så dumt. Lego leker han inte med längre, det är mest dataspel. Henkes intressen just nu är hans gymnastik (tränar sex dagar i veckan), dataspel och läsa böcker. Det är de tre stora sakerna i hans liv förutom kompisar då.
  6. 3
    Vad är titanic byggsats för något? Låter spännande.... Var hittar man den? Vad ligger den på i pris ungefär?

    Jag har nu fått ihop: Wii guitar hero rockband tror jag det hette. Med trummor, gitarr, mikrofon osv. Det blir den stora presenten. Sen ska ha få tre böcker i serien Alla mina fans (tips från arbetskollega), en bok om spioner, fotboll (relikan av VM-fotbollen), DVD med Avatar och stor grön seg godisråtta på typ ett halv kilo. Så någon pysselgrej typ byggsatsen också vore inte så dumt. Lego leker han inte med längre, det är mest dataspel. Henkes intressen just nu är hans gymnastik (tränar sex dagar i veckan), dataspel och läsa böcker. Det är de tre stora sakerna i hans liv förutom kompisar då.
  7. Medlem sedan
    Sep 1998
    #4

    Amanda fyller år om en månad

    och på hennes önskelista står det en mobil med pekskärm, en webkamera och vita converse.

    Det var först tänkt att Amanda skulle ha SPA-kalas, precis som lillasyster hade i vintras. Men nu har SPA´t helt plötsligt ändrat sina kalaspriser så det skulle bli hutlöst dyrt med ett kalas där.
    Så nu får vi tänka om
    Förra året hade hon 9 tjejer här hemma och de åt pizza, tittade på film och sjöng singstar.
  8. 4
    Amanda fyller år om en månad och på hennes önskelista står det en mobil med pekskärm, en webkamera och vita converse.

    Det var först tänkt att Amanda skulle ha SPA-kalas, precis som lillasyster hade i vintras. Men nu har SPA´t helt plötsligt ändrat sina kalaspriser så det skulle bli hutlöst dyrt med ett kalas där.
    Så nu får vi tänka om
    Förra året hade hon 9 tjejer här hemma och de åt pizza, tittade på film och sjöng singstar.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Bra tips!

    Jag har dotter som fyller tio i höst och allt det du räknat upp skulle hon helt klart gillat :-)!

    Spa-kalas låter ju hur bra som helst! Innan de höjde priserna, vad ingick då och till vilket pris?

    Singstar - är det bara Playstation 3? (Vi har endast Wii...)

    Converse är populärt här också, Ida har ett par rosa. Och mobil med pekskärm vill Henke också ha, men nu har vi redan köpt så mycket så det får vänta till jul. Vilket märke vill hon ha och vad ligger den på i pris?

    Karin, mamma till Henke snart 11, Ida snart 10 och Elina snart 6
  10. 5
    Bra tips! Jag har dotter som fyller tio i höst och allt det du räknat upp skulle hon helt klart gillat :-)!

    Spa-kalas låter ju hur bra som helst! Innan de höjde priserna, vad ingick då och till vilket pris?

    Singstar - är det bara Playstation 3? (Vi har endast Wii...)

    Converse är populärt här också, Ida har ett par rosa. Och mobil med pekskärm vill Henke också ha, men nu har vi redan köpt så mycket så det får vänta till jul. Vilket märke vill hon ha och vad ligger den på i pris?

    Karin, mamma till Henke snart 11, Ida snart 10 och Elina snart 6
  11. maylin
    #6

    svar

    Det är en plastbyggsats av fartyget Titanic som sjönk 1912. Mina barn gillar att bygga modellsatser.
  12. 6
    svar Det är en plastbyggsats av fartyget Titanic som sjönk 1912. Mina barn gillar att bygga modellsatser.

Liknande trådar

  1. Födelsedagspresenter?
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 20:40
  2. Födelsedagspresenter
    By Frugo in forum _01 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 19:30
  3. Födelsedagspresenter
    By Åsa med tjejtriss in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 21:34
  4. Födelsedagspresenter
    By friskis2 in forum _01 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 18:30
  5. Tips på födelsedagspresenter
    By felove_ in forum _98 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 11:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar