Han mötte sin f.d plågoande
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Han mötte sin f.d plågoande

    Vår son är en helgo kille som alla säger han är rar. Tyvärr så blev han utsatt för trakasserier under 8 och 9:an. Det var främst en kille som trakasserade honom och det var en av de mer populära killarna och han var även mycket omtyckt av lärarna. Så ingen av lärarna såg vad som försigick. Lärarna sa också att Daniel var en go kille, till oss. Han brydde sig om sina kompisar och hade en härlig humor. Det var visserligen sant. Men de såg inte hur ensam han var. De såg inte hur hans kompisar nonchalerade honom totalt. De såg inte att han blev trakasserad. Häromkvällen var han ute med några kompisar han börjat få bättre kontakt med då träffar de på "Caligula" som vi kan kalla honom för. Det visade sig att han lyckades charma alla de andra kompisarna. Vår son hade hoppats på att de skulle ta avstånd från honom för de visste vad han hade gjort emot vår son och en av de andra kompisarna. Han skulle ha gått hem till en av kompisarna senare på kvällen. Men han orkade bara inte när han såg sin gamla plågoande charma omkull de få kompisar han har. Nu är det så att han går nu på gymnasiet och de andra kompisarna går inte på samma skola liksom "Caligula". Där vår son går är han mindre ensam än på högstadiet och blir inte trakasserad och han trivs rätt bra där nu .Men det var så att i 7:an så gick det bra och sen i slutet av 8:an så hände det något och han blev totalt utfrusen av sina kompisar förutom de tre kompisar som han var med på stan. Nu är vi livrädda för att den där "Caligula" kommer att skapa relationer till de som är hans kompisar just nu. Jag är helt maktlös och vill bara få tag i det där kräket. Den ena av kompisarna går på samma skola som "Caligula". Jag skullle vilja ta kontakt med den kompis som umgås mest med vår son och be honom att ta hand om vår son för vår son har sagt att om han försvinner så vet han inte vad han gör.
  2. 1
    Han mötte sin f.d plågoande Vår son är en helgo kille som alla säger han är rar. Tyvärr så blev han utsatt för trakasserier under 8 och 9:an. Det var främst en kille som trakasserade honom och det var en av de mer populära killarna och han var även mycket omtyckt av lärarna. Så ingen av lärarna såg vad som försigick. Lärarna sa också att Daniel var en go kille, till oss. Han brydde sig om sina kompisar och hade en härlig humor. Det var visserligen sant. Men de såg inte hur ensam han var. De såg inte hur hans kompisar nonchalerade honom totalt. De såg inte att han blev trakasserad. Häromkvällen var han ute med några kompisar han börjat få bättre kontakt med då träffar de på "Caligula" som vi kan kalla honom för. Det visade sig att han lyckades charma alla de andra kompisarna. Vår son hade hoppats på att de skulle ta avstånd från honom för de visste vad han hade gjort emot vår son och en av de andra kompisarna. Han skulle ha gått hem till en av kompisarna senare på kvällen. Men han orkade bara inte när han såg sin gamla plågoande charma omkull de få kompisar han har. Nu är det så att han går nu på gymnasiet och de andra kompisarna går inte på samma skola liksom "Caligula". Där vår son går är han mindre ensam än på högstadiet och blir inte trakasserad och han trivs rätt bra där nu .Men det var så att i 7:an så gick det bra och sen i slutet av 8:an så hände det något och han blev totalt utfrusen av sina kompisar förutom de tre kompisar som han var med på stan. Nu är vi livrädda för att den där "Caligula" kommer att skapa relationer till de som är hans kompisar just nu. Jag är helt maktlös och vill bara få tag i det där kräket. Den ena av kompisarna går på samma skola som "Caligula". Jag skullle vilja ta kontakt med den kompis som umgås mest med vår son och be honom att ta hand om vår son för vår son har sagt att om han försvinner så vet han inte vad han gör.
  3. Anonym
    #2
    Jag tror inte att man kan förvänta sig att folk ska ta avstånd från andra människor på det sättet som du beskriver. Att låta sig "charmas" är ju inte så egendomligt om man själv inte är utsatt. Jag tror att det är viktigt att "ligga lågt" i det här fallet. Om man själv börjar snacka skit om den här personen när kompisarna uppfattar vederbörande som trevlig så träffas man nog själv av rekylen. Jag skulle heller inte prata med kompisen som förälder - det förvärrar nog bara situationen och bekräftar sonens "offerposition". Nä, jag skulle inte måla fan på väggen än eftersom folk förändras och hans kompisar kan säkert tänka själva. Om de uppfattar sonen som en trevlig kille samtidigt som de uppfattar Caligula som en trevlig kille så behöver ju inte det utgöra ett problem. Om man däremot förväntar sig att kompisarna ska välja sid ... ja, då står man förmodligen ensam kvar. Så försök ... om möjligt ... att hålla låg profil ...
  4. 2
    Jag tror inte att man kan förvänta sig att folk ska ta avstånd från andra människor på det sättet som du beskriver. Att låta sig "charmas" är ju inte så egendomligt om man själv inte är utsatt. Jag tror att det är viktigt att "ligga lågt" i det här fallet. Om man själv börjar snacka skit om den här personen när kompisarna uppfattar vederbörande som trevlig så träffas man nog själv av rekylen. Jag skulle heller inte prata med kompisen som förälder - det förvärrar nog bara situationen och bekräftar sonens "offerposition". Nä, jag skulle inte måla fan på väggen än eftersom folk förändras och hans kompisar kan säkert tänka själva. Om de uppfattar sonen som en trevlig kille samtidigt som de uppfattar Caligula som en trevlig kille så behöver ju inte det utgöra ett problem. Om man däremot förväntar sig att kompisarna ska välja sid ... ja, då står man förmodligen ensam kvar. Så försök ... om möjligt ... att hålla låg profil ...
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Jag förstår att det gör outhärdligt ont i mammahjärtat men... så länge dina känslor får dig att kalla den andra killen för "Caligula" och skriver att du "bara vill ha tag i det där kräket" så komer du inte att ha en konstruktiv ingång i den dialog som eventuellt kan få ordning på problemet.

    Hör med BUP där du bor om de har möjlighet att träffa dig och ge dig råd och stöd så att du går vidare på ett sätt som hjälper din son.

    Lycka till!
  6. 3
    Jag förstår att det gör outhärdligt ont i mammahjärtat men... så länge dina känslor får dig att kalla den andra killen för "Caligula" och skriver att du "bara vill ha tag i det där kräket" så komer du inte att ha en konstruktiv ingång i den dialog som eventuellt kan få ordning på problemet.

    Hör med BUP där du bor om de har möjlighet att träffa dig och ge dig råd och stöd så att du går vidare på ett sätt som hjälper din son.

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4
    tack för era svar. Det är nog inte så illa som jag har trott här. För nu vill han faktiskt vara med på en återträff med den klass som han gick i på högstadiet och bara det att han vill visar att han har en styrka. För det finns de som han vill träffa igen. Så då känns det bättre. Ja jag har verkligen varit hård i mina uttryck. Men tyvärr så var jag själv utsatt i mellanstadiet och har känt ångest inför att vår son träffade en person som terroriserat honom till max under hans skolår. Nu får vi hoppas att återträffen blir till något positivt. Nu är han inte så kort utan har växt i kapp de andra och det gör en hel del Så det löser nog sig....
  8. 4
    tack för era svar. Det är nog inte så illa som jag har trott här. För nu vill han faktiskt vara med på en återträff med den klass som han gick i på högstadiet och bara det att han vill visar att han har en styrka. För det finns de som han vill träffa igen. Så då känns det bättre. Ja jag har verkligen varit hård i mina uttryck. Men tyvärr så var jag själv utsatt i mellanstadiet och har känt ångest inför att vår son träffade en person som terroriserat honom till max under hans skolår. Nu får vi hoppas att återträffen blir till något positivt. Nu är han inte så kort utan har växt i kapp de andra och det gör en hel del Så det löser nog sig....

Liknande trådar

  1. Mötte en groda!
    By Granit in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 08:23
  2. Jag mötte Lassie...
    By kaah in forum Ordet är fritt
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 11:18
  3. Jag mötte Lassie
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 10:35
  4. Mötte...
    By Agneta H med 3 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar