vattkoppor eller inte vattkoppor
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    vattkoppor eller inte vattkoppor

    det är frågan.
    Grannarnas barn har vattkoppor och nu vet jag inte om jag ska eller inte ska smitta ned dem.
    Eg. passar det aldrig att vara sjuk och hemma från jobbet....men å andra sidan s kanske det passar ok nu i alla fall. Inga mega stora projekt då, ingen resa inplanerad.
    Å andra sidan har jag nyss varit sjukskriven själv i tre veckor och kommer snart gå på långledighet i sommar.
    Hmm måste nog fundera lite innan jag bestämmer ig.
    Hur resonerar ni med vattkoppor?
  2. 1
    vattkoppor eller inte vattkoppor det är frågan.
    Grannarnas barn har vattkoppor och nu vet jag inte om jag ska eller inte ska smitta ned dem.
    Eg. passar det aldrig att vara sjuk och hemma från jobbet....men å andra sidan s kanske det passar ok nu i alla fall. Inga mega stora projekt då, ingen resa inplanerad.
    Å andra sidan har jag nyss varit sjukskriven själv i tre veckor och kommer snart gå på långledighet i sommar.
    Hmm måste nog fundera lite innan jag bestämmer ig.
    Hur resonerar ni med vattkoppor?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Få det som barn. Jag fick det i vuxen ålder, jag fick tusen koppor och såg ut som en spetälsk.
  4. 2
    Få det som barn. Jag fick det i vuxen ålder, jag fick tusen koppor och såg ut som en spetälsk.
  5. monka
    #3
    Hellre sjuk nu än att det tar några turer med c:a 12 dagars inkubationstid innan det når er iallafall, anser jag... bättre sjuk om 2 v än är ni har semester om man nu kan planera det. Sen är det gjort
  6. 3
    Hellre sjuk nu än att det tar några turer med c:a 12 dagars inkubationstid innan det når er iallafall, anser jag... bättre sjuk om 2 v än är ni har semester om man nu kan planera det. Sen är det gjort
  7. mandelblomma
    #4
    i år hade jag heller haft det på sommaren med tanke på att jag är ledig i 8 veckor...men å andra sidan är det inget kul att ha när det är varmt.
  8. 4
    i år hade jag heller haft det på sommaren med tanke på att jag är ledig i 8 veckor...men å andra sidan är det inget kul att ha när det är varmt.
  9. mandelblomma
    #5
    absolut som barn...inte helt kul att få som vuxen.
  10. 5
    absolut som barn...inte helt kul att få som vuxen.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    bättre få det som barn

    maken höll på att strycka med pga vattkoppor som vuxen, han blev inlagd på infektion och läkarna hade aldrig sett nått liknande utan han fotades och massa läkarstudenter fick titta på praktexemplaret, fanns inte en koppfri fläck nånstans dessutom hade han närmare 41graders feber.

    kan säga att våra barn såg vi till att dom blev smittade som barn iof blev sonen väldigt dålig men inte i närheten som sin far.
  12. 6
    bättre få det som barn maken höll på att strycka med pga vattkoppor som vuxen, han blev inlagd på infektion och läkarna hade aldrig sett nått liknande utan han fotades och massa läkarstudenter fick titta på praktexemplaret, fanns inte en koppfri fläck nånstans dessutom hade han närmare 41graders feber.

    kan säga att våra barn såg vi till att dom blev smittade som barn iof blev sonen väldigt dålig men inte i närheten som sin far.
  13. mandelblomma
    #7
    jo absolut som barn, men just nu liksom ?
  14. 7
    jo absolut som barn, men just nu liksom ?
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Samma här, jag såg ut som....ja jag vet inte vad, jag hade feber och hallisar och sårig varig hud över hela kroppen..
  16. 8
    Samma här, jag såg ut som....ja jag vet inte vad, jag hade feber och hallisar och sårig varig hud över hela kroppen..
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    svårt att veta

    våra barn fick det under sommaren och det är inte heller en höjdare att ha högfeber och kliande blåsor då det är 30grader varmt ute, tror aldrig man kan pricka in vattkoppor exakt rätt tid är alltid nått som inte passar, men hellre nu då dom är riktigt små om dom nu blir smittade vill säga
  18. 9
    svårt att veta våra barn fick det under sommaren och det är inte heller en höjdare att ha högfeber och kliande blåsor då det är 30grader varmt ute, tror aldrig man kan pricka in vattkoppor exakt rätt tid är alltid nått som inte passar, men hellre nu då dom är riktigt små om dom nu blir smittade vill säga

Liknande trådar

  1. vattkoppor 6mån bebis smitta eller inte?
    By nela73 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 21:18
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  3. vattkoppor eller ej?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 10:02
  4. Vattkoppor.. eller inte?
    By mallimell+3 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 08:06
  5. Vattkoppor eller inte?
    By Corinne m. 4 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 11:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar