Hur långa är era barn?
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Hur långa är era barn?

    Funderar på om Thea är ovanligt lång för sin ålder. Alla hennes kompisar är kortare och hon har börjat reagera på sin längd senaste tiden. Hon fyller 7 i juni och är 131 cm lång till sina 29 kg. Numera måste vi köpa kläder i stl 134 och jag undrar hur mkt mer hon kommer växa i sommar!

    Hur ser det ut för era barn? Är de långa, korta...men framförallt...är det ngt de själva reagerat över och hur hanterar ni det?

    Vill vara lite förberedd om/när det blir ett problem och vad jag ska svara henne
    MammaMu till fem prinsessor
  2. 1
    Hur långa är era barn? Funderar på om Thea är ovanligt lång för sin ålder. Alla hennes kompisar är kortare och hon har börjat reagera på sin längd senaste tiden. Hon fyller 7 i juni och är 131 cm lång till sina 29 kg. Numera måste vi köpa kläder i stl 134 och jag undrar hur mkt mer hon kommer växa i sommar!

    Hur ser det ut för era barn? Är de långa, korta...men framförallt...är det ngt de själva reagerat över och hur hanterar ni det?

    Vill vara lite förberedd om/när det blir ett problem och vad jag ska svara henne
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Här har vi en kort kille, han är kanske 120 nu. Men mina barn är korta, min 8,5-åring är lika som din dotter. Lucas, som blir 7 i sommar, har en kompis som nog håller din dotters mått, och ser även långa barn på jobbet. Men kolla med bvc om du är orolig.
  4. 2
    Här har vi en kort kille, han är kanske 120 nu. Men mina barn är korta, min 8,5-åring är lika som din dotter. Lucas, som blir 7 i sommar, har en kompis som nog håller din dotters mått, och ser även långa barn på jobbet. Men kolla med bvc om du är orolig.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Min dotter blev 7 i februari och är ungefär 129 och väger 26 kg. Verkar vara ungefär jämstor med andra i sin klass, däremot verkar hon vara tyngre utan att för den skull vara det minsta överviktig (de andra som är tunna enligt mig!)

    Sonen däremot född hösten -01 är huvudet mindre än många av sina klasskompisar. Inget han verkar ha reagerat på utan mer konstaterat att "jamen det är ju för att både du och pappa är så korta, kolla Gustaf, han är ju jättelång men hans pappa och mamma är ju jättar" . Då kan jag nämna att de är väl något över medellängd så det normala är helt enkelt vad man är van vid.

    Så länge din dotter följer sin kurva eller nåt och verkar må bra så är det ju bara att stötta henne. Man är ju olika, och tur är väl det!
    Jag är bara 154 men har aldrig sett det som nåt hinder annat än när man är på konsert, men hur ofta är man det. Annars är det mest praktiskt, jag duckar under det mesta!
  6. 3
    Min dotter blev 7 i februari och är ungefär 129 och väger 26 kg. Verkar vara ungefär jämstor med andra i sin klass, däremot verkar hon vara tyngre utan att för den skull vara det minsta överviktig (de andra som är tunna enligt mig!)

    Sonen däremot född hösten -01 är huvudet mindre än många av sina klasskompisar. Inget han verkar ha reagerat på utan mer konstaterat att "jamen det är ju för att både du och pappa är så korta, kolla Gustaf, han är ju jättelång men hans pappa och mamma är ju jättar" . Då kan jag nämna att de är väl något över medellängd så det normala är helt enkelt vad man är van vid.

    Så länge din dotter följer sin kurva eller nåt och verkar må bra så är det ju bara att stötta henne. Man är ju olika, och tur är väl det!
    Jag är bara 154 men har aldrig sett det som nåt hinder annat än när man är på konsert, men hur ofta är man det. Annars är det mest praktiskt, jag duckar under det mesta!
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Jag är inte så orolig över hennes längd...än...men vill vara förberedd om/när hon själv börjar fundera över sin längd.

    Hon har vuxit massor på somrarna de sista åren så därför funderar jag lite på hur mkt hon kommer växa denna sommar och hur det blir framöver. Hon kan ju inte fortsätta växa i samma fart kan man tycka för då blir hon ju en jätte till slut.

    Satt och såg ? bidrag i Eurovision song contest semifinalen ikväll och där var det med en tjej som var över 2 meter lång och såg ut som en riktig amazon
  8. 4
    Jag är inte så orolig över hennes längd...än...men vill vara förberedd om/när hon själv börjar fundera över sin längd.

    Hon har vuxit massor på somrarna de sista åren så därför funderar jag lite på hur mkt hon kommer växa denna sommar och hur det blir framöver. Hon kan ju inte fortsätta växa i samma fart kan man tycka för då blir hon ju en jätte till slut.

    Satt och såg ? bidrag i Eurovision song contest semifinalen ikväll och där var det med en tjej som var över 2 meter lång och såg ut som en riktig amazon
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    Vi har en kille på 128 cm...

    ...i alla fall var han det i början av sommaren.
    Han är ju ganska lång för sin ålder, men hade stått på 128 ett tag, så jag misstänker att han har ränt iväg under lovet. Han äter ganska dåligt, men är pigg och glad. Det finns flera långa barn i hans klass, så han är inte udda på något sätt.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  10. 5
    Vi har en kille på 128 cm... ...i alla fall var han det i början av sommaren.
    Han är ju ganska lång för sin ålder, men hade stått på 128 ett tag, så jag misstänker att han har ränt iväg under lovet. Han äter ganska dåligt, men är pigg och glad. Det finns flera långa barn i hans klass, så han är inte udda på något sätt.

Liknande trådar

  1. Hur långa är era barn?
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 11:54
  2. Långa barn - långa föräldrar?
    By gabbobabbo in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 11:14
  3. Korta barn är smartare än långa barn
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 09:32
  4. hur långa är era barn ?
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 15:14
  5. Hur långa är era barn?
    By _Busmamman_ in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar