Extrakoll.se, vad är det för idiot-sajt?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Extrakoll.se, vad är det för idiot-sajt?

    Jag gjorde just en googling på mitt efternamn och såg att det då dök upp en länk till deras sajt med mitt namn och hemadress i länktexten. Man behöver alltså inte ens öppna länken för att se var jag bor.

    Jag har valt att ha hemligt nummer på eniro för att försvåra för andra att hitta mig genom en enkel sökning, men det var tydligen naivt? (Pga tidigare yrke)

    Nackdelen med nätet, bara att hacka i sig eller?
    😜😜😜
  2. 1
    Extrakoll.se, vad är det för idiot-sajt? Jag gjorde just en googling på mitt efternamn och såg att det då dök upp en länk till deras sajt med mitt namn och hemadress i länktexten. Man behöver alltså inte ens öppna länken för att se var jag bor.

    Jag har valt att ha hemligt nummer på eniro för att försvåra för andra att hitta mig genom en enkel sökning, men det var tydligen naivt? (Pga tidigare yrke)

    Nackdelen med nätet, bara att hacka i sig eller?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    men va läbbigt. Och så är det nu jag blir väldans glad att man inte bor kvar i Sverige där det uppenbarligen blir allt lättare för vem som helst att ha full koll på vart alla bor.
  4. 2
    men va läbbigt. Och så är det nu jag blir väldans glad att man inte bor kvar i Sverige där det uppenbarligen blir allt lättare för vem som helst att ha full koll på vart alla bor.
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Jag kollade mig själv där och jag var inte med? Väldigt irriterande sida.
  6. 3
    Jag kollade mig själv där och jag var inte med? Väldigt irriterande sida.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag är inte med iallafall. Men mannen, det är väl på honom telefonen är registrerad.
  8. 4
    Jag är inte med iallafall. Men mannen, det är väl på honom telefonen är registrerad.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Helt opålitlig sajt. Jag finns inte med, och enligt sajten så bor min man i Mollösund *asg*
  10. 5
    Helt opålitlig sajt. Jag finns inte med, och enligt sajten så bor min man i Mollösund *asg*
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Jag är inte heller med, trots att jag finns på Eniro och hitta, inga hemliga uppgifter alls
  12. 6
    Jag är inte heller med, trots att jag finns på Eniro och hitta, inga hemliga uppgifter alls
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    läskigt

    hittade just en vän med skyddad identitet där känns smått otäckt
  14. 7
    läskigt hittade just en vän med skyddad identitet där känns smått otäckt
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8
    Jag finns inte med alls, trots att jag inte är hemlig på nåt vis och har ett ovanligt efternamn... Och av min sambos släkt (som är de enda med sitt efternamn) så finns bara en farbror med. Undrar vad de har för kriterier...
  16. 8
    Jag finns inte med alls, trots att jag inte är hemlig på nåt vis och har ett ovanligt efternamn... Och av min sambos släkt (som är de enda med sitt efternamn) så finns bara en farbror med. Undrar vad de har för kriterier...

Liknande trådar

  1. Extrakoll hos läkarn idag
    By Sintra in forum _1106 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 19:58
  2. varit på extrakoll nu..
    By M:s mamma in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 14:49
  3. Extrakoll.se
    By nannelina in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 08:00
  4. Extrakoll på BVC idag!
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 23:01
  5. Var på extrakoll i dag.
    By Artoz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 18:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar