Giltighetstid på Pass, Spanien/England
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Giltighetstid på Pass, Spanien/England

    En tanke slog mig just, som jag blev aningen nervös av.
    Mitt pass går ut i Augusti, och jag åker till Spanien om 1 vecka och England om 3 veckor. Är det ok? Eller måste det vara giltigt X antal månader efter resan också?! Har letat på nätet men hittar inget svar, är det någon som vet med säkerhet?!

    Mvh Piilla
  2. 1
    Giltighetstid på Pass, Spanien/England En tanke slog mig just, som jag blev aningen nervös av.
    Mitt pass går ut i Augusti, och jag åker till Spanien om 1 vecka och England om 3 veckor. Är det ok? Eller måste det vara giltigt X antal månader efter resan också?! Har letat på nätet men hittar inget svar, är det någon som vet med säkerhet?!

    Mvh Piilla
  3. Medlem sedan
    Apr 2010
    #2
    Rent spontant känns det som att det inte borde vara något problem. När vi rest i Asien tycker jag att informationen kommit redan när vi bokat resa att passet måste vara giltigt i 6 månader efter inresan. Har dock aldrig hört om detta i Europa. Men vet som sagt inte säkert.
  4. 2
    Rent spontant känns det som att det inte borde vara något problem. När vi rest i Asien tycker jag att informationen kommit redan när vi bokat resa att passet måste vara giltigt i 6 månader efter inresan. Har dock aldrig hört om detta i Europa. Men vet som sagt inte säkert.
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Det är inga problem till Spanien, det vet jag eftersom jag varit i samma situation. Det bästa sättet att kolla exakt vad som gäller för respektive land är att ringa landets ambassad.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  6. 3
    Det är inga problem till Spanien, det vet jag eftersom jag varit i samma situation. Det bästa sättet att kolla exakt vad som gäller för respektive land är att ringa landets ambassad.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Inga problem...

    För Storbritannien och Spanien räcker det med att passet är giltigt under resan. Jag kollade detta tidigare i år men har inte kvar länken till den brittiska hemsidan.
  8. 4
    Inga problem... För Storbritannien och Spanien räcker det med att passet är giltigt under resan. Jag kollade detta tidigare i år men har inte kvar länken till den brittiska hemsidan.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Fast jag läste just på ngn av de stora resebolagens hemsida att det måste vara giltigt 6 månader efter dag för återresa i Spanien... Undrar vad som _verkligen_ är korrekt...
  10. 5
    Fast jag läste just på ngn av de stora resebolagens hemsida att det måste vara giltigt 6 månader efter dag för återresa i Spanien... Undrar vad som _verkligen_ är korrekt...
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Resebolagen håller inte koll på varje enskilt lands bestämmelser därför skriver de sex månader rakt av för att gardera sig. För att verkligen kolla så är det lättast att kontakta ambassaden - det är den information man får om man frågar resebolagen (been there, done that ).
    I much prefer whining to counting my blessings!
  12. 6
    Resebolagen håller inte koll på varje enskilt lands bestämmelser därför skriver de sex månader rakt av för att gardera sig. För att verkligen kolla så är det lättast att kontakta ambassaden - det är den information man får om man frågar resebolagen (been there, done that ).
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Ringde Ambassaden för säkerhetsskull (Spanska) och det gällde bara att det var giltigt tills hemresedatum. *pustar ut*
    Till England verkar det också lugnt, efter att ha läst på hemsidan.

    Fick lite tvetydiga svar här och på OÄF, så jag var tvungen att kolla själv!
    /Pillan
  14. 7
    Ringde Ambassaden för säkerhetsskull (Spanska) och det gällde bara att det var giltigt tills hemresedatum. *pustar ut*
    Till England verkar det också lugnt, efter att ha läst på hemsidan.

    Fick lite tvetydiga svar här och på OÄF, så jag var tvungen att kolla själv!
    /Pillan
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Förra gången mitt pass gick ut fick jag ringa både spanska och grekiska ambassaden utav samma anledning som du
    I much prefer whining to counting my blessings!
  16. 8
    Förra gången mitt pass gick ut fick jag ringa både spanska och grekiska ambassaden utav samma anledning som du

Liknande trådar

  1. Giltighetstid pass, Spanien/England
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 13:12
  2. Pass giltighetstid
    By Annisan in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 21:37
  3. Pass i Spanien???
    By PiaD1978 in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 11:05
  4. Giltighetstid på pass
    By C med S&M in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 16:30
  5. giltighetstid beslut?
    By sofia in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 15:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar