hur ska ni fira?
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    hur ska ni fira?

    nu börjar det närma sig med stormsteg, tycker jag...
    dagen tills Saga ska fylla 6 år

    jag har inte fått tag i nån lokal och funderar lite på hur/var man ska ha barnkalaset som vi planerar tillsammans med Saga men sitter fast lite i planerna
    och tid är nåt som inte lagras utan bara springer iväg så det börjar kännas lite stressigt nu :P

    hur ska ni fira?
    barnkalas?
    hur?
    tema?
    hur många är "ok"?
    ska föräldrarna stanna?
    Angelica 2/7-86=Mamma till: S 3/7-04
    E 2/3-10
    längtar efter fler
  2. 1
    hur ska ni fira? nu börjar det närma sig med stormsteg, tycker jag...
    dagen tills Saga ska fylla 6 år

    jag har inte fått tag i nån lokal och funderar lite på hur/var man ska ha barnkalaset som vi planerar tillsammans med Saga men sitter fast lite i planerna
    och tid är nåt som inte lagras utan bara springer iväg så det börjar kännas lite stressigt nu :P

    hur ska ni fira?
    barnkalas?
    hur?
    tema?
    hur många är "ok"?
    ska föräldrarna stanna?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Vi använder vårt områders lokal till att ha kalas i.Super,då behöver man inte ha in alla barni huset och så blir det lättare att städa.utanför lokalen ligger även lekplatsen,brukar ha bra väder......

    Hampus ha fått valt tidigare vem hjan sak bjuda,och de får han göra i rå också.Tycker itne att man MÅSTE bjuda alla på förskolan osv.För det blir påtvingat sällskap med de som man kankse inte leker med så mycket.
    Det har varit runt 10.-13 barn de tidigare årenVi hade hans första barnkalas när han fyllde 4 år.

    Om det är några föräldrar som vill stanna får det självklart det,och det brukar vara så hos oss,för vi är ganska bekanta med föräldrarna.

    Något tema tror jag inte att det blir.det brukar räcka med lite fika och sedan brukar barnen fixa resten själva....
  4. 2
    Vi använder vårt områders lokal till att ha kalas i.Super,då behöver man inte ha in alla barni huset och så blir det lättare att städa.utanför lokalen ligger även lekplatsen,brukar ha bra väder......

    Hampus ha fått valt tidigare vem hjan sak bjuda,och de får han göra i rå också.Tycker itne att man MÅSTE bjuda alla på förskolan osv.För det blir påtvingat sällskap med de som man kankse inte leker med så mycket.
    Det har varit runt 10.-13 barn de tidigare årenVi hade hans första barnkalas när han fyllde 4 år.

    Om det är några föräldrar som vill stanna får det självklart det,och det brukar vara så hos oss,för vi är ganska bekanta med föräldrarna.

    Något tema tror jag inte att det blir.det brukar räcka med lite fika och sedan brukar barnen fixa resten själva....
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Ingen lokal...

    Eftersom det är födelsedag mitt i sommaren så har vi kalaset hemma. Är ute om det är väder, inne om det ösregnar.
    Tindra får själv välja de hon vill bjuda på kalaset, så hur många det blir är svårt att säga... Tema blir det inte direkt heller, men en Barbietårta är beställd, så det får det bli!
    Vi brukar hitta på lite skattjakt och sånt på kalasen, sen är det mest fri lek och så. Föräldrarna behöver inte stanna, jag ser helst att de inte gör det för här blir nog med folk ändå.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Ingen lokal... Eftersom det är födelsedag mitt i sommaren så har vi kalaset hemma. Är ute om det är väder, inne om det ösregnar.
    Tindra får själv välja de hon vill bjuda på kalaset, så hur många det blir är svårt att säga... Tema blir det inte direkt heller, men en Barbietårta är beställd, så det får det bli!
    Vi brukar hitta på lite skattjakt och sånt på kalasen, sen är det mest fri lek och så. Föräldrarna behöver inte stanna, jag ser helst att de inte gör det för här blir nog med folk ändå.

Liknande trådar

  1. En dag att fira!
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 08:42
  2. fira jul för att.....
    By gräddnos in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 11:36
  3. Hur ska ni fira jul?
    By mizen in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 15:29
  4. Hur ska ni fira
    By Britz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 08:06
  5. Fira att man går ut 9an?
    By ~Trixie~ in forum Tonåringar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 11:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar