vattkoppor
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    vattkoppor

    japp, linnéa har vattkoppor och nu går man och letar prickar på elin också. men har hört att små bebisar ska ha skydd från mamman. men jag vet inte hur pass det stämmer så jag ställer in mig på att hon också ska åka dit den närmsta tiden.

    var ett helsike inatt då l inte kunde sova. hamnade i vår säng till slut och somnade vid ett två-tiden av ren utmattning. det tråkiga är att hon kissade ner vår säng vid fyratiden. suck! ändå hade h gått på toa med henne tidigare på natten för hon har den tendensen fortfarande att kissa i sängen. vaknar helt enkelt inte när hon är kissnödig. så nu ger det sig hur vi ska göra med madrassen för den är för stor för tvättmaskinen. hmm, kanske det går i matttvättmaskinen?

    har era majblommor fått vattkoppor än?
  2. 1
    vattkoppor japp, linnéa har vattkoppor och nu går man och letar prickar på elin också. men har hört att små bebisar ska ha skydd från mamman. men jag vet inte hur pass det stämmer så jag ställer in mig på att hon också ska åka dit den närmsta tiden.

    var ett helsike inatt då l inte kunde sova. hamnade i vår säng till slut och somnade vid ett två-tiden av ren utmattning. det tråkiga är att hon kissade ner vår säng vid fyratiden. suck! ändå hade h gått på toa med henne tidigare på natten för hon har den tendensen fortfarande att kissa i sängen. vaknar helt enkelt inte när hon är kissnödig. så nu ger det sig hur vi ska göra med madrassen för den är för stor för tvättmaskinen. hmm, kanske det går i matttvättmaskinen?

    har era majblommor fått vattkoppor än?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Jodå, M hade när han var 1 1/2 och han har ärr i pannan som beivs Han var helt täckt av koppor och vi grät ikapp på nätterna, han för att det kliade och gjorde ont och jag för att jag tyckte så synd om honom. Den värsta natten låg han och slog på mig, för han förstod ju inte vad som hände, tyckte att det var mitt fel... Vår smitta kom från mannen han hade med sig hem från USA, sen fick S en mild variant med 15-20 koppor. M fick på tågresan till farmor inför jul det året.
  4. 2
    Jodå, M hade när han var 1 1/2 och han har ärr i pannan som beivs Han var helt täckt av koppor och vi grät ikapp på nätterna, han för att det kliade och gjorde ont och jag för att jag tyckte så synd om honom. Den värsta natten låg han och slog på mig, för han förstod ju inte vad som hände, tyckte att det var mitt fel... Vår smitta kom från mannen han hade med sig hem från USA, sen fick S en mild variant med 15-20 koppor. M fick på tågresan till farmor inför jul det året.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Prinsen fick vattkoppor med sina storasystrar när han var knappa året, men fick det rejält så det är ordentligt skyddat där. Lillasyster har inte haft, men det får gärna vänta tills minstingen är lagom stor också...
  6. 3
    Prinsen fick vattkoppor med sina storasystrar när han var knappa året, men fick det rejält så det är ordentligt skyddat där. Lillasyster har inte haft, men det får gärna vänta tills minstingen är lagom stor också...

Liknande trådar

  1. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:35
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  3. Vattkoppor?
    By laban & labolina in forum Downs Syndrom
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 15:19
  4. Vattkoppor har vi här.....
    By LenaH in forum _0307 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 19:05
  5. Vattkoppor
    By laban & labolina in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar