Inskolnings samtal
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Inskolnings samtal

    Nu är även det avklarat. Hon satt stilla hela timmen. Svarade på frågor och lyssnade på vår frågor och magisterns svar.

    Oj, vad fort tiden har gått. Hon längtar som en tok. 9 v. tills hon skall börja på fritids och 11v. tills skolan börjar.

    Hur är det för er andra??
    http://www.youtube.com/watch?v=IoiY-_twSFs&NR=1

    Så sant så.

    Lycklig mamma till R -04, Z-06, I -07, J -10 Och till stora syster i himmelen född -03
  2. 1
    Inskolnings samtal Nu är även det avklarat. Hon satt stilla hela timmen. Svarade på frågor och lyssnade på vår frågor och magisterns svar.

    Oj, vad fort tiden har gått. Hon längtar som en tok. 9 v. tills hon skall börja på fritids och 11v. tills skolan börjar.

    Hur är det för er andra??
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Sonen går sin sista dag på dagis i morgon och sen börjar skolan den 18 augusti. Han har verkligen inte velat börja eftersom han inte skulle få med sig någon från dagis men så i sista sekund så var det en pojke som skulle börja i samma skola som han så nu ser han fram emot det Jag däremot fasar för morgondagen då vi ska säga hejdå till hans fröknar på dagis, dom har betytt så mycket för honom (och även för mig när jag och sambon separerade under fem månader) så det kommer bli skitsvårt, jag sitter och snurvlar mest hela tiden Dumskallen jag

    Nu börjar nya äventyr för pojkens skull! Spännande värre
  4. 2
    Sonen går sin sista dag på dagis i morgon och sen börjar skolan den 18 augusti. Han har verkligen inte velat börja eftersom han inte skulle få med sig någon från dagis men så i sista sekund så var det en pojke som skulle börja i samma skola som han så nu ser han fram emot det Jag däremot fasar för morgondagen då vi ska säga hejdå till hans fröknar på dagis, dom har betytt så mycket för honom (och även för mig när jag och sambon separerade under fem månader) så det kommer bli skitsvårt, jag sitter och snurvlar mest hela tiden Dumskallen jag

    Nu börjar nya äventyr för pojkens skull! Spännande värre
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Vi har turen att ha kvar dagmamman till syskonen och dagmammans dotter kommer att gå i samma klass så vi har tur
  6. 3
    Vi har turen att ha kvar dagmamman till syskonen och dagmammans dotter kommer att gå i samma klass så vi har tur
  7. Emblon
    #4
    Jag känner mig tveksam, min dotter bor långt (2-3 timmar resväg) ifrån mig.
    Jag har asperger och det kom ett papper om att hon ska börja den 23 aug. Ska jag med eller är jag bara i vägen ?
    Jag måste ta med lillasyster på 10 mån i så fall.

    Nä, detta skapar bara ledsenhet inom mig.
  8. 4
    Jag känner mig tveksam, min dotter bor långt (2-3 timmar resväg) ifrån mig.
    Jag har asperger och det kom ett papper om att hon ska börja den 23 aug. Ska jag med eller är jag bara i vägen ?
    Jag måste ta med lillasyster på 10 mån i så fall.

    Nä, detta skapar bara ledsenhet inom mig.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Det vanligaste är nog att någon förälder/vuxen följer med barnet till skolan första dagen som trygghet.
    Din dotters pappa kanske kan följa med? Eller någon annan trygg vuxen som bor nära henne?

    Om du vill och har möjlighet att vara med, så tycker jag att du ska fråga din dotter vad hon vill.
    Det är säkert inga problem att ta med lillasyster.
    I många skolor får man inte vara med så mycket, utan bara vara med på uppropet.

    Om du inte kan vara med den här skolstarten, så finns flera andra tillfällen du kan vara med under de kommande åren. Försök komma till skolavslutningen istället!
  10. 5
    Det vanligaste är nog att någon förälder/vuxen följer med barnet till skolan första dagen som trygghet.
    Din dotters pappa kanske kan följa med? Eller någon annan trygg vuxen som bor nära henne?

    Om du vill och har möjlighet att vara med, så tycker jag att du ska fråga din dotter vad hon vill.
    Det är säkert inga problem att ta med lillasyster.
    I många skolor får man inte vara med så mycket, utan bara vara med på uppropet.

    Om du inte kan vara med den här skolstarten, så finns flera andra tillfällen du kan vara med under de kommande åren. Försök komma till skolavslutningen istället!
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Här lämnar vi barnen på morgonen och de vuxna är inte med under dagen.

    Hoppas det löser sig för dig .

    Kram
  12. 6
    Här lämnar vi barnen på morgonen och de vuxna är inte med under dagen.

    Hoppas det löser sig för dig .

    Kram

Liknande trådar

  1. varit på dagis inskolnings samtal nu!!
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 19:52
  2. Samtal med BM
    By gluttgirl in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 18:19
  3. M-samtal
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 07:40
  4. Samtal med FK
    By Carro 4-barnsmamma in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 13:57
  5. Inskolnings rapport:
    By KAJO in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 21:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar