Har fått en "riktig" tonåring i huset
Tonåringar
  1. fyrabarsnmamma
    #1

    Har fått en "riktig" tonåring i huset

    Min son på 15 år har förvandlats till en sur, otrevlig och trött sak... Allt jag och syskonen gör är fel. Har någon tips på hur man får battre stämning???
    Känns tråkigt just nu!!
  2. 1
    Har fått en "riktig" tonåring i huset Min son på 15 år har förvandlats till en sur, otrevlig och trött sak... Allt jag och syskonen gör är fel. Har någon tips på hur man får battre stämning???
    Känns tråkigt just nu!!
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Min strategi är att hela tiden tänka "det här är en fas, de kan inte hjälpa det, hjärnan är inte helt färdigkopplad, de har fullt med hormoner i sig osv" och på så sätt rusta mig själv med en stor dos milt överseende när tonåringarna (vi har tre femtonåringar varannan vecka) är tjuriga och trista i humöret.

    Att själv inte gå igång och låta mig triggas av dem är bästa sättet att få stormarna att snabbt mojna tycker jag.
  4. 2
    Min strategi är att hela tiden tänka "det här är en fas, de kan inte hjälpa det, hjärnan är inte helt färdigkopplad, de har fullt med hormoner i sig osv" och på så sätt rusta mig själv med en stor dos milt överseende när tonåringarna (vi har tre femtonåringar varannan vecka) är tjuriga och trista i humöret.

    Att själv inte gå igång och låta mig triggas av dem är bästa sättet att få stormarna att snabbt mojna tycker jag.
  5. Anonym
    #3
    Jag håller med.
    Dessutom har jag påbörjat operation KRAM här hemma
    Jag ger henne en kram då jag säger hej..en kram då jag säger hejdå...och en kram om hon ser allmänt sur ut över nåt som hänt i skolan. Och vad hände? Hon har börjat _prata_ om saker istället för morra
  6. 3
    Jag håller med.
    Dessutom har jag påbörjat operation KRAM här hemma
    Jag ger henne en kram då jag säger hej..en kram då jag säger hejdå...och en kram om hon ser allmänt sur ut över nåt som hänt i skolan. Och vad hände? Hon har börjat _prata_ om saker istället för morra
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    operation KRAM låter superbra, det ska jag börja använda mig av
    Har också en suris här hemma.
  8. 4
    operation KRAM låter superbra, det ska jag börja använda mig av
    Har också en suris här hemma.
  9. Medlem sedan
    Jun 1998
    #5
    Har äntligen fått en tonåring hemma. Det är utmanande och intressant. Han tycker att det är jobbigt själv också. Kan inte förklara varför han blir sur bara för minsta lilla. Så om han bara får vara ifred ett tag så kommer han och kramas och ber om ursäkt. Eftersom han tänker flytta hemifrån till hösten så har jag sagt att ta ut allt jobbigt nu då så att han kan vara glad när han skall klara sig själv..
  10. 5
    Har äntligen fått en tonåring hemma. Det är utmanande och intressant. Han tycker att det är jobbigt själv också. Kan inte förklara varför han blir sur bara för minsta lilla. Så om han bara får vara ifred ett tag så kommer han och kramas och ber om ursäkt. Eftersom han tänker flytta hemifrån till hösten så har jag sagt att ta ut allt jobbigt nu då så att han kan vara glad när han skall klara sig själv..

Liknande trådar

  1. "Riktig" träning eller tramsträning?
    By Misell in forum Ordet är fritt
    Svar: 86
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 10:27
  2. Har ni haft en "riktig" influensa
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 10:18
  3. Det kändes inte riktig "normalt"
    By Lilla_jag_79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 14:13
  4. Ingen "riktig" avslutning någonsin mer..
    By Suzy-Q in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 17:14
  5. Tonåring som "rymt" till pappa
    By nouvelle in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 12:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar