Somna och sova själv
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2010
    #1

    Somna och sova själv

    Hur somnar och sover era pluttar? Min plutt somnar vid bröstet, jag lägger honom i spjälsängen. Han sover en stund, vaknar till då han saknar min närhet. Jag somnar honom vid bröstet igen eller ligger bredvid honom i vår säng. Så fortsätter det tills jag går och lägger mig. Då sover han lugnt bredvid mig... Men jag vill lära honom sova själv. Att känna sig trygg i sin säng. Hans storasyskon blir ju lidande då hans sovande tar stor del av kvällsmyset med dom. Och mitt och makens sexliv och förhållande blir ju lidande då sonen ligger mellan oss natt efter natt. Hur sover era barn?
  2. 1
    Somna och sova själv Hur somnar och sover era pluttar? Min plutt somnar vid bröstet, jag lägger honom i spjälsängen. Han sover en stund, vaknar till då han saknar min närhet. Jag somnar honom vid bröstet igen eller ligger bredvid honom i vår säng. Så fortsätter det tills jag går och lägger mig. Då sover han lugnt bredvid mig... Men jag vill lära honom sova själv. Att känna sig trygg i sin säng. Hans storasyskon blir ju lidande då hans sovande tar stor del av kvällsmyset med dom. Och mitt och makens sexliv och förhållande blir ju lidande då sonen ligger mellan oss natt efter natt. Hur sover era barn?
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Noah somnar själv i sin säng och sover där hela natten. 20-07 Läggningsproceduren är lika smidig den. Han får välling tillsammans med mig i vår säng. Sen sjunger jag en sång, vi kramas och pussas god natt. Jag lägger honom och går ut ur rummet. Jag har nog haft tur, för alla mina fyra barn har varit smidiga att lägga, åtminstone på kvällarna. Och de har alla sovit hela nätter tidigt.
    Kanske inte vad du ville höra, men så är det här
  4. 2
    Noah somnar själv i sin säng och sover där hela natten. 20-07 Läggningsproceduren är lika smidig den. Han får välling tillsammans med mig i vår säng. Sen sjunger jag en sång, vi kramas och pussas god natt. Jag lägger honom och går ut ur rummet. Jag har nog haft tur, för alla mina fyra barn har varit smidiga att lägga, åtminstone på kvällarna. Och de har alla sovit hela nätter tidigt.
    Kanske inte vad du ville höra, men så är det här
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Linda har sovit i sin egen säng från födseln.
    Hon äter middag, badar, lägger sig i sängen, får en flaska välling i sängen, GONATT!
    Jag hämtar flaskan när hon har somnat.
    Det värsta hon vet är att dela säng med oss!!!
    Vi har aldrig låtit henne somna med flaskan i våran famn.
    När hon var liten fick hon välling i famnen, men var vaken när vi la henne för natten.
    Hon har alltid sovit gott på natten, slutade natt-äta vid 3 veckor.
    Nu somnar hon vid 18-18:30 och sover till mellan 6 och 8 på morgonen.
  6. 3
    Linda har sovit i sin egen säng från födseln.
    Hon äter middag, badar, lägger sig i sängen, får en flaska välling i sängen, GONATT!
    Jag hämtar flaskan när hon har somnat.
    Det värsta hon vet är att dela säng med oss!!!
    Vi har aldrig låtit henne somna med flaskan i våran famn.
    När hon var liten fick hon välling i famnen, men var vaken när vi la henne för natten.
    Hon har alltid sovit gott på natten, slutade natt-äta vid 3 veckor.
    Nu somnar hon vid 18-18:30 och sover till mellan 6 och 8 på morgonen.
  7. Medlem sedan
    Apr 2010
    #4

    jag blir allt lite avundsjuk...

    då jag läser hur lätt era kvällsprocedurer funkar... Ikväll ska jag sluta amma helt. Kanske kan vi få till en bra kvällning utan snuttande... Hoppas det.
  8. 4
    jag blir allt lite avundsjuk... då jag läser hur lätt era kvällsprocedurer funkar... Ikväll ska jag sluta amma helt. Kanske kan vi få till en bra kvällning utan snuttande... Hoppas det.
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    Alexander sover i sin säng från 19.30-7.00 , han får sin Välling i sängen och sover hela natten. Samma procedur med alla 4 barn, och alla barn har alltid sovit i sina egna sängar.
  10. 5
    Alexander sover i sin säng från 19.30-7.00 , han får sin Välling i sängen och sover hela natten. Samma procedur med alla 4 barn, och alla barn har alltid sovit i sina egna sängar.
  11. Medlem sedan
    Feb 2009
    #6
    Vi väntar på att få nytt golv i Viktors rum, det får vi i veckan. Efter det ska han få lära sig att somna och sova i eget rum. Som det är nu så somnar han liggandes på nån av våra magar på soffan, sen lägger vi honom i hans spjälsäng och nån gång på natten brukar han vakna och då sover han i vår säng, oftast på min kudde, så jag får ligga på kanten. Peppar peppar så har han senaste vekan sovit hela natten i sin säng, hoppas det håller i sig.
  12. 6
    Vi väntar på att få nytt golv i Viktors rum, det får vi i veckan. Efter det ska han få lära sig att somna och sova i eget rum. Som det är nu så somnar han liggandes på nån av våra magar på soffan, sen lägger vi honom i hans spjälsäng och nån gång på natten brukar han vakna och då sover han i vår säng, oftast på min kudde, så jag får ligga på kanten. Peppar peppar så har han senaste vekan sovit hela natten i sin säng, hoppas det håller i sig.
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7

    Alva somnar själv...

    ...ganska ofta nu, efter att ha dragit i sig en flaska välling själv. Vi lägger henne i sängen som står ihopskjuten med vår, säger godnatt och går ut och lämnar dörren på glänt. Är hon tillräckligt trött och frisk, så räcker det oftast. Annars får man gå in och sjunga lite, och hålla henne liggandes. Ett hett tips där, är att inte låta syskonen hålla koll på henne medan man går och blandar vällingen, för då är hon alldeles för uppsprallad!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  14. 7
    Alva somnar själv... ...ganska ofta nu, efter att ha dragit i sig en flaska välling själv. Vi lägger henne i sängen som står ihopskjuten med vår, säger godnatt och går ut och lämnar dörren på glänt. Är hon tillräckligt trött och frisk, så räcker det oftast. Annars får man gå in och sjunga lite, och hålla henne liggandes. Ett hett tips där, är att inte låta syskonen hålla koll på henne medan man går och blandar vällingen, för då är hon alldeles för uppsprallad!
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Moa får sin första flaska välling i min famn på kvällen sen efter den lägger jag ner henne i sin säng med sin andra flaska som hon knappt dricker något i men den ska vara där tycker hon. Kan bero på att hon använder den som napp för napp har hon aldrig tagit.Men sen sover hon fram till 6 och då får hon sin morg flaska och somnar om till halv 8 ungefär.
    Mathilda född 010627 och Moa född 090113
  16. 8
    Moa får sin första flaska välling i min famn på kvällen sen efter den lägger jag ner henne i sin säng med sin andra flaska som hon knappt dricker något i men den ska vara där tycker hon. Kan bero på att hon använder den som napp för napp har hon aldrig tagit.Men sen sover hon fram till 6 och då får hon sin morg flaska och somnar om till halv 8 ungefär.

Liknande trådar

  1. Somna själv?
    By asahalvordsson in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 07:21
  2. Somna in själv
    By Mrs B in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-04-29, 09:34
  3. Somna själv
    By Malin08 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 03:26
  4. Somna själv?
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 19:27
  5. somna själv
    By skumbad in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 14:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar