fortsatt amning
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005

fortsatt amning

Ammar fortfarande. är nu ganska trött på det ( även om tanken "aldrig mer när detta är slut" också känns sorglig) Sonen skriker som en galning så fort jag kommer innanför dörren när jag kommer hem från jobbet (sedan en månad är det pappa som är hemma) och ger sig inte förrens han fått amma... sen vill han ha en slurk att somna på och sen vaknar han 2-4 ggr. på natten. Och det blir ammande för att vi alla ska kunna somna om så fort som möjligt. Nån mer som fortfarande är fast i amningsträsket? (med barn ett tappade han liksom själv intresset vid 10/11 månader... Hur har ni andra slutat? Vill ju inte heller ta det i från honom om det betyder så mycket... Annars äter han helt ok.
  2. 1
    fortsatt amning Ammar fortfarande. är nu ganska trött på det ( även om tanken "aldrig mer när detta är slut" också känns sorglig) Sonen skriker som en galning så fort jag kommer innanför dörren när jag kommer hem från jobbet (sedan en månad är det pappa som är hemma) och ger sig inte förrens han fått amma... sen vill han ha en slurk att somna på och sen vaknar han 2-4 ggr. på natten. Och det blir ammande för att vi alla ska kunna somna om så fort som möjligt. Nån mer som fortfarande är fast i amningsträsket? (med barn ett tappade han liksom själv intresset vid 10/11 månader... Hur har ni andra slutat? Vill ju inte heller ta det i från honom om det betyder så mycket... Annars äter han helt ok.
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    här en till som ammar, men endast på kvällen när hon ska somna för natten... känner att jag vill sluta nu, börjar göra så ont i brösten skulle egentligen vela fortsätta kvälls amma men det känns så dumt och konstigt att amma när man är gravid

det händer ibland att hon vaknar en gång på natten och vill ha en liten slurk, om det nu kommer nått, jag tror det är ganska tomt där
  4. 2
    här en till som ammar, men endast på kvällen när hon ska somna för natten... känner att jag vill sluta nu, börjar göra så ont i brösten skulle egentligen vela fortsätta kvälls amma men det känns så dumt och konstigt att amma när man är gravid

det händer ibland att hon vaknar en gång på natten och vill ha en liten slurk, om det nu kommer nått, jag tror det är ganska tomt där
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    Här arbetas och ammas det också. Hon rumphasar skrikande mot mig (det går fortast av alla transpoertsätt)när jag kommer hem runt sex, ammar ca två gånger innan hon somnar vid åtta, vaknar i regel och får gröt vid tio - håller sig på den till tre en bra natt, men ammar vanligen en-två gånger före fem då jag kör en morgonamning innan det är dags för mig att kliva upp för att hinna med morgonen.

Trött är man, men har också lite svårt att sätta ett stopp. Sambon är mer drivande i det. Tanken var till början av juni och så torde det bli. Eller mitten...

Storebror var det precis samma visa med, förutom att hon nu börjat på förskolan och precis då fått en trygghetssökande period med mer ammande trots att hon egentligen inte "behöver" amma. Så jag kör på att känna av läget. Hon hoppar ju över allt mer och ammar allt kortare. Ser det som att vi tar det i hennes takt och har total tillförsikt till detta.
  6. 3
    Här arbetas och ammas det också. Hon rumphasar skrikande mot mig (det går fortast av alla transpoertsätt)när jag kommer hem runt sex, ammar ca två gånger innan hon somnar vid åtta, vaknar i regel och får gröt vid tio - håller sig på den till tre en bra natt, men ammar vanligen en-två gånger före fem då jag kör en morgonamning innan det är dags för mig att kliva upp för att hinna med morgonen.

Trött är man, men har också lite svårt att sätta ett stopp. Sambon är mer drivande i det. Tanken var till början av juni och så torde det bli. Eller mitten...

Storebror var det precis samma visa med, förutom att hon nu börjat på förskolan och precis då fått en trygghetssökande period med mer ammande trots att hon egentligen inte "behöver" amma. Så jag kör på att känna av läget. Hon hoppar ju över allt mer och ammar allt kortare. Ser det som att vi tar det i hennes takt och har total tillförsikt till detta.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    Vi ammar, men jag känner ingen som helst brådska att sluta. Visst, det skulle vara skönt ibland, men samtidigt är det fortfarande mysigt för oss båda, och uppenbart viktigt för sonen. Han ammar ibland på nätterna - vi samsover, så jag har inte dödskoll, ibland blir det inte alls och ibland 1-2 ggr. Ofta lite på morgonen och är vi hemma kan han amma lite under dagen också. Annars mest kvällen, för att komma till ro. Han äter å andra sidan ganska begränsat, och jag väljer att amma framför att ge välling/gröt så tja... det får vara så här ett tag till
  8. 4
    Vi ammar, men jag känner ingen som helst brådska att sluta. Visst, det skulle vara skönt ibland, men samtidigt är det fortfarande mysigt för oss båda, och uppenbart viktigt för sonen. Han ammar ibland på nätterna - vi samsover, så jag har inte dödskoll, ibland blir det inte alls och ibland 1-2 ggr. Ofta lite på morgonen och är vi hemma kan han amma lite under dagen också. Annars mest kvällen, för att komma till ro. Han äter å andra sidan ganska begränsat, och jag väljer att amma framför att ge välling/gröt så tja... det får vara så här ett tag till
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    Mina båda barn slutade självmant när de var runt 5-6 månader. Liiite väl tidigt tyckte jag men det var bara att gilla läget. Hade gärna fortsatt kvällsamma Ville ett tag till men han vägrade. Barnen verkar ju visa hur de vill ha det, men jag förstår att det kan vara jobbigt speciellt på natten.

Min dotter som idag är 3 ammade jag på natten tills hon var ca 1 år. Då testade jag att ge vatten ur nappflaska istället och hon nöjde sig med det och sen slutade hon själv med det också.
  10. 5
    Mina båda barn slutade självmant när de var runt 5-6 månader. Liiite väl tidigt tyckte jag men det var bara att gilla läget. Hade gärna fortsatt kvällsamma Ville ett tag till men han vägrade. Barnen verkar ju visa hur de vill ha det, men jag förstår att det kan vara jobbigt speciellt på natten.

Min dotter som idag är 3 ammade jag på natten tills hon var ca 1 år. Då testade jag att ge vatten ur nappflaska istället och hon nöjde sig med det och sen slutade hon själv med det också.
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    Aimee ammas enbart natt då det annars inte blir genomförbart med sömn. Har försökt få henne att sluta med allsköns trick, men har slutligen givit upp. Kanske försöker i juli..
  12. 6
    Aimee ammas enbart natt då det annars inte blir genomförbart med sömn. Har försökt få henne att sluta med allsköns trick, men har slutligen givit upp. Kanske försöker i juli..
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    Jag ammar fortfarande ganska fritt när jag är hemma (arbetar sedan mars) och har inga planer på att sluta med det än. 2 år är nog min mentala gräns men jag tror att hon kommer att sluta innan dess.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  14. 7
    Jag ammar fortfarande ganska fritt när jag är hemma (arbetar sedan mars) och har inga planer på att sluta med det än. 2 år är nog min mentala gräns men jag tror att hon kommer att sluta innan dess.

Liknande trådar

1. Fortsatt blä....
    By evaoregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 21:48
  2. Fortsatt bra!
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 09:23
  3. Fortsatt GI!
    By Eriksdotte in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 08:32
  4. fortsatt ang hus
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 20:03
  5. Fortsatt ss
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar