Våtdräkt?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Våtdräkt?

    Ena dottern ska gå i simskola utomhus från mitten av juni. Det är fjärde året nu som hon går så tidigt på sommaren och ofta är det lite kallt. Var kan jag köpa en våtdräkt/torrdräkt som håller henne lite varm i bassängen, men inte kostar skjortan? Jag har kollat Stadium mfl men bara sett solskyddsdräkter. Någon som vet?
    Bloggar om sötsaker: http://attbaka.blogspot.com/

    Carina med Elsa -03 och Moa -07
  2. 1
    Våtdräkt? Ena dottern ska gå i simskola utomhus från mitten av juni. Det är fjärde året nu som hon går så tidigt på sommaren och ofta är det lite kallt. Var kan jag köpa en våtdräkt/torrdräkt som håller henne lite varm i bassängen, men inte kostar skjortan? Jag har kollat Stadium mfl men bara sett solskyddsdräkter. Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    i havet sjö eller bassäng här har vi ochså simskola ganska tidigt i bassäng men vi har aldrig haft våtdräkt.dom är ju oftast inte i så långa pass,men kolla på claes ohlsons
  4. 2
    i havet sjö eller bassäng här har vi ochså simskola ganska tidigt i bassäng men vi har aldrig haft våtdräkt.dom är ju oftast inte i så långa pass,men kolla på claes ohlsons
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Clas Ohlsson har våtdräkter till skapliga priser, annars kan du kolla på båtaffärer. De flesta barn som seglar jolle brukar ha såna dräkter på våren/försommaren.

    Hittade förresten våtdräkterna här http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=73671995

    Du kan ju även kolla Blocket, där brukar det finnas det mesta
  6. 3
    Clas Ohlsson har våtdräkter till skapliga priser, annars kan du kolla på båtaffärer. De flesta barn som seglar jolle brukar ha såna dräkter på våren/försommaren.

    Hittade förresten våtdräkterna här http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=73671995

    Du kan ju även kolla Blocket, där brukar det finnas det mesta
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Inget budgetaltenativ tyvärr men båtförsäljarna brukar ha ett bra utbud av dessa. kanske finns det någon billigare variant där med?
  8. 4
    Inget budgetaltenativ tyvärr men båtförsäljarna brukar ha ett bra utbud av dessa. kanske finns det någon billigare variant där med?
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5
    Stadium hae idag hos oss, korta armar och ben kostade 299 kr. Kika på nätet om de har där?
  10. 5
    Stadium hae idag hos oss, korta armar och ben kostade 299 kr. Kika på nätet om de har där?
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Det brukar vara någon i varje grupp som har det, de håller på i 45 minuter.
  12. 6
    Det brukar vara någon i varje grupp som har det, de håller på i 45 minuter.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Tack för länken! Det var ju bra priser men det var synd att storlek 8 år har utgått då dottern är 7 år och deras minsta storlek var 10 år. Jag kan ringa och kolla om de får in andra och även kolla Blocket, tack!
  14. 7
    Tack för länken! Det var ju bra priser men det var synd att storlek 8 år har utgått då dottern är 7 år och deras minsta storlek var 10 år. Jag kan ringa och kolla om de får in andra och även kolla Blocket, tack!
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Tack för tipset, jag tänkte själv på det men förmodade att de är dyra. Men det kanske är som du slriver att de har någon billigare variant också.
  16. 8
    Tack för tipset, jag tänkte själv på det men förmodade att de är dyra. Men det kanske är som du slriver att de har någon billigare variant också.
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Jamen så bra, de hade inte innan men jag frågade inte personalen. Det var just korta armar och ben jag sökte och jag såg bara solskyddsdräkter på Stadium, men jag ska kolla deras hemsida! Tack!
  18. 9
    Jamen så bra, de hade inte innan men jag frågade inte personalen. Det var just korta armar och ben jag sökte och jag såg bara solskyddsdräkter på Stadium, men jag ska kolla deras hemsida! Tack!
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Näe, på hemsidan hittar jag bara solskyddskläder
  20. 10
    Näe, på hemsidan hittar jag bara solskyddskläder
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Åhléns har! Jag tror att de var från Sunblock om jag inte missminner mig!
  22. 11
    Åhléns har! Jag tror att de var från Sunblock om jag inte missminner mig!
  23. Medlem sedan
    Dec 2016
    #12
    Vi köpte en O'Neill våtdrät till vår dotter när hon var 1 år så hon skulle slippa frysa. Fungerade toppen och hon lärde sig simma hjälpligt redan när hon var 3 år gammal. Hon älskar att bada men har alltid sin våtdräkt på sig när det är under 23 grader i vattnet (alltså nästan alltid i simhallen och utomhus i Sverige).
    Våtdräkt är toppen. Vi köpte vår O'Neill på Froggy Vattensport och är mycket nöjda.
    http://froggy.se/se/vattensport/v%C3...m-och-barn~55/
  24. 12
    Vi köpte en O'Neill våtdrät till vår dotter när hon var 1 år så hon skulle slippa frysa. Fungerade toppen och hon lärde sig simma hjälpligt redan när hon var 3 år gammal. Hon älskar att bada men har alltid sin våtdräkt på sig när det är under 23 grader i vattnet (alltså nästan alltid i simhallen och utomhus i Sverige).
    Våtdräkt är toppen. Vi köpte vår O'Neill på Froggy Vattensport och är mycket nöjda.
    http://froggy.se/se/vattensport/v%C3...m-och-barn~55/

Liknande trådar

  1. Våtdräkt har jag köpt (lite ot
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 17:34
  2. Tvätta våtdräkt? Schampo?
    By Maa in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 10:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar