Fluconazol och Heracillin?
Bebissnack
  1. Anonym
    #1

    Fluconazol och Heracillin?

    Fick svamp inuti mitt vänstra bröst, har gjort djävulskt ont!! Efter ett par vändor på BB/amningsmottagningen och utskrivning av svampmedel (Flucunazol Krka), samt mycostatin (att pensla på lilleman) samt penicilin Heracillin, äter jag nu detta. Läkaren sa att jag skulle först pröva svampmedlet och om det inte blev någon förbättring på 2-3 dagar så skulle jag börja äta Heracillin, vilket jag nu gjort då jag fortfarande har ont i bröstet och har en röd strimma (1½ cm bred) upp från bröstvårtan.
    Finns det någon annan som har ätit svampmedel och penicillin samtidigt och blivit helt bra? Eller någon som känner igen sig..? Antar att penicillinet verkligen skall ta död på bakterierna. Hoppas verkligen detta!
  2. 1
    Fluconazol och Heracillin? Fick svamp inuti mitt vänstra bröst, har gjort djävulskt ont!! Efter ett par vändor på BB/amningsmottagningen och utskrivning av svampmedel (Flucunazol Krka), samt mycostatin (att pensla på lilleman) samt penicilin Heracillin, äter jag nu detta. Läkaren sa att jag skulle först pröva svampmedlet och om det inte blev någon förbättring på 2-3 dagar så skulle jag börja äta Heracillin, vilket jag nu gjort då jag fortfarande har ont i bröstet och har en röd strimma (1½ cm bred) upp från bröstvårtan.
    Finns det någon annan som har ätit svampmedel och penicillin samtidigt och blivit helt bra? Eller någon som känner igen sig..? Antar att penicillinet verkligen skall ta död på bakterierna. Hoppas verkligen detta!
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Har inte behövt äta det själv, men jag vet att dessa medel ofta skrivs ut till ammande mammor där man misstänker infektion med både svamp och bakterier. Det handlar om väl beprövade medel och förhoppningsvis ska du snart få känna dig bättre. Skulle det mot förmodan inte kännas bättre om ett par, tre dygn så hör av dig igen till amningsmottagningeń eftersom du då kan behöva få en odling gjord på din bröstmjölk.
  4. 2
    Har inte behövt äta det själv, men jag vet att dessa medel ofta skrivs ut till ammande mammor där man misstänker infektion med både svamp och bakterier. Det handlar om väl beprövade medel och förhoppningsvis ska du snart få känna dig bättre. Skulle det mot förmodan inte kännas bättre om ett par, tre dygn så hör av dig igen till amningsmottagningeń eftersom du då kan behöva få en odling gjord på din bröstmjölk.
  5. Anonym
    #3
    ...känns redan bättre, dock lite öm i bröstet. Har redan gjort en odling på bröstmjölken, den visade inget. Hoppas att bröstet skall ordna upp sig, annars slutar jag att amma. Trist dock när det går så bra med amningen. Tack för svaret!
  6. 3
    ...känns redan bättre, dock lite öm i bröstet. Har redan gjort en odling på bröstmjölken, den visade inget. Hoppas att bröstet skall ordna upp sig, annars slutar jag att amma. Trist dock när det går så bra med amningen. Tack för svaret!
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    ...känns redan bättre, dock lite öm i bröstet. Har redan gjort en odling på bröstmjölken, den visade inget. Hoppas att bröstet skall ordna upp sig, annars slutar jag att amma. Trist dock när det går så bra med amningen. Tack för svaret!
    Håller tummarna att det onda blir bra så att ni kan få en fortsatt fin amning!
  8. 4
    ...känns redan bättre, dock lite öm i bröstet. Har redan gjort en odling på bröstmjölken, den visade inget. Hoppas att bröstet skall ordna upp sig, annars slutar jag att amma. Trist dock när det går så bra med amningen. Tack för svaret!
    Håller tummarna att det onda blir bra så att ni kan få en fortsatt fin amning!
  9. Medlem sedan
    Jan 2016
    #5
    Medel Mot Svampinfektion - http://shytobuy.se
  10. 5
    Medel Mot Svampinfektion - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Heracillin:(
    By Sår. in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 09:49
  2. heracillin...
    By Lurpan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 11:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar