Semester?
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Semester?

    Vad har ni för semesterplaner i år? Vi åker till Piteå/Luleå/Haparanda en sväng och sedan blir det en barnfri helg i Stockholm. Resten av tiden hoppas jag på sol, myggfritt och snälla harmoniska barn

    Vad gör ni andra i sommar?
    /Uwis med barnen Linus -00, Ida -03 och Oscar -08
  2. 1
    Semester? Vad har ni för semesterplaner i år? Vi åker till Piteå/Luleå/Haparanda en sväng och sedan blir det en barnfri helg i Stockholm. Resten av tiden hoppas jag på sol, myggfritt och snälla harmoniska barn

    Vad gör ni andra i sommar?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Min man börjar sin semester på måndag så nu väntar sex härligt lediga veckor tillsammans. Vi hoppas på en solig och skön sommar så vi kan vara hemma, ute på sjön och bara ha det gott. En resa till Öland är inbokad i början av juli, ska hälsa på vänner som hämtade sin dotter i Thailand tidigare i år. En resa till västkusten och Göteborg, en eller två nätter är också tanken.
  4. 2
    Min man börjar sin semester på måndag så nu väntar sex härligt lediga veckor tillsammans. Vi hoppas på en solig och skön sommar så vi kan vara hemma, ute på sjön och bara ha det gott. En resa till Öland är inbokad i början av juli, ska hälsa på vänner som hämtade sin dotter i Thailand tidigare i år. En resa till västkusten och Göteborg, en eller två nätter är också tanken.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Jobba jobba jobba. Har ett 6-månaders uppdrag som sträcker sig till sista sept, så här blir det inte mer än någon dags ledighet här och där. Det jag VET att vi ska göra nån dag är åka till Parken Zoo i Eskilstuna. Va där första gången förra året och jag verkligen älskade det stället!
  6. 3
    Jobba jobba jobba. Har ett 6-månaders uppdrag som sträcker sig till sista sept, så här blir det inte mer än någon dags ledighet här och där. Det jag VET att vi ska göra nån dag är åka till Parken Zoo i Eskilstuna. Va där första gången förra året och jag verkligen älskade det stället!
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Jag jobbar bara varannan vecka just nu och är föräldraledig varannan, så av de två veckorna jag tar, blir totalt fem.

    En vecka har vi hyrt en stuga med sambons kusin, som har barn som leker bra med våra och är TREVLIG.

    Annars har vi inga planer, jag skrev på ett nytt anställningskontrakt igår, så det blir ännu en 500km flytt. Fast vi måste bara hitta ett hus först, så vi vet inte när.
  8. 4
    Jag jobbar bara varannan vecka just nu och är föräldraledig varannan, så av de två veckorna jag tar, blir totalt fem.

    En vecka har vi hyrt en stuga med sambons kusin, som har barn som leker bra med våra och är TREVLIG.

    Annars har vi inga planer, jag skrev på ett nytt anställningskontrakt igår, så det blir ännu en 500km flytt. Fast vi måste bara hitta ett hus först, så vi vet inte när.
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Jaha, hur känns det det att flytta igen då? Hoppas att ni hittar ert hus snart..
  10. 5
    Jaha, hur känns det det att flytta igen då? Hoppas att ni hittar ert hus snart..
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Vi har faktiskt 2 hus på G. Skall räkna i helgen på hur mycket vi är beredda att ha som slutbud.

    http://www.hemnet.se/beskrivning/688028?r=3
    http://www.hemnet.se/beskrivning/620525?r=3

    Väldigt skillnad i pris mot Skåne där vi bor nu. Vi hade i stort sett inte fått ett skjul för samma pris.
  12. 6
    Vi har faktiskt 2 hus på G. Skall räkna i helgen på hur mycket vi är beredda att ha som slutbud.

    http://www.hemnet.se/beskrivning/688028?r=3
    http://www.hemnet.se/beskrivning/620525?r=3

    Väldigt skillnad i pris mot Skåne där vi bor nu. Vi hade i stort sett inte fått ett skjul för samma pris.
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Lite ledigt blir det väl. Jag ska vara ledig från v28 och 4 veckor. Ska rycka in några gånger och jobba under perioden dock. Men det mesta går att göra hemifrån så det blir nog bra. Min sambo kan bara ta några ströveckor i år så vi blir nog mest hemma eller i stugan. Lite dagsutflykter och bad.
    1 september drar vi till Rhodos hela familjen. Första flygresan för barnen. Ska bli kul.
  14. 7
    Lite ledigt blir det väl. Jag ska vara ledig från v28 och 4 veckor. Ska rycka in några gånger och jobba under perioden dock. Men det mesta går att göra hemifrån så det blir nog bra. Min sambo kan bara ta några ströveckor i år så vi blir nog mest hemma eller i stugan. Lite dagsutflykter och bad.
    1 september drar vi till Rhodos hela familjen. Första flygresan för barnen. Ska bli kul.
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Jättefina hus båda två måste jag säga! Här i Umeå där jag bor är huspriserna också väldigt höga så jag tycker nästan det är "billigt" under 3 miljoner för ett hus. Tänk vad olika det kan vara
  16. 8
    Jättefina hus båda två måste jag säga! Här i Umeå där jag bor är huspriserna också väldigt höga så jag tycker nästan det är "billigt" under 3 miljoner för ett hus. Tänk vad olika det kan vara

Liknande trådar

  1. Semester!
    By Jeanne1 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 14:01
  2. Mini-semester blev pytte-semester...
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 19:53
  3. Semester =)
    By azza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 12:30
  4. Vi ska på semester
    By Fismamman in forum _05 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 09:16
  5. Vår semester
    By Malin-L-J in forum _99 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 08:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar