inslag om adhd i aktuellt idag
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    inslag om adhd i aktuellt idag

    kom in i ett inslag om adhd i aktuellt alldeles nyss. antar det finns på svt.se/play

    handlade bl a om ny forskning som visar samstämmighet mellan adhd och klasstillhörighet

    själv tror jag mest att klassfrågan avgör hur mycket adhd _märks_ .
    Mer pengar, mer stöd, mindre problem och vice versa...
  2. 1
    inslag om adhd i aktuellt idag kom in i ett inslag om adhd i aktuellt alldeles nyss. antar det finns på svt.se/play

    handlade bl a om ny forskning som visar samstämmighet mellan adhd och klasstillhörighet

    själv tror jag mest att klassfrågan avgör hur mycket adhd _märks_ .
    Mer pengar, mer stöd, mindre problem och vice versa...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Det är väl självklart?! Eftersom npf till stor del är ärftligt har ju troligen föräldrarna drag av detta också, och säkerligen ännu längre bak i släkterna. Och eftersom dessa ofta har svårt med organisering och struktur är det inte de släkterna som skapat en förmögemhet...

    Men man kan ju få forskningsstöd till vad som helst.
  4. 2
    Det är väl självklart?! Eftersom npf till stor del är ärftligt har ju troligen föräldrarna drag av detta också, och säkerligen ännu längre bak i släkterna. Och eftersom dessa ofta har svårt med organisering och struktur är det inte de släkterna som skapat en förmögemhet...

    Men man kan ju få forskningsstöd till vad som helst.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Jag tror det finns två spår. Dels dem som har det svårt och i vissa fall är "utslagna". Dels dem som genom sin adhd är mer riskbenägna och har lyckats väl. Här finns ju idrottsmän och företagsledare och...
  6. 3
    Jag tror det finns två spår. Dels dem som har det svårt och i vissa fall är "utslagna". Dels dem som genom sin adhd är mer riskbenägna och har lyckats väl. Här finns ju idrottsmän och företagsledare och...
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jo, de riskbenägna som råkar få det att falla på plats syns ju. Och det är väl bra med bra förebilder, dock är jag tyvärr övertygad om att de är förhållandevis få.
  8. 4
    Jo, de riskbenägna som råkar få det att falla på plats syns ju. Och det är väl bra med bra förebilder, dock är jag tyvärr övertygad om att de är förhållandevis få.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Det tror inte jag, men jag tror inte att det är lika tydligt att se dem som att se de som är utslagna.
  10. 5
    Det tror inte jag, men jag tror inte att det är lika tydligt att se dem som att se de som är utslagna.

Liknande trådar

  1. Diagnos med "inslag" av AS och ADHD?
    By vajl in forum Autismspektrum
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 16:50
  2. Om ADHD idag Svt
    By malan537 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 23:33
  3. aftonbladets inslag om
    By Mathilda1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-22, 23:43
  4. Aktuellt inslag ikväll - (m)
    By kmcb in forum Politik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 13:59
  5. TV-inslag på Kanal 5?
    By mamicka in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 22:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar