Rädd om hörselen=mobbad
Tonåringar
  1. Anonym tonåring papp
    #1

    Rädd om hörselen=mobbad

    Min grabb (13år) var & hjälpte till & byggde ett fast vind skydd med scoutena. Det användes en del högljuda maskiner. Så grabben använde hörselkåpor.
    Tyvärr var där andra ungdomar som retade min grabb för att han hade hörselkåpor.
  2. 1
    Rädd om hörselen=mobbad Min grabb (13år) var & hjälpte till & byggde ett fast vind skydd med scoutena. Det användes en del högljuda maskiner. Så grabben använde hörselkåpor.
    Tyvärr var där andra ungdomar som retade min grabb för att han hade hörselkåpor.
  3. Medlem sedan
    Jun 1998
    #2
    Ja, och vem är det som har problem sonen eller de som retar.. I scouternas regi borde den typ av retning inte förekomma utan att någon av ledarna reagerar. Men samtidigt är det ju inte en jättegrej. Det finns de som retar mig men om jag står kvar och inte bryr mig så brukar det ju rinna bort.

    Om du verkligen tycker att detta är ett probelm som inte sonen fixar själv (vilket jag tror att han gör om det inte finns något annat med i bilden) så låt det bero.
  4. 2
    Ja, och vem är det som har problem sonen eller de som retar.. I scouternas regi borde den typ av retning inte förekomma utan att någon av ledarna reagerar. Men samtidigt är det ju inte en jättegrej. Det finns de som retar mig men om jag står kvar och inte bryr mig så brukar det ju rinna bort.

    Om du verkligen tycker att detta är ett probelm som inte sonen fixar själv (vilket jag tror att han gör om det inte finns något annat med i bilden) så låt det bero.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Jaha? Och scoutledarna sa vad?
    Lär din grabb att stå på sig om han har rätt. Mobbare finns överallt. (är ju detta ett bevis på)
  6. 3
    Jaha? Och scoutledarna sa vad?
    Lär din grabb att stå på sig om han har rätt. Mobbare finns överallt. (är ju detta ett bevis på)
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Det är absolut scoutledarens uppgift att se till att alla använder skydd och att scouterna behandlar varandra väl. det ligger ju i hela rörelsens ideologi. Så jag tycker att du ska skicka ett mail som går till både ledaren och ordföranden i den lokala kåren där du påtalar vad som hänt.
  8. 4
    Det är absolut scoutledarens uppgift att se till att alla använder skydd och att scouterna behandlar varandra väl. det ligger ju i hela rörelsens ideologi. Så jag tycker att du ska skicka ett mail som går till både ledaren och ordföranden i den lokala kåren där du påtalar vad som hänt.
  9. Anonym
    #5
    Ta upp det med scout ledarna, att din grabb blev mobbad.
    Men nästa gång kan ju grabben prova att ha öronproppar.
  10. 5
    Ta upp det med scout ledarna, att din grabb blev mobbad.
    Men nästa gång kan ju grabben prova att ha öronproppar.
  11. Medlem sedan
    Jun 2009
    #6
    Jag tycker att grabben är smart som skyddar sin hörsel.
    Din grabb gjorde ju rätt. Det var dom andra ungdomarna som hade fel.
    Var det ingen annan som hade hörselskydd när dom byggde?
    Ev kan ju grabben prova öronproppar nästa gång.
  12. 6
    Jag tycker att grabben är smart som skyddar sin hörsel.
    Din grabb gjorde ju rätt. Det var dom andra ungdomarna som hade fel.
    Var det ingen annan som hade hörselskydd när dom byggde?
    Ev kan ju grabben prova öronproppar nästa gång.
  13. Anonym
    #7
    Mina barn (12 & 14) har öronproppar när det ska spikas & byggas.
  14. 7
    Mina barn (12 & 14) har öronproppar när det ska spikas & byggas.
  15. Medlem sedan
    Jul 2004
    #8
    Det är det mest förståndiga och insiktsfulla sak han gjort. Jag själv är gravt hörselskadad och ibland har jag tinnitus och det är inte kul. Det finns ju annars också öronproppar om man känner att man vill ha det lite mera diskret. Uppmuntra gärna honom att vara rädd om sin hörsel. Jag brukar säga till mina barn att inte lyssna för länge på musik med lurar eller annat som stoppas in i örat. Det är vedertaget att när de lyssnat för länge på musiken så kan det orsaka tinnitus och det är inte roligt alls.
  16. 8
    Det är det mest förståndiga och insiktsfulla sak han gjort. Jag själv är gravt hörselskadad och ibland har jag tinnitus och det är inte kul. Det finns ju annars också öronproppar om man känner att man vill ha det lite mera diskret. Uppmuntra gärna honom att vara rädd om sin hörsel. Jag brukar säga till mina barn att inte lyssna för länge på musik med lurar eller annat som stoppas in i örat. Det är vedertaget att när de lyssnat för länge på musiken så kan det orsaka tinnitus och det är inte roligt alls.
  17. Anonym ledare
    #9
    Hos oss ska alla barn & ungdomar ha hörselkåpor när vi spikar & bygger. Detta beror på att en del av barnen hör dålig hörsel.
  18. 9
    Hos oss ska alla barn & ungdomar ha hörselkåpor när vi spikar & bygger. Detta beror på att en del av barnen hör dålig hörsel.

Liknande trådar

  1. Rädd om hörselen på nyår
    By Anonym pappa in forum Hörselskador & nedsättning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 23:28
  2. Jag är mobbad.
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 16:59
  3. du som är mobbad
    By ~Marie~ in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar