Summering av mellanstadiet. Enkät
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Summering av mellanstadiet. Enkät

    Hur har det varit för era barn i mellanstadiet?
    Har klassen varit iväg på någon klassresa?
    Har klassen gjort något annat tillsammans?
    Hur har det fungerat i klassen?
    Vad läser h*n för språk?
    Nu när ert barn börjar i 7:an, fortsätter h*n i samma skola?
    Eller har ni gjort ett aktivt skolval för 7:an?
    Någonting annat du vill tillägga?
  2. 1
    Summering av mellanstadiet. Enkät Hur har det varit för era barn i mellanstadiet?
    Har klassen varit iväg på någon klassresa?
    Har klassen gjort något annat tillsammans?
    Hur har det fungerat i klassen?
    Vad läser h*n för språk?
    Nu när ert barn börjar i 7:an, fortsätter h*n i samma skola?
    Eller har ni gjort ett aktivt skolval för 7:an?
    Någonting annat du vill tillägga?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Inte så relevant för/från oss....

    För här börjar högstadiet i 6:an, alltså har min son gått ett år i högstadiet...

    Hur har det varit för era barn i mellanstadiet?
    Åk 3-5 här. Det var bra, liten skola. Men det märktes att de var redo för något nytt. Märks nu i nya klassen att det är skillnad nivåmässigt från vilken skola de kom ifrån. Sonens klasslärare i 3-5 var en duktig mattelärare, så de från hans klass ligger låååångt före i matten än de från andra skolor...
    Har klassen varit iväg på någon klassresa?
    De var på Liseberg
    Har klassen gjort något annat tillsammans?
    Då svarar jag för den nya klassen i 6:an : De har gjort 2 st teateruppsättningar då han går i en teater/musikprofil
    Hur har det fungerat i klassen?
    Jättebra!!!
    Vad läser h*n för språk?
    Spanska
    Nu när ert barn börjar i 7:an, fortsätter h*n i samma skola?
    Ja, här är högstadiet 6-9
    Eller har ni gjort ett aktivt skolval för 7:an?
    Vi fick välja till 6:an, många i hans gamla klass valde en helt ny friskola med idrotts- eller enterteininriktning. Så många av de gamla klasskompisarna ser han aldrig.
    Någonting annat du vill tillägga?
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  4. 2
    Inte så relevant för/från oss.... För här börjar högstadiet i 6:an, alltså har min son gått ett år i högstadiet...

    Hur har det varit för era barn i mellanstadiet?
    Åk 3-5 här. Det var bra, liten skola. Men det märktes att de var redo för något nytt. Märks nu i nya klassen att det är skillnad nivåmässigt från vilken skola de kom ifrån. Sonens klasslärare i 3-5 var en duktig mattelärare, så de från hans klass ligger låååångt före i matten än de från andra skolor...
    Har klassen varit iväg på någon klassresa?
    De var på Liseberg
    Har klassen gjort något annat tillsammans?
    Då svarar jag för den nya klassen i 6:an : De har gjort 2 st teateruppsättningar då han går i en teater/musikprofil
    Hur har det fungerat i klassen?
    Jättebra!!!
    Vad läser h*n för språk?
    Spanska
    Nu när ert barn börjar i 7:an, fortsätter h*n i samma skola?
    Ja, här är högstadiet 6-9
    Eller har ni gjort ett aktivt skolval för 7:an?
    Vi fick välja till 6:an, många i hans gamla klass valde en helt ny friskola med idrotts- eller enterteininriktning. Så många av de gamla klasskompisarna ser han aldrig.
    Någonting annat du vill tillägga?
  5. maylin
    #3

    Maylins svar

    Hur har det varit för era barn i mellanstadiet?
    - Han har upplevt skolan som jobbig, fast det gått bättre för honom i ämnena nu på slutet. Han har adhd så det har nog påverkat en hel del.

    Har klassen varit iväg på någon klassresa?
    - Nej, det blev ingen klassresa alls. De skall bara gå ut och äta pizza med klassen.

    Har klassen gjort något annat tillsammans?
    - Inte mer än att äta pizza och ha lite lekar tillsammans och utflykter. Idag skall de se film på skolan.

    Hur har det fungerat i klassen?
    - Hyffsat bra. Många av de oroliga barnen försvann till friskolan som öppnade. Dock är ett stort problembarn kvar, men han är nästan aldrig i klassen längre.

    Vad läser h*n för språk?
    - Inget mer språk än engelska.

    Nu när ert barn börjar i 7:an, fortsätter h*n i samma skola?
    - Nej, det blir på en högstadieskola.

    Eller har ni gjort ett aktivt skolval för 7:an?
    - Nej.

    Någonting annat du vill tillägga?
    - De kommer att få egna datorer på skolan som de skall ha med varje dag. Men det gillar inte min son.
  6. 3
    Maylins svar Hur har det varit för era barn i mellanstadiet?
    - Han har upplevt skolan som jobbig, fast det gått bättre för honom i ämnena nu på slutet. Han har adhd så det har nog påverkat en hel del.

    Har klassen varit iväg på någon klassresa?
    - Nej, det blev ingen klassresa alls. De skall bara gå ut och äta pizza med klassen.

    Har klassen gjort något annat tillsammans?
    - Inte mer än att äta pizza och ha lite lekar tillsammans och utflykter. Idag skall de se film på skolan.

    Hur har det fungerat i klassen?
    - Hyffsat bra. Många av de oroliga barnen försvann till friskolan som öppnade. Dock är ett stort problembarn kvar, men han är nästan aldrig i klassen längre.

    Vad läser h*n för språk?
    - Inget mer språk än engelska.

    Nu när ert barn börjar i 7:an, fortsätter h*n i samma skola?
    - Nej, det blir på en högstadieskola.

    Eller har ni gjort ett aktivt skolval för 7:an?
    - Nej.

    Någonting annat du vill tillägga?
    - De kommer att få egna datorer på skolan som de skall ha med varje dag. Men det gillar inte min son.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    Egna svar:
    Det har varit kämpigt för Emma, hon råkade ut för en olycka på gymnastiken (på fritiden) på hösten i 4:an vilket medförde att hon tappade all engelska och multiplikationstabellen. Detta har gjort att hon har varit tvungen att plugga så mycket mera, dels för att lära sig det hon tappade men sedan också det nya.

    En klassresa till Gotland i 4 dagar i höstas. Till denna resa sålde barnen olika saker (vi har inte samlat 1 kr), nu idag faktiskt kom Emma hem med en slant i ett kuvert dom delade på pengarna som blev över.

    En klassfest varje år. Varit iväg och badat på badet varje år. Gått på bio. Nu det sista så campade dom vid en badplats fred - lörd sov i militärtält och lagade mat över öppen brasa.

    Det har varit lite incidenter i klassen men nu kan jag se att skolan faktiskt agerat ganska kraftfullt, sista året har det varit lugnt!

    Dottern läser förstärkt engelska, för att sätta engelskan efter smällen. Som det ser ut nu kommer hon börja med ett till språk i höst.

    Dottern kommer att byta skola, hon har kommit in på en skola med estetisk profil dvs Bild & Form, Dans, Musik, Teater och Hantverk. Denna skola ligger inne i stan vilket är bättre och smidigare för oss, i stället för den hon är anvisad till som ligger 2,5 mil utåt landet.

    Jag är glad att hon kommit igenom dessa år och ändå presterat så bra som hon ändå har gjort, trots smällen.
  8. 4
    Egna svar:
    Det har varit kämpigt för Emma, hon råkade ut för en olycka på gymnastiken (på fritiden) på hösten i 4:an vilket medförde att hon tappade all engelska och multiplikationstabellen. Detta har gjort att hon har varit tvungen att plugga så mycket mera, dels för att lära sig det hon tappade men sedan också det nya.

    En klassresa till Gotland i 4 dagar i höstas. Till denna resa sålde barnen olika saker (vi har inte samlat 1 kr), nu idag faktiskt kom Emma hem med en slant i ett kuvert dom delade på pengarna som blev över.

    En klassfest varje år. Varit iväg och badat på badet varje år. Gått på bio. Nu det sista så campade dom vid en badplats fred - lörd sov i militärtält och lagade mat över öppen brasa.

    Det har varit lite incidenter i klassen men nu kan jag se att skolan faktiskt agerat ganska kraftfullt, sista året har det varit lugnt!

    Dottern läser förstärkt engelska, för att sätta engelskan efter smällen. Som det ser ut nu kommer hon börja med ett till språk i höst.

    Dottern kommer att byta skola, hon har kommit in på en skola med estetisk profil dvs Bild & Form, Dans, Musik, Teater och Hantverk. Denna skola ligger inne i stan vilket är bättre och smidigare för oss, i stället för den hon är anvisad till som ligger 2,5 mil utåt landet.

    Jag är glad att hon kommit igenom dessa år och ändå presterat så bra som hon ändå har gjort, trots smällen.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Nu har det varit avslutning för Emma som går ur 6:an, hon fick ett stipendium för stor entusiasm till skolarbetet och för ett gott kamratskap, hon ses som en god förebild och representant för sin skola.
    Jag är stolt över henne!
  10. 5
    Nu har det varit avslutning för Emma som går ur 6:an, hon fick ett stipendium för stor entusiasm till skolarbetet och för ett gott kamratskap, hon ses som en god förebild och representant för sin skola.
    Jag är stolt över henne!
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Min son började högstadiet redan i 6:an, men mellanstadiet funkade bara bra.
    Han har läst spanska.
    Han fick byta till en högstadieskola.
    ja vi valde en friskola.
  12. 6
    Min son började högstadiet redan i 6:an, men mellanstadiet funkade bara bra.
    Han har läst spanska.
    Han fick byta till en högstadieskola.
    ja vi valde en friskola.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Tack för alla era svar. Intressan att läsa hur det är för andra barn i samma ålder.
  14. 7
    Tack för alla era svar. Intressan att läsa hur det är för andra barn i samma ålder.

Liknande trådar

  1. Ni som har barn på mellanstadiet
    By ~Ida~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 13:55
  2. Summering av lågstadiet. Enkät
    By KarolinaA in forum _00 Alla barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-08-23, 08:45
  3. Funktionshinder på mellanstadiet
    By mamma till 4 kottar in forum Utvecklingshämning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 10:00
  4. Skolresa i mellanstadiet
    By KarolinaA in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 14:11
  5. Enkät summering
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar