Apropå filmer....
Ordet är fritt
  1. kerstimärta
    #1

    Apropå filmer....

    hos oss tittar vi nästan aldrig på TV. Vi ser istället på film.

    Så, ett tips om man tycker TV är dåligt: införskaffa ett förråd på typ tusen filmer så slipper man lida på fredagskvällarna!

    Just nu letar jag smart förvaring till alla dessa filmer. Bokhyllorna är för djupa och det ser inte snyggt ut med så mycket filmer i dem. Någon som har tips på bra förvaring till DVD-skivor?
  2. 1
    Apropå filmer.... hos oss tittar vi nästan aldrig på TV. Vi ser istället på film.

    Så, ett tips om man tycker TV är dåligt: införskaffa ett förråd på typ tusen filmer så slipper man lida på fredagskvällarna!

    Just nu letar jag smart förvaring till alla dessa filmer. Bokhyllorna är för djupa och det ser inte snyggt ut med så mycket filmer i dem. Någon som har tips på bra förvaring till DVD-skivor?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Nu vet jag inte om det passar in hos er, men vi har ett giglagantiskt kistbord som vardagsrumsbord där vi gömmer dylika ting. Sketbra!
  4. 2
    Nu vet jag inte om det passar in hos er, men vi har ett giglagantiskt kistbord som vardagsrumsbord där vi gömmer dylika ting. Sketbra!
  5. kerstimärta
    #3
    Jo, det skulle nog fungera, fast för att få plats med _alla_ filmerna så behövs nog flera såna bord.

    Typ sånt här menar du: http://www.interstil.se/noxshop/viewpdf.asp?name=BOMBAY K130&id=808701?

    Fast är det inte jobbigt om man ska ta fram en film då? Att plocka rent från bordet först? Eller har ni kanske inte fjärrkontroller och värmeljushållare och blomkrukor åsånt på bordet?
  6. 3
    Jo, det skulle nog fungera, fast för att få plats med _alla_ filmerna så behövs nog flera såna bord.

    Typ sånt här menar du: http://www.interstil.se/noxshop/viewpdf.asp?name=BOMBAY K130&id=808701?

    Fast är det inte jobbigt om man ska ta fram en film då? Att plocka rent från bordet först? Eller har ni kanske inte fjärrkontroller och värmeljushållare och blomkrukor åsånt på bordet?
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    billys cd hyllor

    har vi det rymms ca 80 filmer per hylla, den största nackdelen dom tar plats men man får ganska bra koll på filmsamlingen vi måste dock också hitta en ny lösning då makens filmsamling inte längre rymms däri (vi har 10 hyllor)dessutom har han en nästan lika stor samling med cd skivor, film och musik är liksom hans liv.

    maken funderar på att bygga nån speciallare med billy hyllorna så man kan sätta hjul på hyllorna och liksom göra ett öppningsbart skåp som då blir i samma djup som de vanliga billy bokhyllorna och man rymmer dubbelt så många filmer på samma yta
  8. 4
    billys cd hyllor har vi det rymms ca 80 filmer per hylla, den största nackdelen dom tar plats men man får ganska bra koll på filmsamlingen vi måste dock också hitta en ny lösning då makens filmsamling inte längre rymms däri (vi har 10 hyllor)dessutom har han en nästan lika stor samling med cd skivor, film och musik är liksom hans liv.

    maken funderar på att bygga nån speciallare med billy hyllorna så man kan sätta hjul på hyllorna och liksom göra ett öppningsbart skåp som då blir i samma djup som de vanliga billy bokhyllorna och man rymmer dubbelt så många filmer på samma yta
  9. kerstimärta
    #5
    länken delade sig eller nåt.

    Provar igen:

    http://www.interstil.se/noxshop/viewpdf.asp?name=BOMBAY K130&id=808701
  10. 5
    länken delade sig eller nåt.

    Provar igen:

    http://www.interstil.se/noxshop/viewpdf.asp?name=BOMBAY K130&id=808701
  11. kerstimärta
    #6
    nåväl, den intresserade får kopiera då....
  12. 6
    nåväl, den intresserade får kopiera då....
  13. kerstimärta
    #7
    Så, de har alltså en speciell hylla som inte är så djup som vanliga hyllor?

    Iden med ett öppningsbart skåp är ju genial. Det ser lätt rörigt ut med alla dvdryggarna....
  14. 7
    Så, de har alltså en speciell hylla som inte är så djup som vanliga hyllor?

    Iden med ett öppningsbart skåp är ju genial. Det ser lätt rörigt ut med alla dvdryggarna....
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Japp det har dom

    den är ungefär hälften så djup som en vanlig billybokhylla.

    tycker också makens lösning kändes bra för han har som sagt enormt med filmer och musik och just nu har vi även en vanlig hylla full med film. jag har liksom vant mig att vardagsrummet är makens lekrum för vi har ju även projektor och en gigantisk filmduk där så jag får pynta fint därimellan eller nått.
  16. 8
    Japp det har dom den är ungefär hälften så djup som en vanlig billybokhylla.

    tycker också makens lösning kändes bra för han har som sagt enormt med filmer och musik och just nu har vi även en vanlig hylla full med film. jag har liksom vant mig att vardagsrummet är makens lekrum för vi har ju även projektor och en gigantisk filmduk där så jag får pynta fint därimellan eller nått.
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    ljög lite

    hyllan är ca 2/3 delar så djup som en vanlig billybokhylla
  18. 9
    ljög lite hyllan är ca 2/3 delar så djup som en vanlig billybokhylla
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Åh, jag ÄLSKAR vår förvaring! Det är dessa:
    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=135141403

    Vi har en pärm för vuxenfilmer och en för barnfilmer och det är helt underbart att bara ta en pärm i knät och sätta sig och bläddra när man är sugen på att se nåt men inte vet vad!
    Visst, man får ju ta bort fodralen men det gör mig inget,
    det finns plats för små lappar där man kan skriva vilken film det är och även lite innehåll om man vill.
    Fodralen ligger i en kasse uppe på vinden och är skrymmande där istället för i mina skåp....=)

    Jag kan starkt rekomendera dessa pärmar!
  20. 10
    Åh, jag ÄLSKAR vår förvaring! Det är dessa:
    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=135141403

    Vi har en pärm för vuxenfilmer och en för barnfilmer och det är helt underbart att bara ta en pärm i knät och sätta sig och bläddra när man är sugen på att se nåt men inte vet vad!
    Visst, man får ju ta bort fodralen men det gör mig inget,
    det finns plats för små lappar där man kan skriva vilken film det är och även lite innehåll om man vill.
    Fodralen ligger i en kasse uppe på vinden och är skrymmande där istället för i mina skåp....=)

    Jag kan starkt rekomendera dessa pärmar!
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    Jag plockade bort alla fodralen från filmerna, stoppade DVDerna i "mjukfodral" märkte upp med nummer och namn med min dymo och la allt i lådor (köpta i 2-pack) från IKEA. Det får plats ca 100 filmer i en låda. Sedan la jag in alla filmerna i ett excelark så jag har koll på dem.
    Förut hade vi sjuttielva lådor (nåja) och åtskilliga hyllmeter med filmer. Numer får hela barnens filmsamling plats i en & lite till låda.
  22. 11
    Jag plockade bort alla fodralen från filmerna, stoppade DVDerna i "mjukfodral" märkte upp med nummer och namn med min dymo och la allt i lådor (köpta i 2-pack) från IKEA. Det får plats ca 100 filmer i en låda. Sedan la jag in alla filmerna i ett excelark så jag har koll på dem.
    Förut hade vi sjuttielva lådor (nåja) och åtskilliga hyllmeter med filmer. Numer får hela barnens filmsamling plats i en & lite till låda.
  23. kerstimärta
    #12
    Men så smart faktiskt.

    Det tar ju oändligt mycket mindre plats på så sätt!
  24. 12
    Men så smart faktiskt.

    Det tar ju oändligt mycket mindre plats på så sätt!
  25. kerstimärta
    #13
    Lite samma lösning som Vickan, att man skippar de skrymmande fodralen.

    Nu lär jag fundera lite hur vi ska lösa vår förvaring.
  26. 13
    Lite samma lösning som Vickan, att man skippar de skrymmande fodralen.

    Nu lär jag fundera lite hur vi ska lösa vår förvaring.

Liknande trådar

  1. Apropå filmer
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2020-12-14, 15:08
  2. Apropå mkt bra filmer. Favoriter?
    By lolouise in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-03-24, 07:39
  3. Bra filmer som ni kan se om och om?
    By lolouise in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 12:44
  4. Apropå filmer...
    By kella in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 23:00
  5. Apropå böcker och filmer
    By Cissi med G och A in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 11:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar