Mässling
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Mässling

    Jaha, då var det dax för Stella att inte göra som alla andra igen.

    Imorgon är det 3 veckor sen hon fick mpr-sprutan och i fredags hade hon jättehög feber. Den gick ner i lördags men då började hon bli prickig istället så nu är hon mässling-prickig över hela kroppen.

    Nån annan som råkat ut för så här kraftiga biverkningar så här sent efter sprutan?

    Ringde BVC idag och som tur är smittar hon inte. Vi ska nämligen på Öppet hus på förskolan på onsdag...

    Hihi, alltid är det något med den här underbara älskade lilla donnan!
    Gnoti seavton
  2. 1
    Mässling Jaha, då var det dax för Stella att inte göra som alla andra igen.

    Imorgon är det 3 veckor sen hon fick mpr-sprutan och i fredags hade hon jättehög feber. Den gick ner i lördags men då började hon bli prickig istället så nu är hon mässling-prickig över hela kroppen.

    Nån annan som råkat ut för så här kraftiga biverkningar så här sent efter sprutan?

    Ringde BVC idag och som tur är smittar hon inte. Vi ska nämligen på Öppet hus på förskolan på onsdag...

    Hihi, alltid är det något med den här underbara älskade lilla donnan!
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Nej vi tog vår i fredags och jag kan lova att liten C får alla tänkbara bivärkningar, min lilla vekling. Jag hoppas hon piggnar till snart...
  4. 2
    Nej vi tog vår i fredags och jag kan lova att liten C får alla tänkbara bivärkningar, min lilla vekling. Jag hoppas hon piggnar till snart...
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Vid just den här sprutan sa vår BVC-sköterska att om det kommer en reaktion så kommer den oftast efter 2-3 veckor, så det verkar ju som om det är det som Stella fått nu. MIna barn har inte fått nån reaktion på någon av sina sprutor, tack och lov.
  6. 3
    Vid just den här sprutan sa vår BVC-sköterska att om det kommer en reaktion så kommer den oftast efter 2-3 veckor, så det verkar ju som om det är det som Stella fått nu. MIna barn har inte fått nån reaktion på någon av sina sprutor, tack och lov.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Vi fick en ledsen och febrig tjej drygt en vecka efter sprutan.

    Tog lång tid innan hon blev glad och pigg igen.

    Det är först nu efter 2 veckor hon har börjat äta lite mer igen.
  8. 4
    Vi fick en ledsen och febrig tjej drygt en vecka efter sprutan.

    Tog lång tid innan hon blev glad och pigg igen.

    Det är först nu efter 2 veckor hon har börjat äta lite mer igen.
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Vår sköterska sa att biverkningarna kommer 7-14 dar efter sprutan, hon tyckte det var lite väl sent med effekter efter 17 dar. Men om din sköterska säger att det är normalt så finns det säkert olika budskap. Skönt att höra för en gångs skull!

    Idag är Stella prickfri och har farit runt i 200 men hon är fortfarande aningens varm. Igårkväll hade vi en liten diskussion om hon kunde ha fått öroninflammation för hon grät Ajajajaj i sömnen och höll sig för örat. Hon fick en alvedon och sen sov hon gott hela natten. Idag har vi inte märkt något alls, får se hur hon sover ikväll...
  10. 5
    Vår sköterska sa att biverkningarna kommer 7-14 dar efter sprutan, hon tyckte det var lite väl sent med effekter efter 17 dar. Men om din sköterska säger att det är normalt så finns det säkert olika budskap. Skönt att höra för en gångs skull!

    Idag är Stella prickfri och har farit runt i 200 men hon är fortfarande aningens varm. Igårkväll hade vi en liten diskussion om hon kunde ha fått öroninflammation för hon grät Ajajajaj i sömnen och höll sig för örat. Hon fick en alvedon och sen sov hon gott hela natten. Idag har vi inte märkt något alls, får se hur hon sover ikväll...
  11. Medlem sedan
    Sep 2008
    #6
    Oj, det va värst! Aptiten var väl sådär när febern var som värst, men annars äter Stella som en häst igen. Hoppas det ordnar sig fullständigt för er snart!
  12. 6
    Oj, det va värst! Aptiten var väl sådär när febern var som värst, men annars äter Stella som en häst igen. Hoppas det ordnar sig fullständigt för er snart!
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Men jag blir lite mörkrädd nu när jag läser hur många olika besked alla har fått om hur lång tid efter sprutan barnet kan få bekymmer och känningar. Det var ju inte dåliga avvikelser liksom.

    Vi fick en informationslapp där det stod mellan 4-10 dagar efter sprutan.

    Hon var upp å ned redan dagen efter. Hög feber har hon inte haft, men prickig som en liten salami, gnällig, ledsen, ynklig, personlighetsförändrad, ingen matlust överhuvudtaget nu sen tre veckor tillbaka...
  14. 7
    Men jag blir lite mörkrädd nu när jag läser hur många olika besked alla har fått om hur lång tid efter sprutan barnet kan få bekymmer och känningar. Det var ju inte dåliga avvikelser liksom.

    Vi fick en informationslapp där det stod mellan 4-10 dagar efter sprutan.

    Hon var upp å ned redan dagen efter. Hög feber har hon inte haft, men prickig som en liten salami, gnällig, ledsen, ynklig, personlighetsförändrad, ingen matlust överhuvudtaget nu sen tre veckor tillbaka...
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Ca två veckor efter kan dem bli sjuka sa dem till oss. Nu när du säger det så har Oscar faktiskt varit lite prickig men jag har liksom inte tänkt så mycket på det..
  16. 8
    Ca två veckor efter kan dem bli sjuka sa dem till oss. Nu när du säger det så har Oscar faktiskt varit lite prickig men jag har liksom inte tänkt så mycket på det..

Liknande trådar

  1. Är mässling farligt?
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 19:44
  2. Mässling och bistånd
    By -Allis- in forum Politik
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 18:08
  3. Mässling
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 20:15
  4. Mässling är på väg tillbaka
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 16:47
  5. Mässling
    By _mammamia_ in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 21:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar