Skolavslutning och nostalgt
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Skolavslutning och nostalgt

    På torsdag har vi skolavslutning med förskoleklassen. Jag fattar inte att det här läsåret redan är passerat och att min augustibebis har gått sitt första år i skolan! (egentligen skolbyggnaden, för skolplikt är det ju inte ännu...)

    Häromdagen poppade det upp skärmsläckarbilder från hennes allra första nyföddhetstid. Lilla pluttan! Är det samma person som hjular, åker inlines fortfort, dyker från kanten med huvudet först, skrattar med jättestora framtänder, läser högt i "Lasse och Maja"-böckerna, gör konstruktioner av mjölkkartonger och klurar och finurlar på det mesta?

    Jag blir helt förundrad när jag tänker på det och minns hur det var när vi väntade och födde våra augustibarn. Jag minns den långa (men komplikationsfria) förlossningen, hur hårig hon var på öronen(!), hur sköterskan stack henne 4 ggr innan de fick blod nog för PKU, hur min lillunge avskydde sin fina barnvagn och istället i princip bodde i en storchenwiege sitt första halvår, hur spjälsängen stod oanvänd eftersom hon ändå bara sov bredvid sina föräldrar, haha!

    Hoppas ni andra också har ett fint avslut på läsåret. Kram kram!
  2. 1
    Skolavslutning och nostalgt På torsdag har vi skolavslutning med förskoleklassen. Jag fattar inte att det här läsåret redan är passerat och att min augustibebis har gått sitt första år i skolan! (egentligen skolbyggnaden, för skolplikt är det ju inte ännu...)

    Häromdagen poppade det upp skärmsläckarbilder från hennes allra första nyföddhetstid. Lilla pluttan! Är det samma person som hjular, åker inlines fortfort, dyker från kanten med huvudet först, skrattar med jättestora framtänder, läser högt i "Lasse och Maja"-böckerna, gör konstruktioner av mjölkkartonger och klurar och finurlar på det mesta?

    Jag blir helt förundrad när jag tänker på det och minns hur det var när vi väntade och födde våra augustibarn. Jag minns den långa (men komplikationsfria) förlossningen, hur hårig hon var på öronen(!), hur sköterskan stack henne 4 ggr innan de fick blod nog för PKU, hur min lillunge avskydde sin fina barnvagn och istället i princip bodde i en storchenwiege sitt första halvår, hur spjälsängen stod oanvänd eftersom hon ändå bara sov bredvid sina föräldrar, haha!

    Hoppas ni andra också har ett fint avslut på läsåret. Kram kram!
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Mmm, vad mysigt att läsa!

    Ja, visst är de inga bebisar längre! Vi, som har ettåriga Alva också, påminner hennes syskon om hur de var i samma ålder, så det blir regelbundna nostalgitrippar. Nu missade vi vår skolavslutning i år, eftersom vi åkte till Spanien den veckan med svärföräldrarna och svägerskans familj, så vi hade inte skolavslutningsnostalgin, bara hetsen att hinna med allt innan terminsslut!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  4. 2
    Mmm, vad mysigt att läsa! Ja, visst är de inga bebisar längre! Vi, som har ettåriga Alva också, påminner hennes syskon om hur de var i samma ålder, så det blir regelbundna nostalgitrippar. Nu missade vi vår skolavslutning i år, eftersom vi åkte till Spanien den veckan med svärföräldrarna och svägerskans familj, så vi hade inte skolavslutningsnostalgin, bara hetsen att hinna med allt innan terminsslut!

Liknande trådar

  1. Skolavslutning
    By Karen m 3 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 21:24
  2. Skolavslutning
    By Lott@ in forum Skolbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 12:10
  3. Skolavslutning.
    By groen in forum Ordet är fritt
    Svar: 70
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:25
  4. Skolavslutning 6-års?
    By anna_999 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:35
  5. Skolavslutning då
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar